Vågar man handla online på fc-moto.de?

linnardt

Medlem
Gick med
16 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
-
Jag fick precis tillbaka pengarna från en order som jag la 29 maj, strulat riktigt ordentligt. Orkar inte berätta hela historian men den slutar med att jag blev 470kr fattigare, utan vara och att jag aldrig kommer handla där igen.
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Fc moto är bra och mycket billigare. Men tänk bara på att du vet vilken storlek du ska ha på dina grejor. Blir dyrt att skicka tillbaka dom.
 

ThompaB

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800R
Fick precis mitt paket avlämnat av UPS, betalade kontant för att slippa betala med kort över telefon. Funkade fint. Nu har jag en Kriega US-20 i min ägo, 895:- fattigare... :D
 

linnardt

Medlem
Gick med
16 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
-
Vad beställde du?

Jag beställde skinnställ, handskar och stövlar. Inget fanns i lager får jag veta efter nån vecka, men dom skickar endå ut fel stövlar. Allt tog en jävla tid(månader). Jag fick tillbaka pengarna för det jag köpt men inte för frakten tillbaka.

Jag har handlat hos dom tidigare och det har funkat bra men denna gång gick det åt skogen.
 

DanielZ

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
FZ6-N
Kan vara postat tidigare; men rabattkod på 5%: FCMOTOWG5SEK ( = gratis frakt :yoparty )

Precis beställt stövlar, hoppas på det bästa!

EDIT1: Dom är nu skickade. Tog ~4 dagar, väntar på upphämtning av UPS.
EDIT2: Tog precis emot stövlarna. Kanske något stora; men inget fel i övrigt. Allt som allt tog det 8 dagar, kan bara rekommendera.
 
Last edited:

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Beställde hjälm, handskar och stövlar i slutet på Februari.
Fick hjälm o handskar för en vecka sedan.

Men det stod redan när jag beställde att de inte hade allt hemma och de höll mig hela tiden uppdaterad via mail om hur det gick.

Slutligen kunde de tyvärr inte leverera stövlarna men utan att ha gnällt eller tjatat hade de lagt med en kompensation för en dryg hundring.

Så jag är väldigt nöjd med dem.

Ps. Fast jag skulle egentligen vilja leva som jag lär och köpt allt här hemma för att inte bli av med den lokale handlaren. Ds.
 

BramBilla

SDK #4643
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Ducati SF
Beställde jacka o byxor, tog två veckor innan de sa att byxorna skulle dröja 3 månader. 1 vecka för att få dem att ändra ordern till att bara skicka jackan. Imorgon kommer jackan, beställningen gjordes 26/3. Förra gången köpte jag ett skinställ, det var hemma på 5 dar.
 

larzaforreal

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2012
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 EXC -06
beställde nya skor därifrån, beställde på fredagen, dom jobbade tydligen den helgen så dom skickade paketet på lördagen och jag hade grejjerna på tisdagen!

supernöjd med andra ord :banana
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Jag fick precis hem min leverans därifrån! Supernöjd.
Det var ett par varor som inte fanns på lager. Då mailade dom mig om det omgående och frågade om jag ville vänta. Jag ringde även till deras support för att göra en ändring i sista sekund. Dom talar bra Engelska och är vänliga! Bara 2 dagars leverans dessutom! Supernöjd! :banana:yoparty
 

PUNK182

Ny medlem
Gick med
5 May 2013
Ort
Nyköping
Hoj
2009 Yamaha WR125R Arrow, 1997 Yamaha XVS 650, 2003 KTM 660 SMC
Jag köpte en hjälm från dem för en månad sen. Jag fick hjälmen 3 dagar senare och allt gick bra. Jag blev riktigt nöjd och jag kommer utan tvekan beställa från dem igen :)
 

Jimle

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia Shiver-11
hmm 5 dagar att packa 2par skor... Tydligen fanns det inte 2par varpå man skickar 1par skor och man snällt får vänta på par nr.2... jajaja hoppas att det stämmer med 5 dagar till nästa leverans kommer hem.
 

hitman theswede

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2014
Ort
växjö
Hoj
2007 Yamaha Xt660x
Det största problemet är nog UPS dom som kör har inga mobiler så dom kan ringa upp å boka tid.
Deras service är så där enl folk.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Det största problemet är nog UPS dom som kör har inga mobiler så dom kan ringa upp å boka tid.
Deras service är så där enl folk.

Bara en simpel fråga, om du hade ca 70 leveranser i din bil och ska ringa dessa 70 kunder och bestämma leveranstid. Hur många paket tror du att chauffören skulle hinna köra ut när 80% av alla kunderna vill ha sitt paket samma klockslag? Om du sedan prickar ut på en karta hur mycket kors och tvärskörande gör för miljön och hur mycket tid som går bort och sedan tiden som går åt till samtalen då policyn säger att chauffören inte får tala i telefon när han kör så kanske du börjar förstå problemet. ;)
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Vågar man så kan man skriva en fullmakt och klistra upp på dörren, men annars funkar ju lev till jobbet liks bra :)
 

hitman theswede

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2014
Ort
växjö
Hoj
2007 Yamaha Xt660x
Bara en simpel fråga, om du hade ca 70 leveranser i din bil och ska ringa dessa 70 kunder och bestämma leveranstid. Hur många paket tror du att chauffören skulle hinna köra ut när 80% av alla kunderna vill ha sitt paket samma klockslag? Om du sedan prickar ut på en karta hur mycket kors och tvärskörande gör för miljön och hur mycket tid som går bort och sedan tiden som går åt till samtalen då policyn säger att chauffören inte får tala i telefon när han kör så kanske du börjar förstå problemet. ;)

Då ska dom nog lägga ner.DHL Jetpack funkar det för.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top