Vågar man handla online på fc-moto.de?

Flensman

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 900RR -98
Hittar inget telefonnummer till dom på sidan?
Snackar dom hjälplig engelska? Jag kan inte ett ord tyska.


Edit: Hittade numret, men frågan kvarstår om de kan engelska?

Ringer du butiken så funkar engelska, men där kan du bara kolla typ om dom har grejerna på lager.

Om du däremot vill veta när dom får in saker som är restade så måste du ringa till lagret/kontoret, och där förstod dom inte lika bra vad jag menade. Däremot funkade mail (via hemsidan) på engelska till dom.

Bara min erfarenhet...
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Ringer du butiken så funkar engelska, men där kan du bara kolla typ om dom har grejerna på lager.

Om du däremot vill veta när dom får in saker som är restade så måste du ringa till lagret/kontoret, och där förstod dom inte lika bra vad jag menade. Däremot funkade mail (via hemsidan) på engelska till dom.

Bara min erfarenhet...

Okej, tänkte bara kolla om dom hade vissa produkter på lager innan jag lägger ordern på nätet.
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Svaret står säkert på någon av sidorna men orkar inte gå igenom alla.
Har beställt mkt från fc-moto. Alltid var hemma när budet kommit med sakerna.
Nu har jag beställt ett ställ och kommer hem tisdag. Om jag inte hinner hem innan budet kommer var lämnar dom sakerna då?
Postkontoret?
 

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
Svaret står säkert på någon av sidorna men orkar inte gå igenom alla.
Har beställt mkt från fc-moto. Alltid var hemma när budet kommit med sakerna.
Nu har jag beställt ett ställ och kommer hem tisdag. Om jag inte hinner hem innan budet kommer var lämnar dom sakerna då?
Postkontoret?

Nu kanske någon kan det där bättre och kan ge dig ett direkt svar, men när jag jobbade med leverans (lastbil) och åkte till privata kunder som inte var där körde vi bara tillbaka med det till terminalen och ringde därefter kunden och frågade efter bästa tid för leverans.

Har nämligen själv en fråga angående frakten. Jag har gett betalning vid leverans. Kommer de då att ringa mig innan de levererar eller att jag iaf vet vilken dag de kommer? Jag har nämligen inte kontanter hemma nu och undviker att ha så mycket kontanter ute på vift så länge. Dessutom, hur vet man vad det kostar exakt med valutakurser osv? Får man veta det samtidigt som leveransen kommer?
 

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Nu kanske någon kan det där bättre och kan ge dig ett direkt svar, men när jag jobbade med leverans (lastbil) och åkte till privata kunder som inte var där körde vi bara tillbaka med det till terminalen och ringde därefter kunden och frågade efter bästa tid för leverans.

Har nämligen själv en fråga angående frakten. Jag har gett betalning vid leverans. Kommer de då att ringa mig innan de levererar eller att jag iaf vet vilken dag de kommer? Jag har nämligen inte kontanter hemma nu och undviker att ha så mycket kontanter ute på vift så länge. Dessutom, hur vet man vad det kostar exakt med valutakurser osv? Får man veta det samtidigt som leveransen kommer?

Till mig har dom ringt dagen innan lr samma dag dom levererar, dom som kört ut till mig har inte kunnat ta kort, så dom har berättat den exakta summan som skall betalas så man kan ha kontanterna redo, men är det ups själva som levererar har jag för mig att dom även kan ta kort, men som sagt när dom ringer så meddelar dom hur du kan betala
 

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
Till mig har dom ringt dagen innan lr samma dag dom levererar, dom som kört ut till mig har inte kunnat ta kort, så dom har berättat den exakta summan som skall betalas så man kan ha kontanterna redo, men är det ups själva som levererar har jag för mig att dom även kan ta kort, men som sagt när dom ringer så meddelar dom hur du kan betala

Kanon! Tack för snabbt svar!
 

Lurvas

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Sonekulla
Hoj
Kawasaki Er6-n Track Edt
Beställde förra helgen och idag kom paketet.. Allting var kanon även denna gången..
Har nu köpt så gott som all utrustning från fc-moto..

Det hela med om det tar kort verkar vara från förare till förare?
Förra fixade allt med kortet själv, idag var det kontanter som gällde.

Det enda negativa jag har att säg om att beställa från fc-moto är UPS.
De kunde väl ringt innan de körde ut för att höra vilken tid de kan leverera så man slipper sitta och vänta en hel dag?
Förra gången råkade jag bara komma hem i tid för att se budgubben vid porten..

Men hur som så har man ju fått sina paket bägge gånger och det är väl det som är det viktigaste :D
 

Daaniiel

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2007
Ort
Gävle
Hoj
Ja.
Mejlade och fick till svar att dom väntade på skorna bara och att dom skulle komma nästa vecka. Kan paketet hinna komma redan nästa vecka? :Bugar
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Det enda negativa jag har att säg om att beställa från fc-moto är UPS.
De kunde väl ringt innan de körde ut för att höra vilken tid de kan leverera så man slipper sitta och vänta en hel dag?
Förra gången råkade jag bara komma hem i tid för att se budgubben vid porten..

Men hur som så har man ju fått sina paket bägge gånger och det är väl det som är det viktigaste :D

Då FC-Moto köper en leverans av UPS som levereras utan tidsangivelse mellan 09:00 och 17:00 kan UPS inte ge någon tid. Chaufförerna som kör dessa paket kör även upphämtningar och eftersom de beställs på bestämda tider kommer leveranserna efter hur deras upphämtningar ligger på deras område.

En tanke är att begära att få paketet till tex ditt arbete nästa gång eller till någon du vet finns på plats under hela dagen. :)

Mejlade och fick till svar att dom väntade på skorna bara och att dom skulle komma nästa vecka. Kan paketet hinna komma redan nästa vecka? :Bugar

Skickar dom med standard på måndagen är det framme i gävle på Onsdagen och får dom för sig att använda express saver blir det tisdag.
 
Last edited:

Spjutskakaren

Medlem
Gick med
11 Mar 2011
Ort
Göteborg
Hoj
FZS 600 - 00
Beställde förra helgen och idag kom paketet.. Allting var kanon även denna gången..
Har nu köpt så gott som all utrustning från fc-moto..

Det hela med om det tar kort verkar vara från förare till förare?
Förra fixade allt med kortet själv, idag var det kontanter som gällde.

Det enda negativa jag har att säg om att beställa från fc-moto är UPS.
De kunde väl ringt innan de körde ut för att höra vilken tid de kan leverera så man slipper sitta och vänta en hel dag?
Förra gången råkade jag bara komma hem i tid för att se budgubben vid porten..

Men hur som så har man ju fått sina paket bägge gånger och det är väl det som är det viktigaste :D
Ring UPS så får du en mer exakt tidsangivelse. Jag tycker UPS är bra på det mesta, men deras hemsida är bedrövligt dålig.
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Dom har alltid ringt mig i alla fall innan dom kommer. Fick t om ett sms i morse att dom skulle komma idag och så ringde dom att dom var i området. Kunde inte ta emot det utan sa i telefon till budet att jag kan först kan ta ut det onsdag. Då skrev hon bara på paketet att det var till onsdag och lämnar det då. :tummenupp
Beställde alpinestars monza i tisdagskväll och jag skulle fått det idag om jag varit hemma. Så snabbt har det aldrig gått. :tummenupp
 

Lurvas

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Sonekulla
Hoj
Kawasaki Er6-n Track Edt
Då FC-Moto köper en leverans av UPS som levereras utan tidsangivelse mellan 09:00 och 17:00 kan UPS inte ge någon tid. Chaufförerna som kör dessa paket kör även upphämtningar och eftersom de beställs på bestämda tider kommer leveranserna efter hur deras upphämtningar ligger på deras område.

En tanke är att begära att få paketet till tex ditt arbete nästa gång eller till någon du vet finns på plats under hela dagen. :)

Jag själv och nog alla i min omgivning jobbar väldigt oregelbundna tider så inte ens att skicka till jobb funkar.. :gnissla

Ring UPS så får du en mer exakt tidsangivelse. Jag tycker UPS är bra på det mesta, men deras hemsida är bedrövligt dålig.

