Vart går gränsen för säkerheten?

Status
Ej öppen för fler svar.
En parantes!

Gör man verkligen så dålig vinst på Karlskoga Motorstadion AB, till skillnad mot d övriga! Är d dyra asvalteringar/ombyggnationer på Åsen som ligger till grund att man utmärker sig såpass tro?

Med d övrigas vinstnetto e d ju skam på torra land att man överhuvudtaget ska behöva disskutera säkerhetsbrister för MC åkarna runt d banorna. Skillnad på skit o pannkaka kanske ..
 
Jo men så är det R1 ...
Vill man ha full support, bli gullad med i massmedia och bli beundrad oavsett om man gjort nåt bra eller inte så ska man spela boll, inte köra race.
Dessutom är det en annan detalj som är väldigt tydlig i många inlägg, nämligen att "VI KRÄVER"-generationen har börjat köra race.
..........

Det visar sig tydligen att Elwe redan på sidan 3 lyckades sammanfatta vad detta handlar om.
 
Har du gått så långt i ditt Svemo-tänk att den som föreslår något ska genomföra det också? Jisses :confused:

Nej det ska ju "någon" annan göra, det räcker med att ha ideer, sedan är det f-n upp till förbundet och klubbarna att göra så eller hur....

(ja jag har tråkigt idag)

Det visar sig tydligen att Elwe redan på sidan 3 lyckades sammanfatta vad detta handlar om.
Jupp Elwe hade rätt.
 
Last edited:
Det visar sig tydligen att Elwe redan på sidan 3 lyckades sammanfatta vad detta handlar om.
Jag ser det mer som ett bevis på att du och Elwe inte riktigt hängde med i resonemanget under de första sidorna av tråden. Kanske ingen större förlust...

Nej det ska ju "någon" annan göra, det räcker med att ha ideer, sedan är det f-n upp till förbundet och klubbarna att göra så eller hur....
Ja just det, det var så ditt standardsvar såg ut.

Tips: Det går säkert någon bra dokumentär om Stalin på DR1. Avnjut den med lite spettekaka och njut av en kille som visste hur slipstenen skulle dras så ska du se att det känns bättre i morgonbitti ;)
 
Last edited:
Jag ser det mer som ett bevis på att du och Elwe inte riktigt hängde med i resonemanget under de första sidorna av tråden. Kanske ingen större förlust...
... ;)

Nä, det är klart att de som berättar att universum inte kretsar runt dig varken hänger med eller är särskilt moderna.

Du börjar låta mer och mer som den roliga radioreklamen där det var någon som tyckte de skulle Sms:a fram ett lass jord.....

Det kanske funkar i din värld men det är värre för oss som inte hänger med.
 
Nä, det är klart att de som berättar att universum inte kretsar runt dig varken hänger med eller är särskilt moderna.
Du börjar låta mer och mer som den roliga radioreklamen där det var någon som tyckte de skulle Sms:a fram ett lass jord.....
Det kanske funkar i din värld men det är värre för oss som inte hänger med.
Härskartekniken håller i sig, förlöjliga den du inte förstår.

Du började med att skriva:
Säkerhet kostar pengar, mycket pengar.
Vem ska betala? Få utövare, lågt samhällsintresse, i princip ingen verksamhet för barn och i övrigt en dyr sport. Antingen får man utövarna att hjälpa till och jobba gratis eller så betalar man vad det kostar, svårare än så är det inte:rolleyes:
Redan där stod det klart att du inte riktigt förstod eller orkade bemöda dig med att läsa tråden. Jag försökte förklara det här med att vinstdrivande företag inte kan förvänta sig att deras kunder ska hjälpa till med att lösa deras problem. Du ville inte förstå varken då eller nu.

Det var för övrigt Johan Rheborg som tyckte att de skulle sms:a ett lass med grus.
 
I en affär brukar man försöka göra så att båda parter vinner på det..
Det är när man ser att ena parten vinner mer än den andre som det brukar börja gnissla en aning.
Svemo är ju den som kommer med "lagstiftningen", man får inte köra race om säkerhetsproblemen är för stora.

Säkerhetspåverkande åtgärder

1. Trycka på svemo ytterligare genom de vanliga kanalerna eller annan opinionsbildning gentemot banägarna.
2. Rösta med fötterna (d.v.s inte ställa upp i race på farliga banor)
3. Betala högre ban/startavgifter om det krävs.

Som de flesta vet har många banor drivits rätt dåligt, med rätt många konkurser bakom sig. Inte en helt enkel affär att driva helt enkelt, då är det inte alltid lätt att ställa krav på stora investeringar, iaf inte innan företagen som drivit banorna fått ordning på sin ekonomi..
 
Börjar förstå varför Svemo inte har något eget forum...
Som jag skrev kan siffrorna varier beroende på ägarförhållanden etc.

Mindre kul läsning: http://www.allabolag.se/5566754148

Varför skrev du då siffrorna för VTU om du nu kunde hitta de riktiga siffrorna? Passade dom inte ditt syfte?

Nu får det vara nog med dumheter. Vissa fokuserar mer på att förlöjliga sina meningsmotståndare än på att presentera konkreta förbättringsförslag. Jämförelser med Stalin slår bara tillbaka mot den som tar upp det.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top