Ett bra knä är alltid ett bra knä 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Dagens sms-felsökning.
- Hej, en polare har köpt en Toyota och nu ryker den vitt, vad kan det vara?
- Spontant en topplockspackning, vit rök är kylvätska/glykol.
- Nä, det kan det inte vara, det finns ju kylvätska, dessutom lyser motorlampan.
- Well, att den lyser tyder på felaktiga avgasvärden, ergo kylvätskeläckage.
- Men den är ju så fin och han har precis köpt den, dessutom har han sparat jättelänge för att ha råd med en bil.......
Ungefär där övergick diskussionen till att förklara att det är synd om snubben för han har alltid haft så skruttiga bilar och har äntligen hittet en fin.
Sms-konversationen förtsatte långt in på kvällen och jag avslutede med att jag gissar här och kan omöjligt ge nåt fast pris på vad det kommer att kosta........
Hon skämdes lite. Men nu har hon iaf börjat lära sig grunderna på att få loss bilen när den fastnat i snö. Det tog bara en styv timme.Min första dag som deltidspensionär.
Precis vad jag gjort. Gått från +100% egenkonsult till att bli anställd ett år på 60% hos min sista uppdragsgivare. Ska försöka klara mig utan att ta ut pension alls under året.Jag rekommenderar varmt just att dra ned på arbetstiden först ett tag och sedan gå helt i pension.
Jag gick från fullt ös medvetslös till 60% och arbetade då tisdag- onsdag - torsdag med avtal om hur resor, mertid mm skulle ersättas.
Så höll jag på i nästan 1 år innan jag tog beslutet om heltidspension.
I mitt fall så kompenserade jag inkomstbortfallet med att ta ut 50% av den allmänna pensionen i hop med 60%-lönen.
Det kostar mig någon enstaka hundring i månaden i långa loppet på allmänna pensionen.
Men kolla hur lite pensionen sjunker på slutet om du tar ut 50% allmän pension.Precis vad jag gjort. Gått från +100% egenkonsult till att bli anställd ett år på 60% hos min sista uppdragsgivare. Ska försöka klara mig utan att ta ut pension alls under året.
Den här verkar vara riktigt kul om man har behovet.
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026