Vad fick dig att le idag?

Jag kände väl lite samma sak, kollade på några bekanta som har mycket leksaker ståendes på gården, och visst såg man fyrhjulingar och motorcyklar, båtar, vattenskotrar på släpvagn osv väldigt tydligt.

Man behöver ju inte annonsera vad man har i lager
Precis, inte för att jag direkt skyltar med något, men vill inte att andra skall kunna browsa omkring hur som helst utan att jag får bjuda på en kopp kaffe eller en öl åtminstone (och nej, jag tänker inte skicka bjudfikat med posten).

Har noterat att Google Street View har blivit mycket mer heltäckande på en massa möjliga och omöjliga ställen på sistone. Min teori är att de vidgat sin krets av kamerabilförare, liknande upplägget för Foodora-bud. Därför håller en massa folk nu på att "spela Pacman" med GPS-kartan och får provision för varje liten väg som de lyckas filma som tidigare är oupptäckt.

Precis, inte för att jag direkt skyltar med något, men vill inte att andra skall kunna browsa omkring hur som helst utan att jag får bjuda på en kopp kaffe eller en öl åtminstone (och nej, jag tänker inte skicka bjudfikat med posten).

Har noterat att Google Street View har blivit mycket mer heltäckande på en massa möjliga och omöjliga ställen på sistone. Min teori är att de vidgat sin krets av kamerabilförare, liknande upplägget för Foodora-bud. Därför håller en massa folk nu på att "spela Pacman" med GPS-kartan och får provision för varje liten väg som de lyckas filma som tidigare är oupptäckt.

Nja, det är väl googles egna bilar med takmonterad kamera som fotar, inte tar dom väl emot hobbyfoton från frilansare?

Jag fanns med på väg till jobbet med MC, jobbarkompisen fanns med då han rastade hunden, båda gångerna så var det Googles egna bilar

Nja, det är väl googles egna bilar med takmonterad kamera som fotar, inte tar dom väl emot hobbyfoton från frilansare?

Jag fanns med på väg till jobbet med MC, jobbarkompisen fanns med då han rastade hunden, båda gångerna så var det Googles egna bilar
Inte hobbyfoton jag tänkte på i det här fallet, även om det visserligen sedan länge varit möjligt att ladda upp 360-foton till Google Maps. Tänkte mer på om de hade något upplägg där även "giggare" kunde låna utrustning med takräcke och kamera osv. och köra runt som Pacman med guidning av deras programvara, mot provision.

Jag kände väl lite samma sak, kollade på några bekanta som har mycket leksaker ståendes på gården, och visst såg man fyrhjulingar och motorcyklar, båtar, vattenskotrar på släpvagn osv väldigt tydligt.

Man behöver ju inte annonsera vad man har i lager
Det gäller och välja syssla när googlebilen kör förbi. När man scrollar förbi farsans så ser man först en gammal rostig skottkärra med en jerrydunk i. Scrollar man vidare så ser man en gigantisk rishög som brinner och en gubbe (farsan) som står bredvid med grepen i högsta hugg ... :hihi

Svårt bilden är tyst.
Det var inte enbart bilden som fick mig att le. Jag kan höra kommentatorerna och motorljudet medans jag skriver detta! :fakta:krama

Sedan får ditt inlägg mig att le igen! :tummenupp:hihi

Här får du en bild utan ljud som kanske får dig att le. ;)

1687508478124.png1687508478124.png

Bör lackas gult och så ska det stå Modd La Ren på kåpglaset! :hihi

Detta får mig att le just nu. Kommentatorerna och ljudet, ljudet, ljudet. :kär

View attachment 485828

Kommer ihåg när jag kom till Assen första gången på träningen. Glömmer aldrig ljudet när dom körde genom depån sen gav fullt ut på rakan.
Många år sedan nu kommer ihåg Edwards var med i täten och vurpade i slutet av racet

Provstartade utombordaren, gammal motor, minst fem år gammal bensin, hostade igång direkt.

Sent from my ASUS_I006D using Tapatalk

Mötte två Honda CX500 Turbo mellan Dombås och Otta. Lite ovanligt att ens se en.

Mötte en hoj som signalerade sänk farten. Långt senare en laserkontroll. 75 på 80 väg :)

Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...