Vaccinera sig eller inte ? svin(nya)influensan.

Ska jag vaccinera mig ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Nu hjälper ju dessutom inte vaccinet mot den nya "muterade" influensan som sprids i Norge heller?
Det skall den visst göra av vad jag har läst.

Förmodligen blir kostnaden för ett kontraktsbrott högre än besparingen av att stoppa beställningen.

Det skall den visst göra av vad jag har läst.

Förmodligen blir kostnaden för ett kontraktsbrott högre än besparingen av att stoppa beställningen.

Fast kontraktsbrottet begås ju först av dom som inte kan leverera i tid, det var därför jag tänkte att man skulle kunna bryta det nu.

Nu hjälper ju dessutom inte vaccinet mot den nya "muterade" influensan som sprids i Norge heller?

Ska vi då panikbeställa två doser/person av ett nytt vaccin också?

Funkar det inte, tyckte dom snacka om det här vaccinet skulle vara såååå bra.

Först sjuk av första vaccinet sen sjuk av den muterade varianten

:bingo

Då var det gjort. tog grissprutan idag och än så länge har jag inte gått baklänges eller drabbats av ticks. :näsblod Däremot allmänt slö och lätt huvudvärk.
Kan verkligen inte klaga på logistiken kring detta som någon annan gjorde i tråden. Så mycket :tuttar sjuksköterskor som stod och slussade runt folket har jag nog aldrig sett tidigare. Snacka om personalintensiv verksamhet. De kunde verkligen inte gjort det bättre, men så var det också en privat klinik och det gör kanske lite skillnad..

Funkar det inte, tyckte dom snacka om det här vaccinet skulle vara såååå bra.

Först sjuk av första vaccinet sen sjuk av den muterade varianten

:bingo
det är därför man måste få ett vaccin mot varje influensa....eftersom det muterar sig hela tiden känner inte våra minnesceller igen antigenet och måste göra nya antikroppar..samma sak vid förkylningar, vi skapar antikroppar vid varje förkylningstillfälle..men den gör nya antigener fortare än antikroppar....inge konstigt!!:yoparty

Fast kontraktsbrottet begås ju först av dom som inte kan leverera i tid, det var därför jag tänkte att man skulle kunna bryta det nu.
Nu har du förmodligen för höga tankar om staten. Avtalsjurister på stora läkemedelsbolag är förmodligen ett par snäpp vassare än dito statsanställda. Det är väl någon käck Umeåjurist som har kletat dit "ASAP" på leveransvillkoren.

Nu har du förmodligen för höga tankar om staten. Avtalsjurister på stora läkemedelsbolag är förmodligen ett par snäpp vassare än dito statsanställda. Det är väl någon käck Umeåjurist som har kletat dit "ASAP" på leveransvillkoren.

Det är skrämmande om du har rätt, men förmodligen har du det!

Det skulle inte förvåna mig om det inte har skrivits ett leveransdatum, utan kartongerna med vaccin kommer när influensavågen är över, sen står vi där med ett dyrt lager vaccin som måste destrueras på ett dyrt sätt av *tadaaa* vaccinleverantören...

Last edited:
Jag tog vaccinsprutan i måndags och enda symtomen var en öm vänsterarm i ett par dagar. Kan fortfarande nu på lördag kväll känna av ömheten om jag trycker mot stället där sprutan togs.

Huvudvärk, feber och andra biverkningar som framgick av informationsbladet fick jag aldrig.

Att jag sov lite dåligt natten till tisdag var nog mest för att man kände efter extra mycket om man skulle drabbas av några tråkiga biverkningar som hög feber.

Jag tog vaccinet för förra veckan på tisdag och hade ont i armen i 3 dagar sen fick man huvudvärk och typ förkylning m.m.

Men nu känns det bättre sen några dagar tillbaka!

Det är skrämmande om du har rätt, men förmodligen har du det!

Det skulle inte förvåna mig om det inte har skrivits ett leveransdatum, utan kartongerna med vaccin kommer när influensavågen är över, sen står vi där med ett dyrt lager vaccin som måste destrueras på ett dyrt sätt av *tadaaa* vaccinleverantören...
Ja, vi får väl se vad som händer.

Jag och alla andra vaccin-vägrare kommer dock att bli ofantligt odrägliga om vi håller oss friska. :banana

Lite som rökarna som aldrig drabbas av lungcancer! "Se på oss, det ät inte farligt att röka"!

Vad nu rökning och cancer har med saken att göra :va

En jobbarkompis morsa vaccinerades och var sjuk i en vecka av vaccineringen, hennes son vaccinerade sig inte och blev sjuk, i TRE dagar...

En annan jobbarkompis vaccinerade sig och blev sjuk i tre dagar av vaccinet, men han ska åka utomlands så han tog dom tre dagarna för att slippa drabbas på resan.

Jag kommer inte att vaccinera mig, och jag blir troligtvis jättesjuk i en vecka om jag får skiten, men det är så jävla besvärligt att vaccinera sig här så det är en risk jag tar.

Jag kan ju klara mig utan att bli sjuk om jag inte vaccinerar mig också.

Vad nu rökning och cancer har med saken att göra :va

En jobbarkompis morsa vaccinerades och var sjuk i en vecka av vaccineringen, hennes son vaccinerade sig inte och blev sjuk, i TRE dagar...

En annan jobbarkompis vaccinerade sig och blev sjuk i tre dagar av vaccinet, men han ska åka utomlands så han tog dom tre dagarna för att slippa drabbas på resan.

Jag kommer inte att vaccinera mig, och jag blir troligtvis jättesjuk i en vecka om jag får skiten, men det är så jävla besvärligt att vaccinera sig här så det är en risk jag tar.

Jag kan ju klara mig utan att bli sjuk om jag inte vaccinerar mig också.

Alla väljer vilken risk de vill ta. Är man intresserad av vad vaccin etc innebär är det bara att läsa på http://www.vgregion.se/smittskydd

Jag personligenorkar inte med mer foliehattar.

Alla väljer vilken risk de vill ta. Är man intresserad av vad vaccin etc innebär är det bara att läsa på http://www.vgregion.se/smittskydd

Jag personligenorkar inte med mer foliehattar.

Läkemedelsverket har idag kommit ut med nya rekommendationer som innebär att Pandemrix kan ges samtidigt med vaccin mot säsongsinfluensa (Fluarix)

Dagens sanning är gårdagens lögn.
Nyss skulle man absolut inte ta bägge samtidigt.

Enligt dig är alla som är emot vaccinet foliehattar?

Tog sprutan i torsdag.
Ända som blev är att jag är lite öm i armen bara, knappt märkbart.
Än så länge iaf :gnissla

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...