Vaccinera sig eller inte ? svin(nya)influensan.

Ska jag vaccinera mig ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Vet inte om någon kan säga exakt hur det fungerar.
Men dom utlåtanden och information som jag tagit del av, säger att ett vaccin ger ett försvar mot en väldigt specifik typ av influensa, och inte hjälper ett skvatt när den har muterat.

Medans kroppens eget imunförsvar, skapar ett skydd mot både den aktuella influensan samt ett ökat skydd mot snarlika influensor.

Så om Svininfluesan muterar och blir farligare så kommer dom som inte har vacinerat sig att ha ett bättre eget försvar mot den, än vad dom som vaccinerat sig har.
Du är fel ute, det fungerar inte så.
Och man har god förståelse för hur immunförsvaret fungerar.
Vaccin är bra saker.

Du är fel ute, det fungerar inte så.
Och man har god förståelse för hur immunförsvaret fungerar.
Vaccin är bra saker.

Det här vaccinet ska ju sluta verka efter 6 månader så vad funkar inte så?:va

Jag finner det mycket märkligt att folk litar mer på aftonbladet och diverse konspirationsteorier än på folk som arbetar inom området.

Hur får du det till det? Hade alla som jobbar inom området varit eniga och folk dog till höger och vänster så hade det varit enklare, nu är det långt ifrån på det sättet.

Hur får du det till det? Hade alla som jobbar inom området varit eniga och folk dog till höger och vänster så hade det varit enklare, nu är det långt ifrån på det sättet.

Jo, men ibland är det ju helt jävla galet på vad folk är rädda för.

Exempelvis vill folk inte ta vaccinet för att den innehåller kvicksilver. Visst, det stämmer, men halten motsvarar tre dagars födointag... Folk är alltså mer rädda för kvicksilvret än för sjukdomen. Det är bara ett av exemplen.

Att man är skeptisk är bra, framför allt om man jobbar inom området och har en god grundförståelse, men det blir ganska löjligt annars. Lite som när Anna Anka äter kycklingbrosk för att hajen är det enda djur (iaf enl henne) som inte får cancer för att de är uppbyggda av brosk. Då ska hon slippa få cancer genom att själv äta brosket...
Ett helt ok tankesätt och fullt logiskt om man inte förstår ett jota av medicin/biologi vill säga, alternativt är fem år gammal.

Ett annat bra exempel som är så typiskt svenskt. Folk vågar inte dricka saker som är sötade med aspartam för att de tror att det ger cancer. Åter igen något som media hittat på. Aspartam är ett av de tillsatser som det forskats mest på de senaste 30 åren, och igen vetenskaplig studie som gått rätt till, kan visa några samband mellan normal konsumtion av aspartam och cancer.
Det skojjiga är att de som påstår detta ofta är något överviktiga och verkligen skulle behöva dricka sockerfri dricka, då det finns skapligt mycket belägg på sambandet övervikt och hjärt- och kärlsjukdomar, som dessutom skördar fler liv än cancern.

Nu kommer någon med ytterligare ett Anna Skipper-påstående om att man blir tjockare av lightprodukter och att insulinnivåerna påverkas av ex cola-light, men då detta också bara är påhitt så behöver ni inte skriva det överhuvudtaget. Detta är nämligen också något som media basunerat ut, och ni är välkomna att presentera vetenskapliga artiklar som stödjer detta om ni önskar.

Ska bara tillägga att det är mycket svårt som vanlig svensson, eller läkare etc för den delen, att hålla koll på alla forskningsrapporter, hur de är utförda, deras evidens etc. Därför finns det något som heter Statens beredning för medicinsk utvärdering. De sammanställer just sådan forskning och beslutar därifrån vilka metoder ex sjukvårde ska arbeta efter. http://www.sbu.se/sv/ Nämner detta bara för att visa hur svårt det är att bedömma dagens forskning, men även för att visa att det inte sker godtyckligt till höver och vänster.

Men alla får göra som de vill. Dock hoppas jag att man ibland kan lyssna på de som arbetar med frågorna.

Exempelvis vill folk inte ta vaccinet för att den innehåller kvicksilver. Visst, det stämmer, men halten motsvarar tre dagars födointag... Folk är alltså mer rädda för kvicksilvret än för sjukdomen. Det är bara ett av exemplen.

Att man är skeptisk är bra, framför allt om man jobbar inom området och har en god grundförståelse, men det blir ganska löjligt annars. Lite som när Anna Anka äter kycklingbrosk för att hajen är det enda djur (iaf enl henne) som inte får cancer för att de är uppbyggda av brosk. Då ska hon slippa få cancer genom att själv äta brosket...
Ett helt ok tankesätt och fullt logiskt om man inte förstår ett jota av medicin/biologi vill säga, alternativt är fem år gammal.

Ett annat bra exempel som är så typiskt svenskt. Folk vågar inte dricka saker som är sötade med aspartam för att de tror att det ger cancer. Åter igen något som media hittat på. Aspartam är ett av de tillsatser som det forskats mest på de senaste 30 åren, och igen vetenskaplig studie som gått rätt till, kan visa några samband mellan normal konsumtion av aspartam och cancer.
Det skojjiga är att de som påstår detta ofta är något överviktiga och verkligen skulle behöva dricka sockerfri dricka, då det finns skapligt mycket belägg på sambandet övervikt och hjärt- och kärlsjukdomar, som dessutom skördar fler liv än cancern.

Nu kommer någon med ytterligare ett Anna Skipper-påstående om att man blir tjockare av lightprodukter och att insulinnivåerna påverkas av ex cola-light, men då detta också bara är påhitt så behöver ni inte skriva det överhuvudtaget. Detta är nämligen också något som media basunerat ut, och ni är välkomna att presentera vetenskapliga artiklar som stödjer detta om ni önskar.

Ska bara tillägga att det är mycket svårt som vanlig svensson, eller läkare etc för den delen, att hålla koll på alla forskningsrapporter, hur de är utförda, deras evidens etc. Därför finns det något som heter Statens beredning för medicinsk utvärdering. De sammanställer just sådan forskning och beslutar därifrån vilka metoder ex sjukvårde ska arbeta efter. http://www.sbu.se/sv/ Nämner detta bara för att visa hur svårt det är att bedömma dagens forskning, men även för att visa att det inte sker godtyckligt till höver och vänster.

Men alla får göra som de vill. Dock hoppas jag att man ibland kan lyssna på de som arbetar med frågorna.

Varen jag eller du eller någon annan vet exakt vad dessa ingridienser ger för biverkningar på lång sikt. Varken aspartan, vaccin eller andra konstgjorda ingridienser och tillsattser.

Vad jag dock vet är att storföretag pumpar in miljardbelopp i marknasföring för att få oss att köpa dessa produkter och trycka i oss dessa konstgjorda tillsatser.

Om du tror att din kropp klarar av att ta hand om dom här kemiska produkterna, så är det upp till dig.

Jag tror snarare att lite skit dör man inte av. det gör ingen om man dricker en light läsk någon gång, eller kryddar matan med aromatkrydda ibland, eller tar ett vaccin mot någon farlig sjukdom.

Men tror man att man kan trycka i sig allt detta skit dag efter dag, spruta efter spruta, utan att kroppen tar skada av det, så är man nog väldigt illa ute.

Men enligt dig så kanske inte rökning eller snusning är farligt heller?
För forskare har ju visat att det är ofarligt i massor med tester och mätningar genomo åren.

----------------------------------------------------------------

För övrigt så har jag nog haft svininfluensan den här veckan.
Tror jag i alla fall. Jag har mått som vid en vanlig influensa fast inte lika illa.

Jag brukar få sjukt hög feber och asont i halsen när jag får influensa. Men nu har det bara varit lite måtligt med feber och lite hosta och lite ont i halsen.

Det har gjort att jag med gott samvete fått sitta hemma och äta nyposoppa med glass och spela tv-spel.

Men nu e jag frisk igen, Det tog en vecka uniefär.

Last edited:

Man kan faktiskt inte alltid lita på forskare och deras slutsatser.

Ett exempel är akrylamid, som de hittade i friterade stärkelserika produkter, till exempel chips. Livsmedelsverket gick ut med en larmrapport där de rekommenderade folk att inte äta, eller åtminstone dra ner betydligt på intaget av sådana produkter, då akrylamid gav cancer och man skulle dö på fläcken.

Lite senare kom någon annan forskare på att akrylamid istället motverkade uppkomsten av cancer. :rolleyes:

Jag har dessutom nämnt Neurosedyn tidigare i tråden, som enligt alla läkare och experter skulle vara helt ofarligt, ända fram tills det visade sig att det inte var det.

Hur pass farlig mobilstrålningen är beror helt och hållet på vilken forskare du frågar. Några anser det vara mer eller mindre livsfarligt att prata ett par minuter om dagen, medan andra tycker det är helt ofarligt.

Snus gav tidigare cancer, numera gör det tydligen inte det.

I värsta fall kan det vara förenat med mycket lidande att lyssna på de som arbetar med frågorna. I bästa så har det blivit ett par överhoppade kvällar med chips framför fredagsfilmen. På samma sätt kan det självklart vara förenat med mycket lidande att inte lyssna på dem.

Det är aldrig riskfritt att tillföra något utifrån in i kroppen och det finns inget läkemedel utan biverkningar i någon form. Eftersom jag inte tillhör någon riskgrupp så hoppar jag över vaccinet och kanske får in viruset i kroppen, istället för att med 100% säkerhet få in det, tillsammans med andra saker.

Jag är för övrigt läkemedelsbolagens mardröm då jag inte ens äter en Ipren. :hihi

Last edited:
För övrigt så har jag nog haft svininfluensan den här veckan.
Tror jag i alla fall. Jag har mått som vid en vanlig influensa fast inte lika illa.

Jag brukar få sjukt hög feber och asont i halsen när jag får influensa. Men nu har det bara varit lite måtligt med feber och lite hosta och lite ont i halsen.

Det har gjort att jag med gott samvete fått sitta hemma och äta nyposoppa med glass och spela tv-spel.

Men nu e jag frisk igen, Det tog en vecka uniefär.
Vad är det du inte förstår? Det handlar inte, bortsett från riskgrupperna, om någon massdöd, utan om ett massinsjuknande. Hur tror du att infrastrukturen påverkas om 30% av befolkningen "sitter hemma en vecka och spelar tv-spel"? Nöt, ursäkta.

Jag är ytterst, ytterst sällan fientlig, däremot ironisk ibland och vid vissa illa valda tillfällen sarkastisk (vilket väl i och för sig kanske kan uppfattas som fientligt). Mest så att du vet det i framtida diskussioner, om det blir några. :tummenupp
Noterat, arkiverat, utagerat. :tummenupp

:huvet Jag är blond, skyller på det :D
Det är okej, jag också :gråta

Jag är för övrigt läkemedelsbolagens mardröm då jag inte ens äter en Ipren. :hihi
Folk som käkar ipren borde skjutas :Bugar

Last edited:
Vad är det du inte förstår? Det handlar inte, bortsett från riskgrupperna, om någon massdöd, utan om ett massinsjuknande. Hur tror du att infrastrukturen påverkas om 30% av befolkningen "sitter hemma en vecka och spelar tv-spel"? Nöt, ursäkta.

Just min åsikt. NÖT.

Tillhör man gruppen människor som jobbar som brandmän, sjukvårdare, polis mm så köper jag att man mot sin vilja tar vaccin för att säkra så inte sammhället fallerar. Man tar helt enkelt "one for the team".

Men folk som typ jag som jobbar med reklam, eller någon som jobbar på löpandeband,försäkringssäljare, fondmäklare, massör, eller annat icke samhällskritisk uppgift för samhället. Så är min åsikt att vaccinet gör betydligt mera skada en nytta.

Och man är lurad om man går och trycker i det skiten i sin kropp.
Just för att folk verkar tro att svininfluensan är farlig för att 4 personer har dött i sverige pga det.
Skulle man räkna på det så är det nog större risk att dö eller skadas allvarligt av att åka bil till vaccinationscentralen, än vad det är att få svininfluensan.

Just min åsikt. NÖT.

Tillhör man gruppen människor som jobbar som brandmän, sjukvårdare, polis mm så köper jag att man mot sin vilja tar vaccin för att säkra så inte sammhället fallerar. Man tar helt enkelt "one for the team".

Men folk som typ jag som jobbar med reklam, eller någon som jobbar på löpandeband,försäkringssäljare, fondmäklare, massör, eller annat icke samhällskritisk uppgift för samhället. Så är min åsikt att vaccinet gör betydligt mera skada en nytta.

