Vågar man handla online på fc-moto.de?

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
Får man fråga vilka ställ ni har köpt? Jag är lite inne på Alpinestar Monza... tycker det är grymt snyggt!
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Berik Enigma Svart/vitt.
 

hredgert

hakred
Gick med
6 Aug 2004
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Tuono 2004
kolla www.helmetcity.co.uk

Har handlat av fc-moto, helt ok. Men kollar man på helmetcity och jämför priser på hjälmar så är dessa ofta en hyfsad slant billigare. Glöm inte att ta med frakt på 35 pund när jämförelsen görs.

Håkan R
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Nice, vet du om det är samma stlk i sverige som på deras sida? Jag har 52 här hemma.

Hm vet faktiskt inte. Hade tvådelat Dainese med storlek 48 i jacka och 50 i ben tror jag eller tvärtom. Provade monza helställ storlek 50 här hemma i butik och passade perfekt. Rekommenderar att du går in i en butik och provar innan du beställer.
 

Flensman

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 900RR -98
Väntar fortfarande på en av hjälmarna jag beställde för ca 4 veckor sedan. Dom sa att dom skulle få in hjälmen i mitten av mars, men än har jag inte hört något. Måste ändå säga att kontakten har varit förhållandevis bra, har fått svar inom ett dygn när jag mailat dom via hemsidan.

Nu funderar jag ändå på att avbeställa den andra hjälmen, känner på mig att det kan dröja ett tag innan dom får in den från tillverkaren.
Att snickra ihop Marushin-hjälmar tror jag inte ligger högst upp på Japans prioriteringslista just nu.

Någon som vet om man får någon bekräftelse på en avbeställd order?
 

R1-Mange

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Lindesberg
Hoj
2000 Honda VTR Sp-1
Jag är sugen att beställa en AGV-GP tech från FC. Va ja har läst så verkar budfirmorna höra av sej ungefär 50% av gångerna, va händer om ja inte är hemma vid leveranstillfället och har tänkt att betala vid dörren?
 

Brutalin

Ny medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Varberg
Hoj
2007 Kawasaki Er-6n
Jag är sugen att beställa en AGV-GP tech från FC. Va ja har läst så verkar budfirmorna höra av sej ungefär 50% av gångerna, va händer om ja inte är hemma vid leveranstillfället och har tänkt att betala vid dörren?

Du kommer få ett sms samma dag som de kommer, fick jag iaf. Där finns ett nummer dit du kan ringa och säga om du vill att det ska komma på kvällen/eftermiddagen eller när som, går säkert att ta en annan dag med om det inte passar. Jag betala dessutom med kort via telefonen, fungera hur bra som helst. Budfirman bara kom förbi o ville ha en underskrift.
 

R1-Mange

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Lindesberg
Hoj
2000 Honda VTR Sp-1
Du kommer få ett sms samma dag som de kommer, fick jag iaf. Där finns ett nummer dit du kan ringa och säga om du vill att det ska komma på kvällen/eftermiddagen eller när som, går säkert att ta en annan dag med om det inte passar. Jag betala dessutom med kort via telefonen, fungera hur bra som helst. Budfirman bara kom förbi o ville ha en underskrift.


Okej... A de låter ju faktiskt rätt bra, är ju inte direkt sugen att missa beställningen när den väl kommer (inte så troligt med allt kan hända)
Tack för snabbt svar. :tummenupp
 

R1-Mange

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Lindesberg
Hoj
2000 Honda VTR Sp-1
har en liten fråga till... storlekarna. Ja har haft en AGV Gp pro storlek "S". Kan de vara så att storlekarna skiljer sej mycket mellan olika AGV modeller? Jag har mätit runt mitt huvud (panna) och har exakt 56cm... provade en AGV K3 i storlek "m" och den va på tok för stor, medans samma modell i "S" va för liten.
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Du kommer få ett sms samma dag som de kommer, fick jag iaf. Där finns ett nummer dit du kan ringa och säga om du vill att det ska komma på kvällen/eftermiddagen eller när som, går säkert att ta en annan dag med om det inte passar. Jag betala dessutom med kort via telefonen, fungera hur bra som helst. Budfirman bara kom förbi o ville ha en underskrift.

Jag fick inget SMS eller mail. Jag följde paketet på Ups hemsida. Där såg jag när det var dags för leverans
 

Spjutskakaren

Medlem
Gick med
11 Mar 2011
Ort
Göteborg
Hoj
FZS 600 - 00
Jag vill passa på att ge beröm till såväl FC-moto som UPS. Hjälmen jag beställde levererades snabbt som attan (ett dygn) till ett pris som svenska Posten hade haft svårt att matcha. UPS är också (som vanligt) bra att ha att göra med.

Mina enda klagomål är att jag inte kunde handla med kort (kan iofs vara jag som missade nåt) och att man inte kan se lagerstatus. Jag kan klart rekommendera tyskarna!
 

gr0dan

Radical Riders
Gick med
28 Jun 2010
Ort
Lund
Hoj
Ktm sxf 250 2011
Beställde ett par Sidi skor förra torsdagen, Mailade dem i onsdags och frågade om status skulle ändras från "processin" till "sent" när sakerna blev skickade.
Fick svar att Sidi hade nått problem med sina leveranser och dem räknade med att skorna skulle komma in 15/4. Senare på kvällen så får jag ett Tracking nr och dem har skickat något ialf, undrar vad för är bara skorna jag köpte. Mailade dem igår och frågar vad det är dem skickat om inte skorna, dem svarar att dem ine skickat ut något. Följer ordern på UPS o ser att det är i sverige idag och leverans idag. Precis fått paketet och det var skorna =0) .. Dem verkar vara lite snurriga på FC-moto tycker jag.
 

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
haha asså, det känns som om det är lite som att spela på lotto när man beställer ifrån fc. Jag gillart :p Beställer mitt Alpinestar Monza + Alpinestar SMX Plus skor och Alpinestar GP 2 Hnadskar på måndag :D !
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top