Vilken V-twin har mest pulver

På pappret ja, kollar du vad hastighetsmätaren går till också?:gnissla

Apriliorna har väldigt bra vind ut formning så de har bra top hastighet, sen att vissa har kört i över 300km/h på mätarna på 04-> vissar ju också att de går bra(och då ej i någon dynobänk)

:krama
God jul på dig :)
Du planerar inte att återvända till SRW i sommar?

Ett par rundor som "gäst" kanske det kan bli.

Har jag kvar Birden så blir det nog mest gata. Blir det en Aprilia, SP1 eller SP2 så kanske det blir lite mer bana. Funderar även på en Blade -06.

God Jul och gott nytt år!

Ett par rundor som "gäst" kanske det kan bli.

Har jag kvar Birden så blir det nog mest gata. Blir det en Aprilia, SP1 eller SP2 så kanske det blir lite mer bana. Funderar även på en Blade -06.

God Jul och gott nytt år!

Det hade varit kul om du kom till srw och körde lite, så det blir lite tävling igen. Men nu ligger du ju lite efter, fartmässigt sas:tungan E du gubbe eller en redig man?

Mitt stalltips är: köp en hoj som funkar bra på bana, då funkar den även bra på gata!

Jag är också inne på en V-Twin mest för försäkringens skull då de har lägre KW än en Rad 4:a...

Vet dock inte vad jag vill ha.... Hur är en mille ifrån 02/03 i kvalité och så???

En superduke lockar rejält med, synd bara att det inte är kåpor :näsblod hehe

///Micke

I det pris intervallet ger ju en Aprilia RSV mest värde för pengarna

Som någon nämnde så bör du kunna på en Factory 04 kanske 05 med massa bling bling kolfiber och Öhlinare :tummenupp

Kvaliten är inget att oroa sig för och slitdelarna tar man smidigast och billigast hem från USA så det är bara att springa och köpa.

Tror att TLR fått oförskämt dåligt rykte men någon MIlle är det inte!

Lycka till!

/BW

Killen har angivit en prisklass..
Så varför ens föreslå en hoj som ligger ljusår därifrån???? :va

För att han skrev i en mening:
-"Vilken V-twin har mest pulver."
I nästa mening kommer ett påstående, inte en fråga:
-"Funderar på beg för mellan 50-80 tkr."

Hade han skrivit, -"Vilken är den starkaste V-twin man kan få för 50-80 tkr?" hade jag nog svarat:
-" Vet inte, men jag hade själv köpt en Ducati 996 eller 998 om jag hittat en för det priset."

Det hade varit kul om du kom till srw och körde lite, så det blir lite tävling igen. Men nu ligger du ju lite efter, fartmässigt sas:tungan E du gubbe eller en redig man?

Mitt stalltips är: köp en hoj som funkar bra på bana, då funkar den även bra på gata!

Nyllet säger gubbe men själen säger man eller tom pojke ibland.
Har ju nått den åldern då man faktiskt är glad att man ff är gubbsjuk :tungan

Köp en TL1000R! Jag har haft en i 4år nu och är fortfarande nöjd. Ibland kan jag sakna effekten från R1an och zx12an som jag hade innan men i övrigt så är Suzukin bättre. Provade en ny Rsv mille i höstas då jag tycker den är grymt snygg. Kom dock fram till att min TL1000r funkar minst lika bra för mig. Effektmässigt så kände jag ingen skillnad mot Aprillian och då var den ändå utrustad med andra pipor samt mappad. Bättre väghållning har den ju men inte såpass mkt så att jag märker nån större skillnad. Jag använder min till långturer, bus, samt en del banträffar. Om du har tänkt att använda din hoj till liknande så räcker det gott och väl med en TL1000R. Kan ju vara skönt att gapskratta lite när dom med andra sporthojar berättar vad dom betalar i försäkring,Ha Ha.

*Det finns bra anledningar till varför Suzuki aldrig tävlade med den i några stora superbikeserier utan körde vidare med GSX-R 750, tillskillnad från Honda som gjorde rätt med sin twin.

näe bara i ama :tungan
pp1.JPG

För att han skrev i en mening:
-"Vilken V-twin har mest pulver."
I nästa mening kommer ett påstående, inte en fråga:
-"Funderar på beg för mellan 50-80 tkr."

Hade han skrivit, -"Vilken är den starkaste V-twin man kan få för 50-80 tkr?" hade jag nog svarat:
-" Vet inte, men jag hade själv köpt en Ducati 996 eller 998 om jag hittat en för det priset."

Allt står ju dock i samma inlägg, på samma rad.
Så jag tolkar detr som att han frågar efter en twin i det prisintervallet. :näsblod

O eftersom han verkar tänka ekonomiskt, så e nog ingen gammal sur-Ducce med obskyra servicekostnader o tänka på.. :rolleyes: :D

Lägger min röst på SP-1an :tungan

Fast mest hoj för pengarna i de intervallet bör väl en Mille R 02-03 ge kanske ge?? Förutom ett bra chassie o motor så e de ju Öhlinare runt om, magnesiumfälgar o diverse kolfiber..

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...