Veidec, din svikare i mc-sporten...

Steny skrev:
I Stocksport får du inte byta fjädring som i supersport, elsystem, titanbultar,
slirkoppling, bara byta mellan rör och slutburk på sysytemet etc etc.

I superstock är det i princip supersport med standard motor. V
Med andra ord en (jävla) massa jobb för att sätta på orginaldelarna igen. Och dessa delar bör väl finnas nånstans. Å andra sidan kan ju allt godis säljas löst så det kanske blir bra affär.
Känner jag Svemo (läs Lodnert) rätt så går det nog att få hyfsade dispanser för en ex. SS600. iaf i början av säsongen om nåt skulle ha missats i konverteringen till Supertstock.

Johan skrev:
Ge upp nån jävla gång. Börja med att bege dig till en tävling och sen kan vi diskutera därifrån istället för att vi ska utgå från dina uppfattningar som du fått från hörsägen. Det blev inte 1000, nu släpper vi det och går vidare....
Men hur trött är du då?
Läs inläggen innan du vräker ur dig saker :mad:
- Skrev ingenting om 1000 cc i mitt inlägg...
- Skrev att arrangemangen kring SM/SO var dåliga ENLIGT EN DEL med adress till Valmers som väl skrev att STCC var ca 43 gånger proffsigare än SM/SO...
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1037905&postcount=14

Det gäller dig också Valmers! Och att du hackar om samma sak i en annan tråd där jag faktiskt skrivit om Veidec och 1000cc, det kan jag köpa, men att haka på Johan som har helt fel är inte snällt :fatta!

För superstock är det enkelt. Stocksport är mycket jobb och vem skall köpa delarna. JAg tycker bättre om Superstock reglemente för då finns det möjlighet att sälja gamla konverterade hojar samt att man tar bort alla spekulations möjligheter om modifierad standard fjädring osv som kommer att komma med standard.

Klassen kommer dock att bli STOCKSPORT I STCC inte superstock

Steny skrev:
För superstock är det enkelt. Stocksport är mycket jobb och vem skall köpa delarna. JAg tycker bättre om Superstock reglemente för då finns det möjlighet att sälja gamla konverterade hojar samt att man tar bort alla spekulations möjligheter om modifierad standard fjädring osv som kommer att komma med standard.

Klassen kommer dock att bli STOCKSPORT I STCC inte superstock

Så talar väll den som sålt alla orginaldelar, eller!? :rolleyes:
Nu ska jag sluta tråka dig, det räcker med att du har 200 mil till Knutstorp. :fyllisar

Pålle skrev:
Så talar väll den som sålt alla orginaldelar, eller!? :rolleyes:
Nu ska jag sluta tråka dig, det räcker med att du har 200 mil till Knutstorp. :fyllisar

Jag är inte fattig så jag säljer aldrig orginaldelarna!.

Det är bara 153 mil till Knutstorp.

sandstream skrev:
Men hur trött är du då?
- Skrev att arrangemangen kring SM/SO var dåliga ENLIGT EN DEL med adress till Valmers som väl skrev att STCC var ca 43 gånger proffsigare än SM/SO...
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1037905&postcount=14

Det gäller dig också Valmers! Och att du hackar om samma sak i en annan tråd där jag faktiskt skrivit om Veidec och 1000cc, det kan jag köpa, men att haka på Johan som har helt fel är inte snällt :fatta!
Jag hade också föredragit 1000cc i Veidec, men någon gång måste du väl för fan inse att det inte blev så?

Vad är det för fel på arrangemangen SM/SO? Om vi bortse från lättklädda tjejer, mousserande och räksnittar? Förutom det katastrofala Anderstorp i April tycker jag arrangemangen som sådana var bra. På Karlskoga och Falkenberg kom det ju dessutom förhållandevis mycket folk och tittade. Allt kan ju alltid bli bättre, men så länge RR-teamen inte har miljonbudgetar så kan man inte förvänta sig att det ska se ut som STCC.

