Det skall den visst göra av vad jag har läst.Nu hjälper ju dessutom inte vaccinet mot den nya "muterade" influensan som sprids i Norge heller?
Förmodligen blir kostnaden för ett kontraktsbrott högre än besparingen av att stoppa beställningen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det skall den visst göra av vad jag har läst.Nu hjälper ju dessutom inte vaccinet mot den nya "muterade" influensan som sprids i Norge heller?
Det skall den visst göra av vad jag har läst.
Förmodligen blir kostnaden för ett kontraktsbrott högre än besparingen av att stoppa beställningen.
Nu hjälper ju dessutom inte vaccinet mot den nya "muterade" influensan som sprids i Norge heller?
Ska vi då panikbeställa två doser/person av ett nytt vaccin också?
det är därför man måste få ett vaccin mot varje influensa....eftersom det muterar sig hela tiden känner inte våra minnesceller igen antigenet och måste göra nya antikroppar..samma sak vid förkylningar, vi skapar antikroppar vid varje förkylningstillfälle..men den gör nya antigener fortare än antikroppar....inge konstigt!!Funkar det inte, tyckte dom snacka om det här vaccinet skulle vara såååå bra.
Först sjuk av första vaccinet sen sjuk av den muterade varianten
:bingo
det är därför man måste få ett vaccin mot varje influensa....
Nu har du förmodligen för höga tankar om staten. Avtalsjurister på stora läkemedelsbolag är förmodligen ett par snäpp vassare än dito statsanställda. Det är väl någon käck Umeåjurist som har kletat dit "ASAP" på leveransvillkoren.Fast kontraktsbrottet begås ju först av dom som inte kan leverera i tid, det var därför jag tänkte att man skulle kunna bryta det nu.
Nu har du förmodligen för höga tankar om staten. Avtalsjurister på stora läkemedelsbolag är förmodligen ett par snäpp vassare än dito statsanställda. Det är väl någon käck Umeåjurist som har kletat dit "ASAP" på leveransvillkoren.
Ja, vi får väl se vad som händer.Det är skrämmande om du har rätt, men förmodligen har du det!
Det skulle inte förvåna mig om det inte har skrivits ett leveransdatum, utan kartongerna med vaccin kommer när influensavågen är över, sen står vi där med ett dyrt lager vaccin som måste destrueras på ett dyrt sätt av *tadaaa* vaccinleverantören...
Ja, vi får väl se vad som händer.
Jag och alla andra vaccin-vägrare kommer dock att bli ofantligt odrägliga om vi håller oss friska.![]()
Lite som rökarna som aldrig drabbas av lungcancer! "Se på oss, det ät inte farligt att röka"!
Vad nu rökning och cancer har med saken att göra
En jobbarkompis morsa vaccinerades och var sjuk i en vecka av vaccineringen, hennes son vaccinerade sig inte och blev sjuk, i TRE dagar...
En annan jobbarkompis vaccinerade sig och blev sjuk i tre dagar av vaccinet, men han ska åka utomlands så han tog dom tre dagarna för att slippa drabbas på resan.
Jag kommer inte att vaccinera mig, och jag blir troligtvis jättesjuk i en vecka om jag får skiten, men det är så jävla besvärligt att vaccinera sig här så det är en risk jag tar.
Jag kan ju klara mig utan att bli sjuk om jag inte vaccinerar mig också.
Alla väljer vilken risk de vill ta. Är man intresserad av vad vaccin etc innebär är det bara att läsa på http://www.vgregion.se/smittskydd
Jag personligenorkar inte med mer foliehattar.
Läkemedelsverket har idag kommit ut med nya rekommendationer som innebär att Pandemrix kan ges samtidigt med vaccin mot säsongsinfluensa (Fluarix)
Lustig jämförelse. Menar du att det är farligt att inte ta vaccinet?Lite som rökarna som aldrig drabbas av lungcancer! "Se på oss, det ät inte farligt att röka"!
Lite som rökarna som aldrig drabbas av lungcancer! "Se på oss, det ät inte farligt att röka"!
Inte bara lustig, utan direkt felaktig.Lustig jämförelse. Menar du att det är farligt att inte ta vaccinet?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |