Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mrlind skrev:Nyteknik: Detta nedan är väl en positiv erfarenhet ur sponsorns synvinkel??
Nyteknik skrev:Det verkar så. Vore kul att se sambandet mellan sponsringen och utfallet bara.
Brösttoner låter som något från en pilsnerfilm men jag tror jag förstår vad du menarNyteknik skrev:Vilka j-a brösttoner du tar. Grötmyndiga brösttoner, skulle jag säga om jag ville vara lite elak.
Som sagt; kan du inte göra ditt smått hysteriska engagemang lite mer begripligt genom att förklara vad du egentligen är så upprörd över? Vad är det som är så fruktansvärt fel?
Din åsikt är glasklar och noterad. Släpp diskutionen nu. Andra (inklusive mig själv) har tidigare svarat mot denna åsikt med sakliga motargument för att förklara vad som hände i ett större perspektiv. Nu går vi vidare, snälla...sandstream skrev:Är det greppbart nu?
sandstream skrev:Brösttoner låter som något från en pilsnerfilm men jag tror jag förstår vad du menar
Ska försöka förklara varför jag anser att Svemo har gjort fel och varför RR-Sverige får lida för det. Hoppas det är okej och att Valmers förstår varför...
Precis som DQ skriver känns det trist att den klass som kunde ha fått mest bevakning i media och som därmed hade gett RR-sporten mest reklam inte innehåller de största hojarna med de bästa förarna.
Argument om att 600 går lika fort osv har ingen som helst betydelse och förstår man inte det så är det lönlöst att diskutera. Man måste sätta sig in i publikens sitts och inte sin egen (om man själv tävlar).
Varför är MotoGP populärast? Jo, för att de har de största hojarna med de bästa förarna (alla 125/250 förare går uppåt så kom inte dragandes med att det finns massor av bättre förare i 125/250 för de är dem som är unga eller de som inte platsar i MotoGP). De kör på bakhjulet, de sladdar osv. Kanske låter löjligt men det är sånt folk vill se. De skiter fullständigt i om en 600:a kan åka lika fort, deras jobbarkompis har en R1:a och den är mycket tuffare.
Vad är det som gör en sport populär? Inte är det undanskymda SM och KM som det kanske skrivs om i lokaltidningen. Det är uppmärksamhet i media och de får man om man har något att erbjuda som folk kan vara intresserade av.
Med intresset följer sponsorer, ju större intresse ju fler sponsorer och ju fler som kan köra på en hög nivå.
Sen har det diskuterats i tidigare trådar om att ordföranden i Svemos RR-sektion, Peter Sköld, själv ska köra NSBK (Nordic SuperBike). En 1000 cc klass ihop med STCC skulle självklart få mycket mer uppmärksamhet än NSBK och personligen tror jag att Svemos beslut beror på detta (tidigare inlägg i andra trådar från förare har gjort ganska tydligt att Sköld inte vill lyssna och utgår från sig själv). Det lär vi aldrig få svart på vitt på men så länge Svemo inte kan komma med någon vettig förklaring anser jag att de har handlat fel.
Är det greppbart nu?

Har inte sett några vettiga argument från dig alls men det kanske är ovant med folk som inte tycker likadant.Johan skrev:Din åsikt är glasklar och noterad. Släpp diskutionen nu. Andra (inklusive mig själv) har tidigare svarat mot denna åsikt med sakliga motargument för att förklara vad som hände i ett större perspektiv. Nu går vi vidare, snälla...
Ingen som tvingar dig att läsa och du tillför väl inget till diskussionen självTrango_B skrev:Snälla Swedie, banna Sandstream ett dygn för varje gång han i framtiden nämner svemo och 1000cc i samma mening![]()

|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |