Chris Ash
Kapten Gars
Manne skrev:Min röv var(är) i sämre skick........
Vad trevligt, kan vi inte ha en "röv i sämst skick på avataren tävling"?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Manne skrev:Min röv var(är) i sämre skick........

Har du läst och förstått vad som stod i pressreleasen?Pålle skrev:http://www.veidecracing.com/browse.jsp?id=00_01&cikkid=895
http://www.stcc.se/
Jag funderade nästan på att handla lite Veidec-produkter. Men jag väljer nog CRC istället.
/Joakim
Det hela handlade om att Svemo inte ville samma sak som Veidec och då valde Veidec att hoppa av. Veidec ville ju sponsra en MC-klass men det kanske du har glömtoffkeff skrev:Nu ter det sig mer och mer uppenbart att hela skiten från början egentligen bara handlade om att veidec ville byta spår..
Bilarna har ju också "mindre" motor än tidigare, varför är inte det ointressant?
Mrlind skrev:Utan STCC och den eventuella tv-tiden så finns det inget hållbart argument för ett sponsorskap...![]()
sandstream skrev:Har du läst och förstått vad som stod i pressreleasen?
– Vår ambition var att fortsätta som huvudsponsor för mc-klassen, något som var klart uttalat av vår marknadsgrupp. Varför det inte blir så känner alla till. Det nya reglementet, Standard 600 kändes helt enkelt inte lika intressant som den uteblivna uppgraderingen till 1000 kubiks maskiner, förklarar Rickard Pålsson.
Mrlind skrev:Jag.
Min enda riktiga möjlighet att dra in sponsorer ligger i STCC´s beslut för mc´na. Utan STCC och den eventuella tv-tiden så finns det inget hållbart argument för ett sponsorskap...![]()
flykay76 skrev:Jo men kanske inte nödvändigt att skriva i en pressrelease....
Mycket förvånande med en så oproffesionel kommentar.![]()
. Och har jag en sponsor som exempelvis gått in med 100k, så skulle jag aldrig få för mig att dra med mig dom till en SM/SO tävling. STCC är ju otroligt stort och populärt evenemang, för att inte säga hur seriöst anordnat det är, senaste racet hade ca 23 000 åskådare, lägg då till att det är tv-bevakning så låter det ju jävligt bra.. eller.. Sen har jag inte lovat att ni kommer att synas si å så mycket utan just att det kommer att vara tv-bevakning och möjligheter till exponering finns..Nyteknik skrev:Hur stor exponering av sina varumärken i TV lovar du dina sponsorer; som valuta för deras investering?
Aftonbladet, Expressen osv...moto-gg skrev:Vilka Tidningar?
sandstream skrev:Varför Svemo sa nej har diskuterars i ett par andra trådar och jag har min uppfattning klar men tänker inte gå in på det här.
sandstream skrev:Aftonbladet, Expressen osv...
De brukar skriva om STCC och om alla bilar tex har en Veidec streamer på vindrutan så betyder det exponering vilket är precis vad de vill ha.
jag har inte sett så mycket roadracing i dom tidningarna tyvär
Mrlind skrev:Det som är intressant för deras del är att få komma till banan med sina kolleger/kunder och hänga i depån, mingla å bli fulla... Och har jag en sponsor som exempelvis gått in med 100k, så skulle jag aldrig få för mig att dra med mig dom till en SM/SO tävling.

Nyteknik skrev:Ett företag som sponsrar en RR-förare med 100.000 kr för att få dricka öl i depån...
![]()
Nyteknik skrev:Ett företag som sponsrar en RR-förare med 100.000 kr för att få dricka öl i depån...
![]()
Mrlind skrev:jOm vi säger så här då.
Om du ägde ett företag eller var marknadsansvarig, skulle du investera 100k i en förare som kör SM/SO eller en förare som ska ställa upp i stcc??
Nyteknik skrev:..
Jag skulle troligen hellre satsa 100.000 kr på direktreklam.
..
Axxexs skrev:Det kostar väl företagen mindre att ge 100.000:- i sponsring än 100.000:- till direktreklam? Sponsring går väl som investering ungefär där dom kan betala med oskattade pengar. På reklam gör man väl inte det? Där tillkommer reklamskatten osv?
Nyteknik skrev:Nej, båda är avdragsgilla.
Reklamskatt betalas på intäkter från försäljning av reklam; till exempel plats på en lagtröja. Eller motorcykelkåpor.
Nyteknik skrev:Intressant fråga.
Var det mitt eget företag skulle jag troligen vara alltför ekonomiskt medveten (snål och försiktig) för att göra det alls. Jag skulle noga väga kostnaden mot det förväntade utfallet och sannolikt komma fram till att det var mkt svårt att beräkna det senare.
Jag skulle troligen hellre satsa 100.000 kr på direktreklam.
Man ska ju inte kasta sten i glashus, men det finns skäl att ifrågasätta hur effektiv sponsring av någon som kör RR är jämfört med annan marknadsdsföring.
• Med hur stor precision när man målgruppen?
• Finns ett tydligt budskap eller erbjudande till målgruppen?
• Vad kostar varje träff jämfört med andra alternativ (annonsering t.ex.)?
• Kan man efteråt utvärdera/mäta hur effektiv sponsringen var?
Det låter negativt, men jag tror man bör ha fler/andra motiv än strikt rationella/ekonomiska för att satsa sin marknadsföringsbudget på RR.
Steny skrev:Nu har du fel!! reklamskatten betalas av den som tar ut den DVS jag som fakturerar en reklamplats skall redovisa 11% reklamskatt.
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |