Vågar man handla online på fc-moto.de?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Då ska dom nog lägga ner.DHL Jetpack funkar det för.

Konstigt, det har varit exakt samma när jag fått paket från dem. :brynad Skillnaden med DHL var att jag inte fick göra adressändring och de lyckades inte leverera utan körde paketet direkt till tobaksaffären.
Jag personligen gillar att få paketet till närmsta utlämningsställe så på det planet fallerar ups då man endast kan hämta i Järfälla. Dock så vinner de på att man kan adressändra gratis vart som helst inom Sverige.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Då ska dom nog lägga ner.DHL Jetpack funkar det för.

Ja, eller hur. När man håller sig hemma hela jävla dan och framåt eftermiddagen kontaktar DHL så får man veta att leveransförsök gjordes kl 12 men ingen var hemma. Dom jävla råttorna skiter i att öht köra ut på privatadresser för dom "vet" att ingen är hemma. DHL suger.
 

hitman theswede

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2014
Ort
växjö
Hoj
2007 Yamaha Xt660x
Ja, eller hur. När man håller sig hemma hela jävla dan och framåt eftermiddagen kontaktar DHL så får man veta att leveransförsök gjordes kl 12 men ingen var hemma. Dom jävla råttorna skiter i att öht köra ut på privatadresser för dom "vet" att ingen är hemma. DHL suger.

Ok tråkigt att höra funkar i växjö dom ringer alltid cirka 30min innan. Dom flesta har ju att dom lämnar av det på närmaste kontor typ ica eller någon mack. sen är det en jäkla skillnad på göteborg å stockholm mot lilla växjö.växjö är ju inte större än ett köpcenter.

För att återgå till tråden. FCmoto är bra Budfirmor skit.
 
Last edited:

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Ja, eller hur. När man håller sig hemma hela jävla dan och framåt eftermiddagen kontaktar DHL så får man veta att leveransförsök gjordes kl 12 men ingen var hemma. Dom jävla råttorna skiter i att öht köra ut på privatadresser för dom "vet" att ingen är hemma. DHL suger.

Hade exakt samma problem med posten där jag bodde innan (Eriksberg). En gång såg jag fanskapet i bilen sitta och knappa på handdatorn när han åkte förbi och jag satt och tryckte F5 på datorn. "Adressaten inte hemma". Posten fick sig en jävla skrapa, han fick åka tillbaka samma dag. Han skyllde på "råkade ändra fel kolli", säkert...:huvet
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Beställde hjälm o ryggskydd därifrån för drygt två veckor sedan. Båda prylarna fanns då i lager enligt hemsidan. Därav beställningen därifrån! Några dagar efter beställningen så fanns artiklarna fortfarande i lager men sen "tog de tydligen slut" för nu har jag fått ett mail om att ryggskyddet inte finns i lager och att leveransen dröjer...

Det är INTE coolt att en näthandlare beter sig så här. Uppgifterna om lagerstatusen stämmer ju bevisligen inte.

:mad:
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Aldrig strulat för mig, enda jag kan stör mig på är ups som aldrig får med sig paketet. Har fått hämta 2 av 3 st på deras terminal för att bilen tar 4 dagar på sig att köra ut paketet. Aldrig strulat med grejerna jag köpt iaf!
 

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR1200F
Beställde hjälm o ryggskydd därifrån för drygt två veckor sedan. Båda prylarna fanns då i lager enligt hemsidan. Därav beställningen därifrån! Några dagar efter beställningen så fanns artiklarna fortfarande i lager men sen "tog de tydligen slut" för nu har jag fått ett mail om att ryggskyddet inte finns i lager och att leveransen dröjer...

Det är INTE coolt att en näthandlare beter sig så här. Uppgifterna om lagerstatusen stämmer ju bevisligen inte.

:mad:

Exakt samma sak har just hänt mig. Jag beställde ett dubbelset Scala och ett ryggskydd den 2 maj. Båda prylarna fanns i lager med 2-5 dagars leveranstid. Efter en vecka fanns de fortfarande i lager enligt sajten men min beställning hade ändå inte kommit längre än till status Viewed så jag skickade ett mail och undrade lite hur det gick. Igår, alltså fem dagar efter min fråga svarade de att sakerna tyvärr inte finns i lager. Ryggskyddet ska komma in den 19 maj och Scalasetet den 27 maj, de skickar sakerna när allt finns hemma igen, alltså en månad efter min order.

Ryggskyddet är fortfarande listat som i lager, trots att de alltså själva skriver att det inte stämmer. Jag kan inte se annat än att de medvetet vilseför sina kunder.

Jag kommer inte handla av FC Moto igen.
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Jag tycker att det funkar hyfsat med FC-moto, men man får som sagt av andra ligga på lite.
Beställde fyra artiklar i mitten av maj, varav alla skulle finnas i lager enligt hemsidan.
Efter 7-8 dagar låg beställningen fortfarande i väntan på att slutföras.
Ringde dem och då visade det sig att en artikel (Dainese jacka) inte skulle komma från leverantör förrän slutet av juni. Bad de ta bort jackan och skicka resten, då tog det bara 2 dar så kom grejorna.
Överlag nöjd.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Rabattkod och länk på min hemsida:

Viktigt att man följer länken för att rabatten skall funka.. :Bugar:Bugarhttp://www.smokingtire.se
 
Gick med
30 Aug 2017
Ort
Svedala
Hoj
2017 CFR 1000 Africa Twin
Varning!
FC-Moto har inga rutiner för förlorat gods. Har nu efter 2 månader fortfarande inte fått min beställning eller pengarna tillbaka. De skyller på transportören och vill att jag ska ringa till tyska DHL o reklamera???????????? tyska DHL ber mig ringa FC-Moto..... moment 22. Är blåst på 1800:-...
 

Jimmy

Guest
Varning!
FC-Moto har inga rutiner för förlorat gods. Har nu efter 2 månader fortfarande inte fått min beställning eller pengarna tillbaka. De skyller på transportören och vill att jag ska ringa till tyska DHL o reklamera???????????? tyska DHL ber mig ringa FC-Moto..... moment 22. Är blåst på 1800:-...
Ah, nyreggat konto med negativ feedback, det var nytt!
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det är just det där med "Unfortunately, there is no tracking ID." som känns lite oseriöst.
Lite svår att kolla vart godset är då. :(

De skriver att det skickades "28.08.2017 11:54:03" så får hoppas grejerna kommer...
 

Duke0

Medlem
Gick med
22 May 2003
Ort
Söderköping
Hoj
2012 ZX6R, 2007 ZX6R
FC moto har funkat jätte bra köpte stövlar därifrån, man bör vara aktiv som föregående textare skrev. De kan vara svåra att nå via telefon..men det är väl de flesta Mc handlare.
Det inte svårare än att beställa via nätet inom Sverige och post gången är ibland snabbare än inom Sverige
frakten är ju billigare än i Sverige.. så varför inte.
 

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
Köpte själv ett nytt ställ därifrån i våras, fungerade klockrent!
Fick skicka tillbaka två ggr. Första gången såg stället inte ut som bilderna, andra gången pga. storleken.
Båda gångerna fungerade det utan problem. Visst, man fick ju betala frakten, men det var man ju medveten om redan när man la beställningen.
De gånger jag mailade dem var de alltid snabba på att svara.
Enda negativa, som det redan pratats om, var att leveranstiden kunde varit lite snabbare.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top