Eftersom du nämnde mitt namn... Jag vet inte om man kan kategorisera det som skryt bara för att jag nämner att jag försöker undvika att stoppa in kemiskt tillverkade substanser i kroppen. Anledningen till att jag inte äter smärtstillande är enkel. Får jag huvudvärk av att ha druckit alkohol (vilket jag lyckligtvis sällan får), då är inte lösningen att äta huvudvärkstabletter för att lindra smärtan, utan att låta bli att dricka. Smärtstillande kan dessutom ha den effekten, om du har smärta i leder till exempel, att du "kan" göra så väldigt mycket utan att känna någon smärta. Så efteråt kommer du ha slitit på kroppen mer än du borde och får ta ännu mer smärtstillande. Och har du feber och sänker den med Ipren, så kan du kanske helt plötsligt göra en massa saker för du känner dig inte längre speciellt sjuk, och sliter mer på kroppen då också.
Men jag kan ju förstå att till exempel tjejer som har stora problem med menustrationssmärtor tar smärtstillande, för det är ju inget de kan "bota" och det är ingen "sjukdom" de kan rätta till på ett bättre sätt än att lindra smärtan.
Så är det självförvållat, då anser jag inte man ska äta smärtstillande, utan komma tillrätta med orsaken som gjorde att man kände man behövde äta det.
Så jag är bara obstinat rent personligen i min egen lilla värld, andra får göra precis som de vill med smärtstillande och vaccin.

Men då jag ibland hör att folk tar Ipren i tid och otid och jag inte tar det som skryt från deras sida så kanske jag kan få nämna att jag inte äter det? Eller?