Varma tunna handskar !?

Mlscrew

Ride like you stole it
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
KTM 950 SMR -08
Söker tipps på hanskar som är tunna men ändå så varma att man kan köra med dom nu.

inte gärna handskar för flera tusen :D

Tycker dom jag har är så jäkla klumpiga och dom vinterfodrade jag testat känns som grytvantar:banana

Dubbla lager är vägen att gå dvs fingervante i fleece eller dylikt med en lite större skinn eller goretex handske över!

Annars finns det handtagsvärmare!

Jag kör med de vanliga handskarna och tunna innerhandskar i Windstopper material. Funkar skapligt bra.

Sen finns det nåt riktigt fult, men som garanterat funkar. Det är ett slags överdrag som man trär över handtagen, med hål som man kan stoppa in händerna i. Vet inte vr man får tag på såna, men med dem kan man köra långt i minusgrader.

Handtagsvärmare funkar också, så länge handskarna inte är för välventilerade...

jo har faktiskt funderat på handtagsvärme men tycker det känns lite "GUBBE" =)

Hörde nån som sa att typ dykarhandskar ska funka bra nån annan som också hört det ?

dykarhandskar i neopren ? Det borde fungera skapligt. Dock är det endast ett lager, och som bekant så är flera lager bättre på att värmeisolera

Bara att montera. Grymt bra på att värma upp stela fingrar. Och iom att du kan använda tunnare handskar så blir det ju sportigare i slutändan. ;)

Och berättar du det inte för någon så är det ju ingen som vet. :D

Brukar köra latexhandskar under mina vanliga, blir rätt så bra. Framförallt billigt.

Sen finns det nåt riktigt fult, men som garanterat funkar. Det är ett slags överdrag som man trär över handtagen, med hål som man kan stoppa in händerna i. Vet inte vr man får tag på såna, men med dem kan man köra långt i minusgrader.

Handtagsvärmare funkar också, så länge handskarna inte är för välventilerade...

Såna muffar finns på biltema för typ 119 spänn. Hur bra som helst:tummenupp
Vem fan bryr sig hur det ser ut, det är inte skönt att frysa när man åker hoj. Jag åker fortfarande hoj till jobbet dagligen:D

Hörde nån som sa att typ dykarhandskar ska funka bra nån annan som också hört det ?
Fast hur bra skyddar dom dina händer vid en marksyning? Neoprenhandskarna alltså!

Jag har kört med latexskyddshandskar, typ såna som sjuksköterskor har, utanpå skinnhandskarna. Det funkar klockrent, det blir ett isolerande lager, vind och vattentätt :tummenupp Kostar dessutom inte mycket, och såna är iaf bra att ha i garaget.

Biltemas seglarhandskar....

annars ett par kirurghandskar under dina vanliga skinn fungerar minst lika bra.

I väntan på mina värmehandtag testade jag att ha ett par handskar jag köpte i sommras för cykeln (ni vet en sån där sak man själv verkar motor på) och det satt som gjutet med dem i mc handsken. Stark motståndare mot ovan nämnda vinterhandskar som man trasslar in sig i fodret och eventuellt stukar ett finger.

Nu har jag förvisso en kass mc handske ur skyddssynpunkt, någon Jofama läderlapp men tills de bättre och värmehandtagen anländer satt detta bra.

GripGrab Hurricane

268.jpg

Fan vad schyssta de GripGrab vantarna var:tummenupp

Ser ut som ngt American Psyco skulle ha på en murder spree..

Fan vad schyssta de GripGrab vantarna var:tummenupp

Ser ut som ngt American Psyco skulle ha på en murder spree..

Ja dom e trevliga. Men ska erkänna att jag hellre vill ha mina värmehantag och ett par välskyddade handskar istället, hur man än vänder o vrider på det så blir det ju inte fullgod smidighet med två par på sig. Funkar bra för A-B körning men vid lite aktiv kurvkörning är det lite dålig känsla. Men bara att hitta ett par välgjorda handskar ur skyddsynpunkt är svårt, mestadels skräp på hyllorna tycker jag.

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back