Vart köpa Acetalplast/delrin stång för krasch puckar?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Var/vem saluför Acetalplast/delrin stänger i detta avlånga land till schyssta priser?
(lämpar sig för tex krasch puckar)

Jag måste fråga om inte polyamid (nylon) också lämpar sig bra till krachpuckar. Nylon är mer motståndig mot UV-ljus än just acetalplast (POM) så... Har inga belägg för det, men jag tror att nylon är billigare också... Någon som kan bekräfta/dementera?

Bas_Rutten skrev:
Jag måste fråga om inte polyamid (nylon) också lämpar sig bra till krachpuckar. Nylon är mer motståndig mot UV-ljus än just acetalplast (POM) så... Har inga belägg för det, men jag tror att nylon är billigare också... Någon som kan bekräfta/dementera?

Termoplaster som är lämpliga att svarva och fräsa är av typerna Polyamid och Acetal. Vi känner dessa mest under deras varubeteckningar nylon resp. delrin. Betecknas som "feta" d.v.s. att de är utmärkta att användas som glidlager , bussningar och kugghjul. Kan svarvas, fräsas, borras och gängas.

Last edited:
Långa farbron skrev:
Termoplaster som är lämpliga att svarva och fräsa är av typerna Polyamid och Acetal. Vi känner dessa mest under deras varubeteckningar nylon resp. delrin. Betecknas som "feta" d.v.s. att de är utmärkta att användas som glidlager , bussningar och kugghjul. Kan svarvas, fräsas, borras och gängas. Lätta att bearbeta.

Jo, men det kände jag till sedan tidigare. Tänkte mest hur lämplig nylon var till kraschpuckar och huruvida priset är lägre/högre än acetal.

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back