Och man är lurad om man går och trycker i det skiten i sin kropp.
Just för att folk verkar tro att svininfluensan är farlig för att 4 personer har dött i sverige pga det.
Skulle man räkna på det så är det nog större risk att dö eller skadas allvarligt av att åka bil till vaccinationscentralen, än vad det är att få svininfluensan.
30% som skall ha ut pengar från försäkringskassan? Vad gör du när ICA-butiken håller stängt pga sjukdom? Gymmet? Bussarna kör nattrafik? Hur reagerar du när tusentals människor strömmar till akutmottagningarna och tar upp vårdpersonalens tid, vilket förhindrar att din flickvän får vård för sina lätta smärtor, vilket faktiskt är en vandrande blodpropp, och får en stroke?

Jag tror inte att du har förstått någonting över huvud taget om VARFÖR man vill massvaccinera samhället. Det är ingen, förutom tidningarna som du ständigt refererar till (läser mycket?), som påstår att det är en förestående massdöd. Vaccineringens syfte är att säkerställa samhällets funktion.

30% som skall ha ut pengar från försäkringskassan? Vad gör du när ICA-butiken håller stängt pga sjukdom? Gymmet? Bussarna kör nattrafik? Hur reagerar du när tusentals människor strömmar till akutmottagningarna och tar upp vårdpersonalens tid, vilket förhindrar att din flickvän får vård för sina lätta smärtor, vilket faktiskt är en vandrande blodpropp, och får en stroke?

Jag tror inte att du har förstått någonting över huvud taget om VARFÖR man vill massvaccinera samhället. Det är ingen, förutom tidningarna som du ständigt refererar till (läser mycket?), som påstår att det är en förestående massdöd. Vaccineringens syfte är att säkerställa samhällets funktion.

Ja ja. Du är itutad att alla blir sjuka samma vecka och att sammhället stannar.
Lurad kan jag bara säga. :arsele

För det första så blir man inte så sjuk så man varken behöver gå till sjukhuset eller stanna hemma från jobbet.

Anledningen till att man stannar hemma är att man inte vill smitta andra i onödan. Hade man en livsviktig uppgift på jobbet så är det inga problem att gå till jobbet med en ipren eller två innanför västen fast man har svininfluensan.

Och att folk uppsöker sjukhus för allt möjligt trams, beror på just den hysterin som såna som du skapar. Där folk skyddar sig mot allt till den grad att dom blir så känsliga för allt, att dom inte tål någon ting till slut.

Såna som du skapar en ond spiral, där folk skyddar sig tillfälligt för att sen bli vekare. Och när dom blivigt vekare måste dom skydda sig mera, och blir då ännu vekare.

Anledningen till att man stannar hemma är att man inte vill smitta andra i onödan. Hade man en livsviktig uppgift på jobbet så är det inga problem att gå till jobbet med en ipren eller två innanför västen fast man har svininfluensan.

Ipren? Akta bara så du inte blir skjuten. :gnissla

:hihi

Ja ja. Du är itutad att alla blir sjuka samma vecka och att sammhället stannar.

Fast bara för att du anser att man kan jobba med influensa så innebär inte det att folk i allmänhet gör det. Och det är väl den kostnaden, att ha 30% av arbetsstyrkan hemma i sjukskrivning kontra kostnaden för massvaccinering som är intressant för samhället.

Men enligt dig så kanske inte rökning eller snusning är farligt heller?
För forskare har ju visat att det är ofarligt i massor med tester och mätningar genomo åren.

De flesta forskningsrapporter, med några få undantag, är rörande överens om sambandet rökning och cancer.

Det är just detta som är det luriga. Vi kan själva omöjligt läsa all den forkning i ett visst ämne och sedan utvärdera den, om man inte har sjukt mycket tid och resurser. Därför överlåter vi det åt ex socialstyrelsen, SBU, livsmedelsverket etc.

Jag tror snarare att lite skit dör man inte av. det gör ingen om man dricker en light läsk någon gång, eller kryddar matan med aromatkrydda ibland, eller tar ett vaccin mot någon farlig sjukdom.

Det finns en forskningsrapport om att aspartam skulle ge cancer. Den är från Italien och sågades jäms fotknölarna då forskarna inte hade någon kontrollgrupp att jämföra med. Lite som att se en blå bil krocka och sedan dra slutsatsen om att det är farligt att köra blå bilar.

Däremot finns det hur mycket som helst skrivet om sambandet övervikt och hjärt- och kärlsjukdomar. Folk undviker alltså sockerfri dricka pga risken med cancer (som ingen ännu kunnat påvisa på 30 år) och fortsätter att dra i sig litervis med sötdricka dagligen med övervikt som följd, vilket är bevisat sedan länge som den vanligaste dödsorsaken.
Sedan är det väl bäst att dricka allt med måtta, men det är intressant med de som bälgar i sig en liter om dagen men ändå är rädda för cancern...

Och att folk uppsöker sjukhus för allt möjligt trams, beror på just den hysterin som såna som du skapar. Där folk skyddar sig mot allt till den grad att dom blir så känsliga för allt, att dom inte tål någon ting till slut.

Såna som du skapar en ond spiral, där folk skyddar sig tillfälligt för att sen bli vekare. Och när dom blivigt vekare måste dom skydda sig mera, och blir då ännu vekare.

Åter igen. Immunförsvaret funkar inte så. Det som är ett stort problem idag, eller åtminstone kommer att bli, är antibiotikaresistenta bakterier pga överanvändning av antibiotika. Sverige är rätt förskonat, med ex spanien har det lite svettigare.
I Sverige nfinns det direktiv om hur och när man ska använda antibiotika (utarbetade av ex SBU) och vi har därmed begränsat det någorlunda.

Frågan är om du skulle avstå en penicillinkur mot en rejäl lunginflammation "för mänsklighetens bästa" eller om du skulle tänka på ditt eget arsle i det läget? Jag skulle ta en kur.

Nu ger jag upp. Det finns de som tror att elvis lever och det finns de som motsäger sig att en människa aldrig varit på månen. Det är upp till dem.

Fråga hans överläkare om man inte kunde byta ut apparaten mot ett par ipren...

6_ecmo.jpg

Last edited:
Fråga hans överläkare om man inte kunde byta ut apparaten mot ett par ipren...

6_ecmo.jpg

Det finns folk som drunknat i vattenpölar.
Ska man stanna hemma för att det regnar också?
Tycker du att man ska ha flytväst och hjälm på sig hela dagarna också i fall att det skulle börja regna?

Att det finns folk som drabbas ofattbart hårt av något ganska ofarligt ingår i att leva, tyvärr.

Och angående dina teser om aspartan mm. Så är överviktiga personer överrepressenterade konsumenter av just light produkter, och är överviktiga jyst på grund av det. Det hade varit bättre för dom att sluta med konstgjorda kemikalier och se över energiintaget i stället.

Och angående dina teser om aspartan mm. Så är överviktiga personer överrepressenterade konsumenter av just light produkter, och är överviktiga jyst på grund av det.

Där var årets foliehatt tilldelad dig!

Möjligt att de är storkonsumenter av lightprodukter, men det är inte pga det som de är feta. Vänligen överbevisa mig med riktiga artiklar (kvällstidningar räknas ej dit).

Sporthojsåkare är sannolikt storkonsumenter av metallica-biljetter, men det är inte pga musiken de dör i trafiken.

Jag lämnar härmed diskussionen då detta har blivit en foliehattsstråd. Lev väl!

Där var årets foliehatt tilldelad dig!

Möjligt att de är storkonsumenter av lightprodukter, men det är inte pga det som de är feta. Vänligen överbevisa mig med riktiga artiklar (kvällstidningar räknas ej dit).

Sporthojsåkare är sannolikt storkonsumenter av metallica-biljetter, men det är inte pga musiken de dör i trafiken.

Jag lämnar härmed diskussionen då detta har blivit en foliehattsstråd. Lev väl!

Japp. Jag fortsätter nog med min foliehatt i alla fall. jag tror inte på allt skräp som multinationella företagen vill sälja och pumpa in i konsumenter.
Så kan ju du fortsätta med dina skygglappar.

För er andra så finns det lite info om bla 4 elever som fick åka ambulans till akuten pga vaccin mot svininfluensan..
Läs här http://www.svininfluensan.com/content/elever-till-sjukhus-efter-vaccinering

Och det finns mera länkar där under om man vill läsa mera.

Det finns folk som drunknat i vattenpölar.
Ska man stanna hemma för att det regnar också?
Tycker du att man ska ha flytväst och hjälm på sig hela dagarna också i fall att det skulle börja regna?

.

"Det är farligt att äta också speciellt med tanke på hur nära luftstrupen är matstrupen"/farsan... :gnissla

Har en bror som drabbades av en svår sjukdom ("Waies"), som inte har funnits i Västra götaland sedan 50-talet, när han var i Thailand trots att han tog alla vaccinationer som fanns att tillgå...man är aldrig säker någonstans hur mycket vaccin man än tar.

Jag står fortfarande i valet och kvalet, lutar åt att jag vaccinerar mig i nästa vecka...men nja helt säker är jag inte..

Last edited:
Japp. Jag fortsätter nog med min foliehatt i alla fall. jag tror inte på allt skräp som multinationella företagen vill sälja och pumpa in i konsumenter.
Så kan ju du fortsätta med dina skygglappar.

För er andra så finns det lite info om bla 4 elever som fick åka ambulans till akuten pga vaccin mot svininfluensan..
Läs här http://www.svininfluensan.com/content/elever-till-sjukhus-efter-vaccinering

Och det finns mera länkar där under om man vill läsa mera.

Lite som info14. Läs här istället http://www.vgregion.se/smittskydd

Eftersom du har så bra koll så vet du säkert också att om man tar 100 personer, ger 50 av de ett nytt piller mot huvudvärk och resterande 50 sockerpiller så kommer hälften av de som sockerpiller klaga på trötthet och huvudvärk.

Biverkningarna i Gävle verkar vara exakt en sådan effekt. Däremot finns det de som fått allergiska reaktioner, men det är därför man ger det där man kan hantera sådana reaktioner. Dock har det handlat om äggallergi i de fall som jag hört talas om.

Det här vaccinet ska ju sluta verka efter 6 månader så vad funkar inte så?:va
Mängden antikroppar minskar när när kroppen inte längre utsätts för antigenet. Detta oavsett om immunsvaret kommer p.g.a. vaccin eller levande virus.
Man kan faktiskt inte alltid lita på forskare och deras slutsatser.

Ett exempel är akrylamid, som de hittade i friterade stärkelserika produkter, till exempel chips. Livsmedelsverket gick ut med en larmrapport där de rekommenderade folk att inte äta, eller åtminstone dra ner betydligt på intaget av sådana produkter, då akrylamid gav cancer och man skulle dö på fläcken.

Lite senare kom någon annan forskare på att akrylamid istället motverkade uppkomsten av cancer. :rolleyes:
Nu far du med osanning! Det var inte några forskare som larmade om akrylamid i maten, utan livsmedelsverket. Forskarna som utfört studien hade bara torrt konstaterat att det fanns akrylamid i låga nivåer i viss mat. Forskarna påstod aldrig att det skulle vara farligt i dessa mängder.
Men så kom livsmedelsverket över dessa uppgifter och drog igång en cirkus. Syftet var att få ökade anslag, och detta lyckades man också med.

Och varifrån får du att akrylamid skulle motverka cancer?

Jag har dessutom nämnt Neurosedyn tidigare i tråden, som enligt alla läkare och experter skulle vara helt ofarligt, ända fram tills det visade sig att det inte var det.
Ja med Thalidomid så klantade sej forskarna genom att inte studera effekten på fosterutveckling. Delvis p.g.a. detta är det nu standardprocedur för de flesta läkemedel.
Bör väl också nämnas att Thalidomid inte är särskilt farligt annat än för fosterutveckling. Jag hade själv inte tvekat att ta det, förutsatt förståss att jag led av någon av de ovanliga sjukdomar där indikation finns.
Hur pass farlig mobilstrålningen är beror helt och hållet på vilken forskare du frågar. Några anser det vara mer eller mindre livsfarligt att prata ett par minuter om dagen, medan andra tycker det är helt ofarligt.

Snus gav tidigare cancer, numera gör det tydligen inte det.

I värsta fall kan det vara förenat med mycket lidande att lyssna på de som arbetar med frågorna. I bästa så har det blivit ett par överhoppade kvällar med chips framför fredagsfilmen. På samma sätt kan det självklart vara förenat med mycket lidande att inte lyssna på dem.

Det är aldrig riskfritt att tillföra något utifrån in i kroppen och det finns inget läkemedel utan biverkningar i någon form. Eftersom jag inte tillhör någon riskgrupp så hoppar jag över vaccinet och kanske får in viruset i kroppen, istället för att med 100% säkerhet få in det, tillsammans med andra saker.

Biverkningar är till stor del dosrelaterat, så naturligtvis finns det läkemedel utan biverkningar!

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla