GSXR1100R
The older i get the faster i was
Håkan Olsson tog överEn sanning med modifikation; platsen som förarrepresentant är väl ledig, om jag har rätt info? Tror att Nordgren har avslutat den anställningen, men jag är inte säker, nån som vet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Håkan Olsson tog överEn sanning med modifikation; platsen som förarrepresentant är väl ledig, om jag har rätt info? Tror att Nordgren har avslutat den anställningen, men jag är inte säker, nån som vet?
Jag försöker iaf förändra, vad gör du förutom att gnälla?
Håkan Olsson tog över
Har för mig att Håkan gör bägge sakerna, Mortenzoni är språkrör för Pro-SBK.Håkan är förbundskapten, inte förarrepresentant.
Det stämmer att den numer är vakant, tyvärr. Håkan Olsson tog över efter Nordgren om jag inte har fullständig alzheimers men verkar inte vara kvar som det.En sanning med modifikation; platsen som förarrepresentant är väl ledig, om jag har rätt info? Tror att Nordgren har avslutat den anställningen, men jag är inte säker, nån som vet?
Efter att ha läst en hel massa text i den här tråden med mycket hack hit o dit gällande kommersiellt här och ideelt där.
Som hyfsat involverad i ideel verksamhet blir jag nyfiken.
Ni "kommersiella" anhängare med börsen fulla med pengar. Vad är det som hindrar er från att starta ett företag med enda anledningen att arrangera Roadracing tävlingar? Då får ni ju allt kommerciellt och kan avlöna alla som hjälper till och deltagarna får betala den prislapp det kostar.
Ni menar på att folk saknar visioner och är fast i gammalt tänkande. Ja, så är det kanske, men ändå så händer det mer i deras värld än i er, för ni gnäller mest på ett forum om hur världen KUNDE ha varit. Eller?
Vad hjälper det att ha visioner om man inte gör nåt med dom?
Att ha åsikter på ett forum ger inte ett förbannat smack om man inte, så som Liwa här, strukturerar upp det och sen även ser till att det händer nåt.
Jag är nyfiken på om trådskaparen har någon plan med den här tråden utöver att skapa ännu en tråd med idisslande. Eller finns det en plan att samla ihop åsikter och strukturerat presentera dessa var det är lämpligt?
Jag är också nyfiken på vad det är som är så fel med "gratisarbete"?
Visst, det är kanske inte helt kul att jobba för någon som sedan tjänar pengar på just den insatsen, men för helvete. Om det arbetet i sin tur kan hindra någon från att bryta nacken, är det då inte värt det???????
Politiskt sett är jag hyfsat blå i mitt tänkande, men ibland undrar jag var den svenska "sosse-andan" tagit vägen.
Ingenting hindrar oss från att göra det.
Men vi pysslar med annat.
Jag driver mitt företag Stockholm Reklambyrå som är en liten reklambyrå som trots begränsad omsättning ger så pass mycket pengar att jag kan leva gott utan att igentligen göra någon större arbetsinsatts på dagarna.
Jag är i stället på roadracingbanan och kör hoj. Något som i framtiden också ska ge mig pengar. Jag har ca 50-60 dagar på banan per sommar och kör närmare 1000mil. Så i dagsläget är jag inte intresserad och har inte tid att driva någon motorcykelcirkus. Men kanske i framtiden.
Sandis driver Hemabiobutiken. Hur det går för honom vet jag inte.
Men han köpte just en sprillans BMW 1000 R för att köra rookie med, så helt utan deg lär han inte vara. Och vad jag vet så sitter han mest och surfar SH på dagarna.
Något som kännetecknar både mig och Sandis är att vi tjänar pengar på vår iderikedom, visioner och förmåga att skapa affärer.
Hur svårt kan det vara att förstå att absolut inget motorsportevenemang idag bär alla sina kostnader utan de är beroende av att folk arbetar ideellt/gratis för att det ska gå ihop.