Försökte ringa dom igår, men inget svar. Så gav upp till sist..
Sen pratade jag med budet som var här igår och inte ens då diskuterades det fram någon spec tid utan bara att det skulle komma idag..

Men det viktigaste är ju som sagt att paketet kommer fram.. :D
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag själv och nog alla i min omgivning jobbar väldigt oregelbundna tider så inte ens att skicka till jobb funkar.. :gnissla



Försökte ringa dom igår, men inget svar. Så gav upp till sist..
Sen pratade jag med budet som var här igår och inte ens då diskuterades det fram någon spec tid utan bara att det skulle komma idag..

Men det viktigaste är ju som sagt att paketet kommer fram.. :D

020-788 799 har öppet mellan 07:00 och 20:00 Måndag till Fredag och Lördag mellan 09:00 och 13:00.

Det finns massor lösningar, såsom att hämta paketet själv, sätta upp en fullmakt så att chauffören lämnar paketet tex utanför, hos granne, i garaget eller dylikt. Adressändring kan ske till vilken adress som helst i Sverige utom på öar. Man kan skjuta upp leveransen till en veckodag man kan. I stort sett alla brukar ju känna någon som kan ta emot den på receptionen på arbetet, butik, macken eller dylikt. :)
 

Breiz

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Hörby
Hoj
Z1000 -08 XS750 -80 Z400 -84
Mejlade och fick till svar att dom väntade på skorna bara och att dom skulle komma nästa vecka. Kan paketet hinna komma redan nästa vecka? :Bugar

Jag väntar också på ett par stövlar, skulle komma in den 8 april.

beställde den 13 mars:huvet
 

Lurvas

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Sonekulla
Hoj
Kawasaki Er6-n Track Edt
020-788 799 har öppet mellan 07:00 och 20:00 Måndag till Fredag och Lördag mellan 09:00 och 13:00.

Det finns massor lösningar, såsom att hämta paketet själv, sätta upp en fullmakt så att chauffören lämnar paketet tex utanför, hos granne, i garaget eller dylikt. Adressändring kan ske till vilken adress som helst i Sverige utom på öar. Man kan skjuta upp leveransen till en veckodag man kan. I stort sett alla brukar ju känna någon som kan ta emot den på receptionen på arbetet, butik, macken eller dylikt. :)

Nu har det nog allt blivit lite väl stor grej av det här..
Menade bara på att det kunde varit smidigare. Typ ett samtal, du vi kommer mellan 13-16.
Inte vi kommer imorgon.. Det var det hela..
Jag är införstådd med att man säkert kan mecka till det hur jävligt som helst för att få sitt paket..
Och gärna att de ringt innan de står vid dörren och förväntar sig att man ska öppna så man inte står i kön i affären utan iaf fick lite förvarning innan.. :)


Däremot det nr blev jag fundersam över.
Det som stod med i SMSet var ett 08-nr där ingen svarade.. :va
 

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
Jag väntar också på ett par stövlar, skulle komma in den 8 april.

beställde den 13 mars:huvet

Vilka stövlar beställde du?

Beställde förra helgen och idag kom paketet.. Allting var kanon även denna gången..
Har nu köpt så gott som all utrustning från fc-moto..

Det hela med om det tar kort verkar vara från förare till förare?
Förra fixade allt med kortet själv, idag var det kontanter som gällde.

Det enda negativa jag har att säg om att beställa från fc-moto är UPS.
De kunde väl ringt innan de körde ut för att höra vilken tid de kan leverera så man slipper sitta och vänta en hel dag?
Förra gången råkade jag bara komma hem i tid för att se budgubben vid porten..

Men hur som så har man ju fått sina paket bägge gånger och det är väl det som är det viktigaste :D

Att det skiljer sig med betalningsmetod kanske har med den ekonomiska redovisningen att göra. Vissa chaufförer kanske vill ha kontant av någon anledning... :rolleyes:
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top