Vilken V-twin har mest pulver

Varför nämner folk bara tl1000 och inte den nyare och betydligt snyggare
sv1000 för?? har sett flertalet 03-05or på blocket för 50k+. Borde inte den vara ett bättre alternativ:va

SP-1 ( Hondan ) så jävla snygg och manlig japs.

Annars Aprilia.

Eller Hypersport Ducce.

sv1000 för?? har sett flertalet 03-05or på blocket för 50k+. Borde inte den vara ett bättre alternativ:va

Absolut. Jag hade en 07:a som jag tyvärr kraschade. Den hade 116 hästar på bakhjulet (med PC3 samt slip-on). Riktigt, riktigt stark ut ur kurvorna.

Mindre pulver, mindre sportig. Men det kanske passar gubben? ;)

Om du nu har angett ett prisintervall så varför inte också ange vilken lägsta effekt du kan tänka dig? Ur en litertwin kan man få ut ca 120 hk på slangen utan problem. Det är iallafall vad jag har på min Firestorm från -97 (ja, den är bänkad) och den bara går och går. En sådan kan du få för under 50 brak. Kanske inte det sportigaste som finns på marknaden men den knuffar på fint ut ur kurvorna och man drar jämt med det mesta upp till ca 100.

Sp1'an för motorn, lådan och ljudet!

Aprilian för det fina chassit.

Mest pulver har DENNA motor...

Visserligen inte en V-twin men ändå...

imgres

Aprilia RSVR eller Honda SP1 är båda starkare än Ducati 999 - och billigare. Jag hade köpt Millen men SP1:an är likvärdig med lite mera topp. Att föreslå SV1000 i en klass med tävlingshojar tycker jag känns lite sådär. Visst, motorn finns där men den saknar ju resten i jämförelsen.

Aprilia eller Sp1 /2 verkar vara intressanta.
Vi får väl se om det blir nåt köp eller ej.

Tack för alla tips.
Speciellt tack till XYX :(

SV1000 är ju en budgethoj rakt igenom, och det syns! TL1000 är fin, men RSVR är i en annan division!

På pappret ja, kollar du vad hastighetsmätaren går till också?:gnissla

Ducati 999s hastighetsmätare går till 279, sen blir det ---

På min egen har jag sett hastigheter över det.

Sen vad hastigheten är på riktigt är ju såklart en annan femma. :tungan

Om du nu har angett ett prisintervall så varför inte också ange vilken lägsta effekt du kan tänka dig? Ur en litertwin kan man få ut ca 120 hk på slangen utan problem. Det är iallafall vad jag har på min Firestorm från -97 (ja, den är bänkad) och den bara går och går. En sådan kan du få för under 50 brak. Kanske inte det sportigaste som finns på marknaden men den knuffar på fint ut ur kurvorna och man drar jämt med det mesta upp till ca 100.

Min har 105 på bakhjulet, hur har du fått ur 15till utan problem?

För att det skiljer väldigt mycket mellan bänk och bänk. Sen beror det också på hur grejorna lirar ihop, samt hur hojen är inställd mm.

Skiljer gör det mellan bänk och bänk, men inte 15bhk? har gpr titanpipor med dynojet.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti