Vågar man handla online på fc-moto.de?

Breiz

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Hörby
Hoj
Z1000 -08 XS750 -80 Z400 -84
Jag beställde ett par Alpinestar Supertech R den 13e och har inte hört ett ljud.
Står bara "in process" sen den 14e.

Lite trist..
 

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
Ni som har köpt alpinestars-boots från fc-moto, är det då värt att överväga supertech istället för sm-x när det ändå bara handlar om en 500kr skillnad?

Har oerhörd beslutsångest och känner att det ändå är ganska mycket pengar det rör sig om när man ska köpa boots. Den stora fördelen med supertech är att jag kan tvätta innerskon efter varma sommardagar eftersom jag alltid blir för varm om händer och fötter.
 

Sannefjord

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2010
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha YZF R1 -01
har en liten fråga till... storlekarna. Ja har haft en AGV Gp pro storlek "S". Kan de vara så att storlekarna skiljer sej mycket mellan olika AGV modeller? Jag har mätit runt mitt huvud (panna) och har exakt 56cm... provade en AGV K3 i storlek "m" och den va på tok för stor, medans samma modell i "S" va för liten.

Köpte nyligen en AGV K4 från FC. Storlekarna är rätt små, så en M är nog inte fel ... För mig tog det 1 & 1/2 vecka, sen ringde UPS vid 10 tiden på morgonen och frågade om jag var hemma mellan 13-14, och/eller om jag ville ha den levererad någon annanstans. Jämna pengar då dem inte har någon växel krävs :)
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
Ni som har köpt alpinestars-boots från fc-moto, är det då värt att överväga supertech istället för sm-x när det ändå bara handlar om en 500kr skillnad?

Har oerhörd beslutsångest och känner att det ändå är ganska mycket pengar det rör sig om när man ska köpa boots. Den stora fördelen med supertech är att jag kan tvätta innerskon efter varma sommardagar eftersom jag alltid blir för varm om händer och fötter.

jag fick till svar att smx stövlarna säljs inte längre hos dom
 

Breiz

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Hörby
Hoj
Z1000 -08 XS750 -80 Z400 -84
Ni som har köpt alpinestars-boots från fc-moto, är det då värt att överväga supertech istället för sm-x när det ändå bara handlar om en 500kr skillnad?

Har oerhörd beslutsångest och känner att det ändå är ganska mycket pengar det rör sig om när man ska köpa boots. Den stora fördelen med supertech är att jag kan tvätta innerskon efter varma sommardagar eftersom jag alltid blir för varm om händer och fötter.


Jag har prövat MÅNGA olika och dom skönaste enligt mig är Daytona bootsen och på andra plats kom Alpinestars Supertech boots.

Att det blev Alpinestars var nog designen. Sen var ju priset inte fel
299 euro:tummenupp
 

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
Jag har prövat MÅNGA olika och dom skönaste enligt mig är Daytona bootsen och på andra plats kom Alpinestars Supertech boots.

Att det blev Alpinestars var nog designen. Sen var ju priset inte fel
299 euro:tummenupp

Eftersom jag har ett Alpinestars-ställ utgår jag från att det kanske är lämpligast med boots från Alpinestars också. Lutar väl åt Supertech isåfall... :)

jag fick till svar att smx stövlarna säljs inte längre hos dom

Men de har ju en mängd olika SM-X-stövlar. :va Är samtliga slut???
 

Lifeonmars

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2011
Ort
Halmstad
Hoj
Ducce
Hur nöjd som helst!

Tips kolla in www.vikinghelmets.se Dom håller på och uppdaterar sin sida. Jag hade några frågor om storlekarna på deras craft hjälmar. Jonas på viking ringde upp mig samma dag! 5stjärnor på service:tummenupp
Beställde hjälmen i tisdags 2dagar senare hade jag den! Körde premiär turen idag:yoparty Så otroligt nöjd! Världens coolaste hjälm Rx6 craft! Vi ses på vägarna,kör försiktigt!:hojbusa
 

R1-Mange

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Lindesberg
Hoj
2000 Honda VTR Sp-1
Köpte nyligen en AGV K4 från FC. Storlekarna är rätt små, så en M är nog inte fel ... För mig tog det 1 & 1/2 vecka, sen ringde UPS vid 10 tiden på morgonen och frågade om jag var hemma mellan 13-14, och/eller om jag ville ha den levererad någon annanstans. Jämna pengar då dem inte har någon växel krävs :)

Känns som ja ligger precis på gränsen mellan S och M i storlekarna, vetefan hur det ska bli. Ja tror ändå ja beställer en i S och skickar väl tillbaka den om den inte passar, drygt men har inte så många andra val. Hittar ingen firma som har GP-tech hjälmar hemma tyvärr...
 

*Hampa*

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Danderyd
Hoj
660-04
Efter ganska lång väntan kom mina prylar igår, trodde jag. hade beställt både boots och hjälm men bägge artiklar var "out of stock" när jag beställde (vilket inte informerades mig fören jag mailat efter en tre-fyra dagar). hade valt att betala chash on delivery och snällt gått och tagit ut rätt summa. sen när ups kommer så säger han att han vill ha 2700 fast det borde va 5500 ngt. visade sig bara vara boots som kom.. jag hoppas bara att jag inte måste betala frakt en gång till när hjälmen kommer.. ngn som vartit med om liknande? Sen verkar ju ups göra lite som dom känner för när det gäller betalning. jag ville betala kort men det gick inte trots att jag vet att ngn i den här tråden fått det. tycker fcmoto e billiga men tycker det verkar jävligt snurrigt med. i framtiden blir det nog mx24, där kan man ivartfall se vad som finns inne. hoppas bara hjälmen dyker upp snart..
 

Daaniiel

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2007
Ort
Gävle
Hoj
Ja.
Sitter och är på väg att beställa ett ställ, hjälm och boots. Vad är bäst att göra, betala nu eller vid leverans? Och vad går det på skulle ni tro?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
betala med kreditkort (amex, mastercard). Oftast drar de inte summan förrän de har skickat grejerna. Problemet är kommunikationen. Om nån av grejerna inte finns hemma, så blir det kajk. Idiotjäveln på lagret e helt mongo. Han kanske skickar halva beställningen, och tar betalt för hela. Då e det bäst att ha betalt med kreditkort, så har du lite skydd.

Ta en titt på honom:
http://de-de.facebook.com/people/Samsam-Behloli/100001906758706
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
kommer de med paketet så ta inte emot det förrän du har fått se fraktsedel med innehållsförteckning
 

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
Menar ni att man ska betala först vid leverans? Kan man göra så med hela skiten? Eller är det bara frakten?

Direktbetalning med VISA-kort är alltså inte att rekommendera?

Man har väl kvitto på grejerna osv...det bör väl räcka för att åtminstone få pengarna tillbaka?
 

*Hampa*

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Danderyd
Hoj
660-04
Menar ni att man ska betala först vid leverans? Kan man göra så med hela skiten? Eller är det bara frakten?

Direktbetalning med VISA-kort är alltså inte att rekommendera?

Man har väl kvitto på grejerna osv...det bör väl räcka för att åtminstone få pengarna tillbaka?

Japp man kan göra så med hela skiten. Jämna pengar till ups-gubben bara så blir han glad.. Eller han skiter väl i vilket men han har ingen växel.. Men jag skulle verkligen rekommendera dig att ringa och beställa. Då kan du på en gång fråga om produkten i fråga verkligen finns i butiken. annars kan det ta ett tag och dom e inte snabba att berätta att grejerna e slut om du inte e på dem och tjatar.. fick precis reda på att min hjälm som jag väntat på ett par veckor inte går att få tag på. detta efter att jag mailat dem och frågat hur det går. jag personligen kan ju tycka att man bör kontakta kunden själv och berätta en sån sak utan att man skall behöva skicka frågan till dem. men mina boots som jag beställde kom snabbt och var billiga så allt e inte bara skit:ajjabajja
 

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
Beställde Alpinestar Monza, Alpinestar GP Plus handskar och Alpinestar SM-X Plus stövlar igår. Får se när allt detta kommer :D In Process står det nu, vad jag har hört här så kan det ju dröja ett tag :p C.O.D blev det för mig också.
 

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Piteå
Hoj
KTM 690 Enduro R, KTM 400 EXC, Suzuki DR350S
Jag vågar igen :p.

Fick ett arlen ness multiplex 5812 i strl. 102, ett ryggskydd samt en shoei xr-1100 hjälm idag. Hämtade grejerna på terminalen i grannkommunen och allt var med. Hade inte tålamod att vänta tills imorgon :p. Man är ju som ett barn på julafton när det vankas hojgrejjer :D

Beställde den 21a mars och 28 mars var det framme.

Cash On Delivery här också.

//Robert
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Köpte precis ett Alpinestars monza. Räknar med att det tar en vecka. :gnissla
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Hittar inget telefonnummer till dom på sidan?
Snackar dom hjälplig engelska? Jag kan inte ett ord tyska.


Edit: Hittade numret, men frågan kvarstår om de kan engelska?
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top