Vart köpa en Buell motor.......

Dadde

Medlem
Gick med
16 Oct 2004
Hoj
KTM 450 exc -07. Ducati Monster 620ie -04 . Yamaha R1 Såld. Yamha FZR 1000 Såld. Kawasaki GPX 600 Såld. Honda NSR 125 Såld.
Vet ni vart jag kan köpa en komplett fungerande Buell-motor? Har letat på blocket och andra köp och sälj men inte hittat någon:mad:

Ebay
Brukar tom finnas billiga Buell 1125-snurror där, alltså Rotaxen

Ebay
Brukar tom finnas billiga Buell 1125-snurror där, alltså Rotaxen

Jag skall ha den till ett kommande chopper-bygge, tänkte jag. Hur är det att köpa en motor från ebay, jag tänker på frakten, om den fungerar när den kommer hem, blir det svårt att registrera den tillsammans med en chopper-ram.

Jag skall ha den till ett kommande chopper-bygge, tänkte jag. Hur är det att köpa en motor från ebay, jag tänker på frakten, om den fungerar när den kommer hem, blir det svårt att registrera den tillsammans med en chopper-ram.

Vad jag vet är det viktiga att du får med papper på motorn, jag vet inte vad papperet kallas på svenska, du får kolla med SFRO.
Men på engelska brukar det kallar för Certificate of Origin eller liknande. Det ska vara ett papper som visar ursprung. Det är för att man inte ska kunna använda stulna delar till SFRO-byggen. Får du bara med ett papper som uppfyller SFRO:s krav så spelar det ingen roll om du köpt motorn från tex USA. Det är mycket vanligt att man köper motorer från USA (från tex S&S) till chopperbyggen. När man köper en ny motor får man med ett sådant intyg. För beggade delar vet jag inte, men ett kvitto eller annat underskrivet intyg med motornumret borde ju funka.

Får du inte bättre svar här så kolla med din lokale SFRO-besiktningsman eller fråga på harleyportalen, där finns många hojbyggare.

Frakten kan du kolla på Ebay innan köp. Jag Ebay-köpte en diffklump till min Merca från Usa, det var inte så blodigt dyrt i frakt. Den vägde ca 30 kg. En sportster/buellmotor väger strax över 80 kg

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back