valmers skrev:
Jag hade också föredragit 1000cc i Veidec, men någon gång måste du väl för fan inse att det inte blev så?
Ja, det är klart att jag inser det! Men ditt "amen" i den här tråden har väl inget med det att göra. Du hakar bara på Johan som helt missuppfattat mitt inlägg som han citerar.
Läs lite bättre nästa gång! :pannkyss

sandstream skrev:
Men hur trött är du då?
- Skrev att arrangemangen kring SM/SO var dåliga ENLIGT EN DEL med adress till Valmers som väl skrev att STCC var ca 43 gånger proffsigare än SM/SO...!
Nope jag vet att du inte skrev det i den här tråden. Men du verkat likförbannat så bitter över allt som inte är Veidec och 1000.
Jag har ännu inte sett ett enda positivt inlägg från dig som behandlar RR-sverige, mest gnäll. Och att göra detta då man inte ens har varit och besökt ett enda arrangemang är för mig obegripligt.
Proffsigheten i arrangemangen tycker jag mig inte se några större skillnader i (bortsett A-torp). Stora skillnaden består i budget och transportfordon hos de aktiva. Rustatält vs 18m trailer. Sett ur MC-perpektiv är faktiskt SO-bättre (och säkrare).

Chris Ash skrev:
Vad är det för fel på arrangemangen SM/SO? Om vi bortse från lättklädda tjejer, mousserande och räksnittar? Förutom det katastrofala Anderstorp i April tycker jag arrangemangen som sådana var bra. På Karlskoga och Falkenberg kom det ju dessutom förhållandevis mycket folk och tittade. Allt kan ju alltid bli bättre, men så länge RR-teamen inte har miljonbudgetar så kan man inte förvänta sig att det ska se ut som STCC.

Får nog hålla med där. Utifrån de förutsättningar som SM-arrangörerna har så tycker jag att de gör ett gott jobb. Ok, A-torp kunde varit bättre.
Hur det ser ut i depån är mycket upp till oss förare. det går att med små medel få till ett sponsorvänligt och proffsigt depåtält.

eller hur DQ :D :D

Johan skrev:
Nope jag vet att du inte skrev det i den här tråden. Men du verkat likförbannat så bitter över allt som inte är Veidec och 1000.
Jag har ännu inte sett ett enda positivt inlägg från dig som behandlar RR-sverige, mest gnäll. Och att göra detta då man inte ens har varit och besökt ett enda arrangemang är för mig obegripligt.
Men om det inte rör något i den här tråden så kan du ju skicka ett PM istället så slipper alla andra läsa om det. Jag sätter inte upp folk på någon ignorelista utan det är fritt för vem som helst att tycka vad som helst om mig...

Jag är inte bitter för femöre utan tycker mest synd om de aktiva som ville en sak och som deras förbund tydligen struntade i. Men nu är det som det är och jag lyfter bara fram detta faktum när folk kommer dragandes med osanningar om hur det ligger till.

Synd om du uppfattar ALLA mina inlägg om RR som gnäll, men det beror kanske på din inställning mot mig.

Mad Moose skrev:

Haha, den såg jag. Vårt läger under bikeweek var ju bland de absolput populäraste i antalet besökare räknat. Man ska inte skrämma bort folk med en för flådig yta. Bättre att det ser lite hemtrevligt ut ;)

sandstream skrev:
Men om det inte rör något i den här tråden så kan du ju skicka ett PM istället så slipper alla andra läsa om det. Jag sätter inte upp folk på någon ignorelista utan det är fritt för vem som helst att tycka vad som helst om mig...

Jag är inte bitter för femöre utan tycker mest synd om de aktiva som ville en sak och som deras förbund tydligen struntade i. Men nu är det som det är och jag lyfter bara fram detta faktum när folk kommer dragandes med osanningar om hur det ligger till.

Synd om du uppfattar ALLA mina inlägg om RR som gnäll, men det beror kanske på din inställning mot mig.

Jag tycker det är synd att veidec på så lösa grunder svek mc-racingen i STCC. Då jag tycker att synsam/veidec-trophy varit något bra.
Du missar att det finns några hundra förare till som inte kör i veidec, du missar det sportsliga att EM kommer man köra superstock600, som förbundet anser det är viktigt att svenska förare kör, något man missar om man kört 1000cc istället.
Iom att veidec fortfarande är med och sponsrar STCC, borde ju möjligheten finnas att STCC lyfter fram en annan sponsor för mc-klassen dessutom, eller är de inte tillräckligt proffsiga för det?

Don Quixote skrev:
Haha, den såg jag. Vårt läger under bikeweek var ju bland de absolput populäraste i antalet besökare räknat. Man ska inte skrämma bort folk med en för flådig yta. Bättre att det ser lite hemtrevligt ut ;)

Så sant. Tror du jag kan få låna din väska till nästa säsong? :tungan :hihi :hihi

oFFkeFF skrev:
Jag tycker det är synd att veidec på så lösa grunder svek mc-racingen i STCC. Då jag tycker att synsam/veidec-trophy varit något bra.
Vadå svek? Veidec ville ta klivet upp till 1000cc och det ville inte Svemo. Veidecs förhoppning var häftigare race med de bästa förarna och de var alla utom Svemo med på. Är det någon som har svikit så är det väl Svemo som ännu så länge, så vitt jag vet, inte har kunnat ge någon vettig förklaring till sitt beslut.

oFFkeFF skrev:
Du missar att det finns några hundra förare till som inte kör i veidec, du missar det sportsliga att EM kommer man köra superstock600, som förbundet anser det är viktigt att svenska förare kör, något man missar om man kört 1000cc istället.
Nu har du tappat mig helt :va
Menar du att Svemo sa nej till 1000cc för att de ville att Veidecförarna skulle köra Superstock 600 i EM istället?

oFFkeFF skrev:
Iom att veidec fortfarande är med och sponsrar STCC, borde ju möjligheten finnas att STCC lyfter fram en annan sponsor för mc-klassen dessutom, eller är de inte tillräckligt proffsiga för det?
Jag vet inte hur STCC resonerar och om de har förmågan att få fram en ny huvudsponsor för Stocksport-klassen som ska köras ihop med STCC. Men det ska bli spännande att se vilket företag som kliver fram!

sandstream skrev:
Har ingen specielt negativ inställning mot dig alls. Men i allt som rör RR i allmänhet och STCC-cirkus i synnerhet har vi nog inte samma uppfattningar eller referenser alls. I andra diskutioner har jag nog aldrig ens behövt citera eller argumentera med dig på det sätt jag känner att jag behöver nu. Dyk upp på nån bana så kan vi säkert ha roliga diskutioner om det aktuella arrangemanget istället.

sandstream skrev:
Vadå svek? Veidec ville ta klivet upp till 1000cc och det ville inte Svemo. Veidecs förhoppning var häftigare race med de bästa förarna och de var alla utom Svemo med på. Är det någon som har svikit så är det väl Svemo som ännu så länge, så vitt jag vet, inte har kunnat ge någon vettig förklaring till sitt beslut.
Det var väl 19 pers + veidec som ville det. SVEMO skrev ju en förklaring i IB.

Johan skrev:
Det var väl 19 pers + veidec som ville det. SVEMO skrev ju en förklaring i IB.
... + importörerna, + däcktillverkarna, + övriga sponsorer...

Finns förklaringen att läsa på nätet?

Det intressanta med denna tråden är att den startade med diskussionen om hur en sponsor ställde sig till sin satsning, hurvida den var komersiell eller om den bara baserade sig på intresset för RR.

Dom flesta som skriver här talar om arrangemanget för förarna och teamen.
Nu måste väl var och en ställa sig frågan "varför kör jag RR?"

För dom som åker för att det är skoj (för sig själv alltså) och pröjsar det mesta själv utan någon större ambition att ta mer än en 14:e plats i SM eller liknande är arrangemanget runtomkring mer eller mindre ointressant.

För dom som vill ta sig vidare i karriären och är beroende av sponsortillskott i form av kapital eller material är omkringarrangemangen och möjligheten att supporta sina sponsorer av största vikt.

För dom som vill se svensk RR bli en bredare sport med fler deltagare och större konkurrens är båda delarna lika viktiga.

För oss som enbart är publik och inte fanatiska fans är omkringarrangemangen viktiga.

För att få sån publik till tävlingarna krävs mediabevakning.
För att få lite större sponsorer krävs mediabevakning.
För att få sponsorer krävs lite "sucking up" från er som kör, skitsnacket om att "en sponsor skall inte få bestämma över det sportsliga m.m. m.m" kan ni glömma.
Om sponsorn inte känner att han får payback så tittar han sig om efter andra aktiviteter att lägga sina pengar på.

Så frågan är "varför kör du RR?"

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back