Vad ser du för film eller serie just nu?

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Den Àr riktigt töntig förutom den med Gösta Ekman och Rolf LassgÄrd och Stina Rautelin.

Ska inte dra in politiken i denna trÄd men man kan undra varför dessa serier, Beck/Wallander mfl, gjort allt för att vara sÄ verklighetsfrÀmmande som möjligt de senaste 25 Ären. Det Àr ju inte sÄ det saknats uppslag i verkligheten att göra bra fiktion av.
Nu var det ett tag sedan jag sÄg den senast, men Mannen frÄn Mallorca tycker (i alla fall tyckte) jag var bra.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nu var det ett tag sedan jag sÄg den senast, men Mannen frÄn Mallorca tycker (i alla fall tyckte) jag var bra.
Jag kollar inte pÄ nÄgot med Sven Wollter av princip men du har sÀkert rÀtt.
Har för övrigt för mig han Àr naken i den dÀr sÄ nÄgon typ av trauma har jag.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar Àn!
Brukar du titta pÄ julkalendern?
Jag Àr sÄ illa tvungen dÄ min tjej gÀrna vill, varje Är. Dock inte alla avsnitt, bara tills rastlöshetens sÀkerhetsventil löser och den heta Ängan blir störande.

... anar kommande frÄgor sÄ jag förbereder; min Camilla Àr 55 Är och nÀstan helt frisk mentalt, dock Àr hon kulturintresserad dÄ hon arbetar pÄ kommunens Kultur & Fritidsavdelning.

.. och nej, hon Àr sÄ lÄngt frÄn 'woke' man kan komma. Men det talar vi inte högt om ute bland folk. Jag har alltid koppel och munkorg i beredskap.
 

TomK

hela vÀrlden Àr min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Resident Alien pÄ Netflix... Alan Tudyk Àr som vanligt vÀldigt bra pÄ att spela konstiga typer.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar Àn!
Vill rekommendera Idiocracy (2006)

Vill ocksÄ passa pÄ och frÄga om nÄgon mer hÀr upplever streamingtjÀnsterna Netflix, Disney .. m fl lite ostaibla, tycker dom hoppar över frames/bilder lite hÀr och var sÄ att filmen upplevs 'hacka'?
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
KungÀlv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Vill rekommendera Idiocracy (2006)

Vill ocksÄ passa pÄ och frÄga om nÄgon mer hÀr upplever streamingtjÀnsterna Netflix, Disney .. m fl lite ostaibla, tycker dom hoppar över frames/bilder lite hÀr och var sÄ att filmen upplevs 'hacka'?
Har det problemet pÄ mer eller mindre alla kanaler (minst pÄ SVT+TV4, mest pÄ TV5 o 11). Tappar framförallt ljud mellan en upp till 15-20 sekunder). Har varit sÄ sedan vi installerade fiber (till TV:n Àr allting trÄdburet frÄn fiberboxen)
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
JÀrfÀlla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Har det problemet pÄ mer eller mindre alla kanaler (minst pÄ SVT+TV4, mest pÄ TV5 o 11). Tappar framförallt ljud mellan en upp till 15-20 sekunder). Har varit sÄ sedan vi installerade fiber (till TV:n Àr allting trÄdburet frÄn fiberboxen)
Det lÄter konstigt tycker jag.
Jag har emellanÄt sÄdana problem med Netflix och HBO. Men dÄ Àr det frÄgan om nÄgon tiondels sekund i bortfall av ljud och att bilden hackar till lite.
Och dÄ har jag Wifi till TV:n.
SVT har jag aldrig upplevt nÄgot sÄdant och TV4 anvÀnder jag för lite för att uttala mig om pga all reklam.

Det Àr inte sÄ att du bytte router i samma veva som du fick in fiber och det Àr nÄgon instÀllning i routern som Àr fel. Alternativt att du anvÀnder den router du fick av leverantören. (dom brukar ofta vara enormt klena)
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
KungÀlv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Det lÄter konstigt tycker jag.
Jag har emellanÄt sÄdana problem med Netflix och HBO. Men dÄ Àr det frÄgan om nÄgon tiondels sekund i bortfall av ljud och att bilden hackar till lite.
Och dÄ har jag Wifi till TV:n.
SVT har jag aldrig upplevt nÄgot sÄdant och TV4 anvÀnder jag för lite för att uttala mig om pga all reklam.

Det Àr inte sÄ att du bytte router i samma veva som du fick in fiber och det Àr nÄgon instÀllning i routern som Àr fel. Alternativt att du anvÀnder den router du fick av leverantören. (dom brukar ofta vara enormt klena)
Disney o MotoGP castar jag frÄn datorn - funkar bra. DÀr gÄr signalen frÄn fiberboxen, trÄd till routern, trÄdlöst till datorn osv.
TV-program övrigt gÄr frÄn fiberboxen, trÄdat till leverantörens router, trÄdat till TV:n
SÄ problemet kan mycket vÀl vara i leverantörens router (TV-box), men den Àr jag vÀl lÄst till (Bahnhof anvÀnder sig av Arris box/router)
Sedan spelar det mindre roll, jag tittar mycket sÀllan pÄ kanaler med reklamavbrott och som jag sa sÄ har jag fÄ och korta avbrott pÄ SVT+TV4
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar Àn!
Vi kör frÄn routern till Camillas dator, det funkar toppen att titta pÄ t ex youtube i 1080p, men sÄ fort det handlar om betaltjÀnsterna sÄ börjar lagget och hackandet. Inget som direkt stör vanligt folk men jag Àr lite kinkig dÄ jag Àr van vid flytande och mjuka filmer.
 

TomK

hela vÀrlden Àr min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Om det "laggar" sÄ finns det en mÀngd olika saker som kan vara fel. Hos nÀtleverantören eller hos dig sjÀlv. Vissa typer av streaming som förladdar strömmen, Àr mindre benÀgna att vara pÄverkade, medans de som har en mer eller mindre "live" ström visar strul för minsta lilla fördröjning i nÀtet. Det finns hundratals smÄ skitsaker som kan pÄverka och behöver undersökas av nÄgon som förstÄr och kan analysera trafiken och kontrollera instÀllningar i nÀtutrustningen. Men att ge generella rÄd sÄhÀr, Àr nÀrapÄ omöjligt tyvÀrr.

Felen ligger inte hos streamingtjÀnsterna i alla fall och oftast inte hos de störra ISP:erna (IP-Only och nÀr tjÀnsterna kommer via tex Bahnhof). Jag kör Ubiquiti-prylar hemma rakt av med fiberanslutning och sen nÀstan bara wifi till utrustningen - bara kabel till server och switcharna samt accesspunkterna. Har aldrig problem med att det hackar, inte ens under hÄrd belastning.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
JÀrfÀlla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Disney o MotoGP castar jag frÄn datorn - funkar bra. DÀr gÄr signalen frÄn fiberboxen, trÄd till routern, trÄdlöst till datorn osv.
TV-program övrigt gÄr frÄn fiberboxen, trÄdat till leverantörens router, trÄdat till TV:n
SÄ problemet kan mycket vÀl vara i leverantörens router (TV-box), men den Àr jag vÀl lÄst till (Bahnhof anvÀnder sig av Arris box/router)
Sedan spelar det mindre roll, jag tittar mycket sÀllan pÄ kanaler med reklamavbrott och som jag sa sÄ har jag fÄ och korta avbrott pÄ SVT+TV4
Jag vÄgar inte svara pÄ exakt hur bra eller dÄlig Bahnhofs utlevererade routrar Àr men jag har svÄrt att se att dom skulle vara mycket bÀttre Àn nÄgon annan leverantörs routrar. Vilket betyder att dom Àr ungefÀr i par med det billigaste tÀnkbara du kunde köpa för nÄgra Är sedan som inte lÀngre gÄr att köpa för att det Àr förlegat.
DÀr Àr nog de olika leverantörerna ungefÀr lika.

De Routers jag har hemma som Àr frÄn 2016 som numera inte fÄr nÄgra uppdateringar för att dom Àr för gamla ligger nog i par med vad man kan förvÀnta sig frÄn en leverantör idag.
Om du har fiber frÄn bahnhof sÄ behöver du inte anvÀnda deras router.
Jag har sjÀlv bahnhof och har aldrig anvÀnt nÄgon router som jag fÄtt frÄn dom.
Jag har kopplat min egen router in i fiberkonvertern och kör via den. Inga Àndrade instÀllningar förutom nÄgra fÄ korrigeringar i brandvÀggarna och allt flyter pÄ.

Jag kan inte garantera det men jag skulle misstÀnka att det Àr routern som Àr problemet i ditt fall. Köper du en egen bÀttre router sÄ ska du kunna plugga in den mot fiberkonvertern och fÄ bÀttre prestanda och mindre lagg.

Annars. Kontakta Bahnhof och kolla om dom kan lösa problemet Ät dig. Dom brukar vara hjÀlpsamma. Dock kan dom ju ha svÄrt att arbeta runt begrÀnsningar i prestandan pÄ routern om den Àr för klen.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar Àn!
AlltsÄ det Àr nog inget fel pÄ bandbredden, kör jag t ex >speedtest< sÄ ger den 256mbit ner, och ca 100mbit upp, vilket ju borde funka bra att streama video med 720p. Som sagt nÀr jag jÀmför med youtube sÄ blir det inga hack eller lagg alls. SÄ nÄt Àr ju 'fel' pÄ tjÀnsten frÄn Disny.

Övrig info. Mitt hemnĂ€tverk ser ut som följer: WAN frĂ„n vĂ€ggjacket (typ RJ45) till Telenors egna router, sedan till #1 vĂ„r streaming-PC i sovrummet (1GB kapabel), och #2 till min PC i vardagsrummet, via en liten switch, ocksĂ„ 1GB specad.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Supernatural *host*

Tramsiga karaktÀrer, tveksam handling, nÄgorlunda fristÄende avsnitt om ca 40 min som förvisso kÀnns lÀngre. Det enda som egentligen talar för serien Àr att det finns 15 sÀsonger sÄ den kanske blir bÀttre, kanske. Lite cliffhanger i grunden.

SĂ€song 1 snart klar //- - -
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
LuleÄ
Hoj
Bara frÀna hojar
Jag kollar inte pÄ nÄgot med Sven Wollter av princip men du har sÀkert rÀtt.
Har för övrigt för mig han Àr naken i den dÀr sÄ nÄgon typ av trauma har jag.

Han Àr naken dÀr, och det med besked.

Efter den rollen har han aldrig haft problem att fÄ kvinnor.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
LuleÄ
Hoj
Bara frÀna hojar
Ser serien om Abba, ett Svensk fenomen som satt sina spÄr i historien, all credit till alla inblandade :hjarta

Benny alltsÄ. Vilken musiker, mÀnniska och instÀllning till allting.

En av de riktigt stora genom tiderna Ă€ven jĂ€mfört med titanerna inom den sk ”klassiska” musiken.

HÄller Chess och Kristina frÄn DuvemÄla för att vara bland det bÀsta som skrivits musikaliskt sett.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 Ärs Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

HÀrlig uppslutning pÄ kortegen i SydnÀrke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

LunchhÀlsning frÄn Merzouga!

BÀsta ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport frÄn Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon frÄn Erfoud!

Provkörning pÄgÄr: lÀckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike pÄ Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top