Vad har ni för husdjur?

M.G.F skrev:
Fy fasen vilken snygging!

Hur gammal är han?

Tycker jag känner igen bilderna... Du är inte medlem på Repti.net?

Nope, e inte medlem där.
Vet inte exakt hur gammal han är faktiskt, uppskattningsvis ca 6-7år.
Jag tog över han från en zoobutik som hade misskött honom(eller köpte), han va deras klappdjur och låg ständigt på ett element om dagarna så han hade stora brännsår på tassar och mage.
Anledningen till att han ser lite spinkig ut är för han hade nyss repat sig från en njursjukdom som berodde även där att idioterna på djuraffärn hade gett han felaktig kost.. men nu mår han bra och käkar mycket.. :tummenupp

~Settan~ skrev:
En staffe! Begriper inte att jag inte såg det. Jag har nog inte så bra koll på alla raser som jag inbillar mig då :hihi

Tjusig som attan är han iallafall!!

Kan säga detsamma om din vovve, boxers är så fina tycker jag, och kul med en ovanlig färg med.

Jag å min sambo har för närvarande en hund och två katter. Vi var tidigare även fodervärd till en lite rottis pojke....Som ÄLSKADE BILDÄCK:...... :kocko

M.G.F skrev:
Åhhh! Han ser ju riktigt snygg ut!

Vi var faktiskt och tittade på staffar innan vi köpte Mini. Enda problemet var att dom "föräldrarna" som vi träffade var väldigt stressade. Rasen känner jag till sedan tidigare då jag länge velat ha en liten staffe. Tycker dom är så härliga dom små liven!

Var har din tjej köpt hunden? Kennel Atomkraft är väl rätt stora i Sthlms-området?

Han är världens snyggaste :) Han kommer från Dalsland om jag inte minns fel, kan dock inte minnas namnet på uppfödaren. Staffar är härliga, så glada och mysiga! Din Mini var väldans gullig också :)

Här är Marion och Cocco..

Bifogat

• Cocco.jpg
    Cocco.jpg
    120.7 KB · Visningar: 44
  • Marion.jpg
    Marion.jpg
    118.3 KB · Visningar: 45
MD skrev:
Nope, e inte medlem där.
Vet inte exakt hur gammal han är faktiskt, uppskattningsvis ca 6-7år.
Jag tog över han från en zoobutik som hade misskött honom(eller köpte), han va deras klappdjur och låg ständigt på ett element om dagarna så han hade stora brännsår på tassar och mage.
Anledningen till att han ser lite spinkig ut är för han hade nyss repat sig från en njursjukdom som berodde även där att idioterna på djuraffärn hade gett han felaktig kost.. men nu mår han bra och käkar mycket.. :tummenupp

Vilken solskenshistoria!

Låter lite grann som Zeus historia, bara det att han blivit vanskött av sina tidigare ägare som lämnade in honom avmagrad och i ruttet skick till Tropikhuset i Malmö.

När vi flyttar till hus ska vi också skaffa en grön leguan. Men inte förrän han kan få ett eget rum och vara i. Med möjlighet att gå ut och få samma fina färger som din har på sommaren. :D

Förresten, skönt att se att någon annan också har medkänsla för djur! Tycker det är sån fruktansvärd synd att folk släpper ut sina gröna leguaner, landsköldpaddor och ormar i naturen bara för att dom tröttnat eller för att djuret blivit aggressivt. :kocko

Men än är väl inte den sista idioten född så...

Nästan mina(morsans) :)
JOCRNPGRNQFRC.jpg

JOCRNPIMIOMNE.jpg

M.G.F skrev:
Vilken solskenshistoria!

Låter lite grann som Zeus historia, bara det att han blivit vanskött av sina tidigare ägare som lämnade in honom avmagrad och i ruttet skick till Tropikhuset i Malmö.

När vi flyttar till hus ska vi också skaffa en grön leguan. Men inte förrän han kan få ett eget rum och vara i. Med möjlighet att gå ut och få samma fina färger som din har på sommaren. :D

Förresten, skönt att se att någon annan också har medkänsla för djur! Tycker det är sån fruktansvärd synd att folk släpper ut sina gröna leguaner, landsköldpaddor och ormar i naturen bara för att dom tröttnat eller för att djuret blivit aggressivt. :kocko

Men än är väl inte den sista idioten född så...
Jo, det finns många idioter tyvärr.
Vad är zeus för art, jag vet vad det är men kommer inte på namnet :gnissla

MD skrev:
Jo, det finns många idioter tyvärr.
Vad är zeus för art, jag vet vad det är men kommer inte på namnet :gnissla

Hehe... Grön vattenagam! Physignatus cocincinus på latin.

Dom förväxlas ofta med gröna leguaner men dels så blir dom inte lika "maffiga" som leguanerna och sedan så är dom lugnare i tempramentet. Det coola med vattenagamerna är att dom kan hålla andan i 30 minuter, Ser sjukt häftigt ut när dom simmar... :D

Puttefnask skrev:
Har en stor sån :)

Ja, nu har jag 2 två stora... Det var ett gammalt kort och nej, tro det eller ej men det var vanligt vatten och inte ren sprit i glaset :)

Bifogat

• Wilda.jpg
    Wilda.jpg
    34.8 KB · Visningar: 44
  • Xerox.jpg
    Xerox.jpg
    51.3 KB · Visningar: 49
Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...