Den dagen klubbarna tröttnar på att ställa upp är hela motorsportsverige illa ute.
Tyvärr är vi redan en bra bit på väg dit i hela idrottsvärlden.
Det är kul med framgång. Jo, det är faktiskt sant, jag tycker det o det är bara att gratulera er båda
Men hur många utövare sitter i er sits?
Skillnaden mellan er två och mig är den att den tid jag lägger ner gynnar många. Den tid ni lägger ner, gynnar er själva...
I princip alla idrotter kräver ideell verksamhet i någon form, berätta varför Svensk RR skulle vara ett undantag.Du har helt rätt.
banägarna och arrangörerna har skapat en fruktansvärd dålig situation där banägarna och arrangörerna är beroende av idiell personal.
Tänk om sjukvården eller lokala matbutiken fungerade så.
Att det krävdes idiell personal för att annars fick man stänga direkt på dagen.
Om ledningen på ett företag drev ett företag så skulle dom få kicken på dagen.
Idiellt arbete är ingen framtid och skapar inga möjligheter för utveckling och tillväxt inom sporten.
Personerna som i dag jobbar idiellt för att roadracing skall fungera skall ha all heder. Med ledningarna som inte kan skapa bättre verksamhet än att den kräver gratisarbete ska ha en stor spark i röven för att vakna upp.
Jag tror att dom flesta utövarna innom roadracing sitter i den situationen.
Annars hadde dom inte råd att köra roadracing.
Däremot verkar dom lokala förarna på banorna klara sig på mindre ekonomi för sin roadracing. Och det är även dom som sitter i styrelserna för banorna.
Och då har dom med sig sitt "sparapengartänk" till banans verksamhet.
Dom vill bara ha så låga kostnader som möjligt, i stället för att se möjligheterna.
Däremot verkar dom lokala förarna på banorna klara sig på mindre ekonomi för sin roadracing. Och det är även dom som sitter i styrelserna för banorna.
Och då har dom med sig sitt "sparapengartänk" till banans verksamhet.
Dom vill bara ha så låga kostnader som möjligt, i stället för att se möjligheterna.
Det är en sketen biltävling, därför brist på säkerhet.
Det är ju bra publisitet att vara med på STCC tävlingarna. men om man ser det från läktaren, så tycker jag att det är ett patetiskt event där bilbranschen slickar varandras rövar,,,,,,,,, ALLT handlar om BILAR, till och med på läktaren för när det var dags för hojarna att tävla så gick folk omkring som i en djävla hönsgård så man fick ju mota bort folk så man kunde se vad som hände på banan.
Mitt omdöme om STCC är dyr flåffig mat, upptagna läktare (av TOOLs) och dåligt kaffe.
Men tur att man fick se en riktigt go fajt i Pro Superbike![]()
Sammanställning
*klipp*
Känns som det är mer hackande på varandra än prat om säkerhet.
Att någon enstaka själv pratar med SVEMO och banor gör sällan någon nytta. Om den här tråden ska göra nytta så se till att jobba för säkerheten ihop med varandra istället för tjafsa och hacka på varandra.
När man har sammanställt klara och konkreta punkter bör alla aktiva åkare kunna skriva under och det skickas sedan till SVEMO och banägarna. Att förvänta sig att allt ska ändras sedan på en gång är inget man ska tro. Men det kan starta en tanke som sedan kan starta att förändringar sker.
Att hacka på varandra ger ingen förändring på säkerheten på banorna, om det nu är det ni vill förändra.
/Liwa1
Våra primadonnor verka tro att det som genererar pengar till verksamheten för banägarna är dom få stora tävlingarna.
Fel, fel, fel. Det är den verksamhet som sker övriga dagar om året som gör att dom håller sig igång och kan återinvestera i anläggningarna. Så många dagar finns inte på året så att det går att vältra sig i pengar för varken Luff eller någon av de andra ägar konstellationerna.
Kan bara hålla med dig. STCC suger röv!
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti