Vad har ni för husdjur?

M.G.F skrev:
Det är alltid kul och se en "normalskött" vattenagam. Vår var ju fruktansvärt misskött även sedan min sambo tagit hand om honom i 6 månader. Men nu när vi fick hem honom så har det blivit mycket bättre. Men hans nos har inte läkt än... Vi vet inte om han fått stryk eller om han hoppat mot terrarieglaset som alla vattenagamer gör förr eller senare.

Jo det är ett väldigt vanligt problem. Turbo hade en tendens o hoppa in i sidorutan. Så jag hängde helt enkelt en handduk för. Men han har lite "underbett" Men de kommer man inte ifrån. Medlem i Zoonen?
Där har jag i alla fall fler bilder.

Fredde83 skrev:
Jo det är ett väldigt vanligt problem. Turbo hade en tendens o hoppa in i sidorutan. Så jag hängde helt enkelt en handduk för. Men han har lite "underbett" Men de kommer man inte ifrån. Medlem i Zoonen?
Där har jag i alla fall fler bilder.

Det är ju det... Zeus har inte hoppat in i någon sida här i vårt terrarie än men vi får se var han planerar att hoppa ut. Men å andra sidan är han ute jäkligt mycket med oss. Sitter alltid på min eller Hannas axel och checkar läget.

Zoonen? Nej där får jag bli medlem!

M.G.F skrev:
Det är ju det... Zeus har inte hoppat in i någon sida här i vårt terrarie än men vi får se var han planerar att hoppa ut. Men å andra sidan är han ute jäkligt mycket med oss. Sitter alltid på min eller Hannas axel och checkar läget.

Zoonen? Nej där får jag bli medlem!
pict0053_orig_SE.jpg

Här har du en bild tagen just nu (ligger och solar efter maten).
Ja kolla in www.zoonen.com

Fredde83 skrev:
Här har du en bild tagen just nu (ligger och solar efter maten).
Ja kolla in www.zoonen.com

Han ser riktigt snygg ut! Hur ser ditt Terrarie ut?

Vi ska bygga om vårt terrarie när vi flyttar ut till hus men i lilla lägenheten vi bor i nu får detta terrarie vara tillräckligt!

Här är en bild på vårt terrarie förresten... Lite mycket glas men som sagt vi har inte plats att bygga om nu...

Bifogat

• terrariet.JPG
    terrariet.JPG
    39.6 KB · Visningar: 50
Hej!
jag har nog ett av dom tråkigaste husdjuren men dom är rogivande och de är lite mer livliga än ödlor och inte lika krävade som en hund...
det är ett 470 liters akvalux hörnkar med välvd ruta och en aquaroc bakgrund.. sen är det lite gott och blandat fiskar men alla utom pictusarna och ancistrusarna är malwi ciklider... lite bilder:

malawi3.jpg

malawi4.jpg

malawi1.jpg

:tummenupp

Pelle81 skrev:
Hej!
jag har nog ett av dom tråkigaste husdjuren men dom är rogivande och de är lite mer livliga än ödlor och inte lika krävade som en hund...
det är ett 470 liters akvalux hörnkar med välvd ruta och en aquaroc bakgrund.. sen är det lite gott och blandat fiskar men alla utom pictusarna och ancistrusarna är malwi ciklider... lite bilder:
:tummenupp

Grymt snyggt!

Vårat Husdjur

Här e SIMBO 10 år

Bifogat

• Bild(20).JPG
    Bild(20).JPG
    39.7 KB · Visningar: 23
  • Bild 215.jpg
    Bild 215.jpg
    12.3 KB · Visningar: 31
  • Bild 219.jpg
    Bild 219.jpg
    15.9 KB · Visningar: 25
Ismannen skrev:
Lite mer seriös bild på vovven..
Måste erkänna att detta e min favorit ras, har ej haft nån själv, men tycker att den är finast av alla..."Hundarnas hund" om man nu säger så, det blir nog en sådan efter min gamling till Golden...De är ungefär som en golden va, i lynnet o så??? MVH Nettan

M.G.F skrev:
Han ser riktigt snygg ut! Hur ser ditt Terrarie ut?

Vi ska bygga om vårt terrarie när vi flyttar ut till hus men i lilla lägenheten vi bor i nu får detta terrarie vara tillräckligt!

Här är en bild på vårt terrarie förresten... Lite mycket glas men som sagt vi har inte plats att bygga om nu...

pict0040_orig_SE.jpg

Här har du en halvtaskig bild på terrariet. Är på gång och införskaffa ett större.

Fredde83 skrev:
Här har du en halvtaskig bild på terrariet. Är på gång och införskaffa ett större.

Okej... Det är egentligen helt sjukt... Dessa ödlorna är ju inte speciellt stora men ändå behöver dom faktiskt sjukt stora terrarier!

Hittade ett terrarie på Repti.net som såg riktigt schysst ut!

Kommer nedan:

Bifogat

• Terrarie.jpg
    Terrarie.jpg
    25.1 KB · Visningar: 44
nicke30 skrev:
Här är Marion och Cocco..

Now we´re talking! :yoparty Schyssta öron! :D

Om jag någonsin skaffar HUND så lär det bli en faraohund! :tungan

Mina kissemissar, Jazz-Anna's Bimsie IX och Bimsie's Extraterrestial eVI:
[skrytmode on] Ixe-fixe är pappa till massa fina bebisar, förutom Evisen. [skrytmode off] :3freak

Bifogat

• fixe.jpg
    fixe.jpg
    62.1 KB · Visningar: 33
  • sotsotis2.jpg
    sotsotis2.jpg
    26.9 KB · Visningar: 35
Last edited:
Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen