Vilken motorcykel bör jag köpa?

Marre13

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Ort
Härnösand
Hoj
morsans cykel
Jag är helt ny i motorcykel världen och jag undrar vilken motorcykel (125cc)
jag borde köpa, jag vill lägga ut max 20.000kr.
Vilken mc får jag mest valuta på för pengarna?

/Marre
 
beror ju på vem som säljer.. hittar du en gasgas 2004 modell sm för 20k är ju valet ganska klart ellerhur... hitta istället lite olika annonser med 125or för 20k och jämför / fråga igen när du har modellerna/annonserna =p


föresten så ska jag också köpa något för 20.. ifall nån har något o sälja..
 
Mitt råd är nog att INTE köpa en GasGas 125:a eftersom de går skit strypta och behöver service väldigt ofta då de är crossar/enduro.
För 20k kan du hitta ganska många 125:or, det är upptill dig att bestämma vad du vill ha; en offroadare typ yamaha dt, honda crm el. dyl eller en lite sportigare typ, yamaha tzr eller honda nsr.
 
n00blund skrev:
marre,,,, tjej ?

male.gif


edit: Leta bland annonserna på blocket så får du en liten uppfattning av vad som finns kanske. :)
 
En Suzuki RG F med avgasportarna i bra skick. Bra krut i den också.
 
ska MCn kosta 20k eller alltihop??

köp min, 9000:-

tzr 125 -87, går bra. nyrenoverad motor..
 
Nudelman skrev:
beror ju på vem som säljer.. hittar du en gasgas 2004 modell sm för 20k är ju valet ganska klart ellerhur... hitta istället lite olika annonser med 125or för 20k och jämför / fråga igen när du har modellerna/annonserna =p


föresten så ska jag också köpa något för 20.. ifall nån har något o sälja..


jag tänker sälja min NSR om några månader, ska uppgradera till mellan...
det är en 94:a, jollymoto effektrör, renoverad...20.000:-
 
Ska du lägga ut 20000:- på hoj eller på liksom Körkort, Hoj och utrustning?
 
Nu kommer det många svar här;

Det ska inte vara någon cross/enduro

Själva motorcykeln får max kosta 20.000:- kr.

En -87'as Tzr, är det nått att ha? eller blir det stor risk för en massa renoveringar mm?.
 
Last edited by a moderator:
Marre13 skrev:
Nu kommer det många svar här;

Jag heter Martin och är ingen tjej :P

Det ska inte vara någon cross/enduro

Själva motorcykeln får max kosta 20.000:- kr.

En -87'as Tzr, är det nått att ha? eller blir det stor risk för en massa renoveringar mm?.

Då skulle jag valt en rg125f med fina avgasportar.
 
Marre13 skrev:
Nu kommer det många svar här;

Jag heter Martin och är ingen tjej :P

Det ska inte vara någon cross/enduro

Själva motorcykeln får max kosta 20.000:- kr.

En -87'as Tzr, är det nått att ha? eller blir det stor risk för en massa renoveringar mm?.



TZR håller ihop, många som har tzr på forumet och inte många som klagar, köp tycker jag! En av få som inte har någon stor brist!
 
Marre13 skrev:
Nu kommer det många svar här;

Jag heter Martin och är ingen tjej :P

Det ska inte vara någon cross/enduro

Själva motorcykeln får max kosta 20.000:- kr.

En -87'as Tzr, är det nått att ha? eller blir det stor risk för en massa renoveringar mm?.


Dom trillar jävligt lätt, speciellt när man sitter på den! :huvet

Namen den e bra, håller ihop som croc sa.

Där e lite pulver också. :)
 
sköter man en tvåtaktare så håller dom, så enkelt är det... men visst kan man ha otur me tex olje proppar mm så att den skär, men den kan hända alla tvåtaktare. Köp en tzr som inte har gått för långt, kolla igenom besiktnings protokoll o se om det är mycket nya delar på som tex hjullager mm... (en cykel som har gått ca 3-4000mil är det bra om man har friska lager) och gå igenom missljud i motorn.... klarar cykeln detta så köp, va gla o ha en jävla massa skoj. och har du tur så kan du tillochmed klara dig på rätt sida av tiotusen kronors sträcket :tummenupp,,, eller om du vill så kan du tillochmed köpa den nyare tzr`en och klara dig på 20000kr....
 
Marre13 skrev:
Själva motorcykeln får max kosta 20.000:- kr.

En -87'as Tzr, är det nått att ha? eller blir det stor risk för en massa renoveringar mm?.

en tzr -87 e bra att ha... hehe...

håller man efter dom så e det inge probs med dom... men slarva inte, det blir dyrt.

Dizzy: det spelar ingen större roll hur långt en hoj har gått, så länge den e ordentligt vårdad, har man bytt olja efterordning, kolv med mera e bytt, lager e frächa så e det ingen fara alls.

en hoj som gått 2000mil kan vara mer sliten än en som gått 7000... beroende på hur som är vårdade. så sluta bry er om dom gått långt. kolla istället hur seriös å kunnig säljaren verkar. ge han gärna ultimatum, att du exempelvis vill skruva isär något för å kolla hur det ser ut för att vara säker på att han inte blåser dig.
 
köp en tidig NSR. jag funderade först på att köpa en rs men efter att ha provat polarns var jag inte minsta sugen längre. NSR:en är mycket skönare att köra, växellådan är perfekt. NSRen:s mer uppräta körställning tillåter mer bus och roligare körning. Den käns även mer välbalanserad och du kan släppa styret i vilka hastigheter som hellst, svänga o stanna utan att hålla i. RS:en höll jag på att kracha med när jag släppte styret i under 15 km/h. Men visst är rs:en mycke snyggare. NSR:en känns mer hanterbar, lättare att knäskrapa med. Men detta är bara mitt omdömme. NSR:en kostar dessutom bara hälften av vad en RS gör.

Tjöta inte emot om ni inte provat en tidig NSR :yoparty
 
... Du är medveten om att den billigaste uppsättningen skyddskläder kostar runt 10k, va?
 
CayLe skrev:
... Du är medveten om att den billigaste uppsättningen skyddskläder kostar runt 10k, va?
10?! jag la ut ungefär ca 7400kr på utrustning, 3000kr skinnställ, 2400kr hjälm, handskar, stövlar o dylikt 2000kr = 7400kr, (skinnställ går att få billigt ifrån tex tyskland mm, eller köper man som jag av en som privat importerar så får man billigt o bra ställ för lite pengar :tummenupp )

Fluxir: såklart är det bättre o köpa en som har gått längre om lager och många andra slitdelar är bytta på istället för en som gått mindre och är på väg att rasa.
 
Dizzy skrev:
10?! jag la ut ungefär ca 7400kr på utrustning, 3000kr skinnställ, 2400kr hjälm, handskar, stövlar o dylikt 2000kr = 7400kr, (skinnställ går att få billigt ifrån tex tyskland mm, eller köper man som jag av en som privat importerar så får man billigt o bra ställ för lite pengar :tummenupp )

Fluxir: såklart är det bättre o köpa en som har gått längre om lager och många andra slitdelar är bytta på istället för en som gått mindre och är på väg att rasa.

Du ska nog se att majoriteten köper sina grejer genom svenska butiker.

Köp heldre en gammal rd så man har råd med schyssta skyddskläder, istället för tvärtom. Säkerhet är inget man ska snåla på.
 
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top