Vad har ni för husdjur?

M.G.F skrev:
Är den helt renrasig?

Jajjamen. Lika renrasig som alla andra renrasiga boxers. (Stamtavla, reg. i SKK osv.) Misstänker att du funderar över att hon är vit? I så fall kan jag berätta att enligt rasstandarden får en boxer bara vara till 1/3:del vit för att vara godkänd. Det roliga i kråksången är att stammodern till boxerns som ras var helt vit, liksom Alma.

Av de valpar som föda är ca 20-25% vita men eftersom de inte är godkända enl. rasstandarden så har det förekommit, och förekommer kanske fortfarande, att vita valpar mördas eftersom de har "fel färg".

Men visst, hon är renrasig boxer och förbannat fin min lilla fiselisa
:hihi

Udda

3 fågelspindlar
1 majsorm
3 leopardsnokar
1 Thailänds snigel
1 alligator sköldpadda

Tidigare haft X antal olika ormar,grodor,skorpioner och även fött upp dessa.

Jag har 1st katt som bor hos mamma. En bondkatt vid namn Lola. Sambon har 1 katt hos sina föräldrar som heter Pepsi.

I vår kommer jag och sambon skaffa en svart labrador.

/Annicka

edit: pepsi är den svarta. lola är den gråspräckliga.

Bifogat

• lolla pÕ soffan2.jpg
    lolla pÕ soffan2.jpg
    106.5 KB · Visningar: 39
  • PEPSI2.JPG
    PEPSI2.JPG
    114 KB · Visningar: 32
Har en knäpp albakakadua och en leguan som e ständigt trött..

7_orig_SE.jpg

Min sambo är utbildad djurvårdare och fick inte ha så många djur när hon var liten. Därför får vi kompensera det nu... :D

kossor var det här.... :tummenupp

Bifogat

• ko6_m[1].jpg
    ko6_m[1].jpg
    1.6 KB · Visningar: 167
~Settan~ skrev:
Jajjamen. Lika renrasig som alla andra renrasiga boxers. (Stamtavla, reg. i SKK osv.) Misstänker att du funderar över att hon är vit? I så fall kan jag berätta att enligt rasstandarden får en boxer bara vara till 1/3:del vit för att vara godkänd. Det roliga i kråksången är att stammodern till boxerns som ras var helt vit, liksom Alma.

Av de valpar som föda är ca 20-25% vita men eftersom de inte är godkända enl. rasstandarden så har det förekommit, och förekommer kanske fortfarande, att vita valpar mördas eftersom de har "fel färg".

Men visst, hon är renrasig boxer och förbannat fin min lilla fiselisa
:hihi

Nej jag tänkte mest på att hon inte alls såg ut som en boxer i huvudet på den bilden nu laddade upp. Däremot på den bilden du har som avatar så ser hon helt annorlunda ut. :)

~Settan~ skrev:
Harrejissanes så fin! Försöker lokalisera vad han är för ras men lyckas inte. Vad består han av? :va

Ser ut som en oerhört fin Staffe... Men man ser ju inte hela kroppen. Däremot huvudet ser ju ut exakt som det ska på en Staffe. :)

R1 racer skrev:
3 fågelspindlar
1 majsorm
3 leopardsnokar
1 Thailänds snigel
1 alligator sköldpadda

Tidigare haft X antal olika ormar,grodor,skorpioner och även fött upp dessa.

Då måste du känna folket på Tropikhuset i Malmö. Eller?

Så rätt så, en Staffordshire Bull Terrier-kille som är 15 månader. Det finns ingenting på denna jord som jag älskar så mycket som honom, trots att han egentligen tillhör tjejen. Dock har jag funnits i hans liv sen han var 7 månader så han tycker att jag är hans pappa :) Tyvärr har jag ingen bra helkropps-bild av honom, men han är ett riktigt muskelpaket, 21 kilo muskler!

Bifogat

• Plutten2 liten.JPG
    Plutten2 liten.JPG
    91.9 KB · Visningar: 80
  • Plutten3 liten.JPG
    Plutten3 liten.JPG
    57.4 KB · Visningar: 63
  • Plutten4 liten.JPG
    Plutten4 liten.JPG
    62.7 KB · Visningar: 52
OLJEKYLD GSXR skrev:
Så rätt så, en Staffordshire Bull Terrier-kille som är 15 månader. Det finns ingenting på denna jord som jag älskar så mycket som honom, trots att han egentligen tillhör tjejen. Dock har jag funnits i hans liv sen han var 7 månader så han tycker att jag är hans pappa :) Tyvärr har jag ingen bra helkropps-bild av honom, men han är ett riktigt muskelpaket, 21 kilo muskler!

Åhhh! Han ser ju riktigt snygg ut!

Vi var faktiskt och tittade på staffar innan vi köpte Mini. Enda problemet var att dom "föräldrarna" som vi träffade var väldigt stressade. Rasen känner jag till sedan tidigare då jag länge velat ha en liten staffe. Tycker dom är så härliga dom små liven!

Var har din tjej köpt hunden? Kennel Atomkraft är väl rätt stora i Sthlms-området?

M.G.F skrev:
Nej jag tänkte mest på att hon inte alls såg ut som en boxer i huvudet på den bilden nu laddade upp. Däremot på den bilden du har som avatar så ser hon helt annorlunda ut. :)

A jo, visst ser hon ut som en boxer i huvudet. (Fått mycker fin kritik på utställning för det, men inte fått nåt pris eller placering -hon har ju "fel" färg...) Men jag förstår hur du menar, det "klassiska boxerhuvudet" syns kanske bättre på min avatar.

Boxerprofil (Alma)

Bifogat

• almash.jpg
    almash.jpg
    26.1 KB · Visningar: 33
OLJEKYLD GSXR skrev:

En staffe! Begriper inte att jag inte såg det. Jag har nog inte så bra koll på alla raser som jag inbillar mig då :hihi

Tjusig som attan är han iallafall!!

~Settan~ skrev:
A jo, visst ser hon ut som en boxer i huvudet. (Fått mycker fin kritik på utställning för det, men inte fått nåt pris eller placering -hon har ju "fel" färg...) Men jag förstår hur du menar, det "klassiska boxerhuvudet" syns kanske bättre på min avatar.

Boxerprofil (Alma)

DÄR JA!

Nu ser man ju hur bra som helst! Jättefin! :tummenupp

Md

Fy fasen vilken snygging!

Hur gammal är han?

Tycker jag känner igen bilderna... Du är inte medlem på Repti.net?

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8