Vågar man handla online på fc-moto.de?

Delamotte

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2011
Ort
Ljungby
Hoj
Kawasaki ER6-F 2014
Storlek?

Tjena alla!!
Jag undrar lite om storlekar på dam skinnställ.
Jag funderar på att beställa från fc-moto och ska nog ha i svensk storlek 38. Men vilken storlek ska jag ha om jag ska beställa därifrån?
Kom igen nu grabbar och hjälp mig!! :tuttar
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Helt omöjligt att säga utan en bikinibild först ! Nä men det ska vara samma storlek, jag har inte hört nått annat i alla fall...
 

Plew

Hungalabungala
Gick med
10 Jun 2010
Ort
Södermalm
Hoj
Superduke
Fick hem mina stövlar idag, passar som de ska och är till belåtenhet, precis som förväntat.

8/3: Beställde
11/3: Skickat
15/3: Första leveransförsöket: UPS-budet förmår inte läsa innantill på fraktsedeln och kommer inte in i huset.
16/3: Andra leveransförsöket: Efter argt telefonsamtal och särskilt förtydligande (eller helt enkelt ett annat bud, denna gång med huvudet på skaft) hittar budet fram med paketet.

Slutsats: Bra pris, bra vara, sämre leverans.
 
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Sverige och tyskland har samma storleks-standard, dock så är tex deras alpinestars-ställ italienska storlekar påstår dom.
Och vi översätter olika. När jag frågade om min tjejs storlek (36) så ville FCmoto att jag skulle beställa en EUR42 av dom. Och när jag sedan lyssnade på Lelles och beställde en 36 av dom, så fick jag en EUR44 som var för stor. Såå. Jag skulle frågat dom, men just Alpinestars Stella Julie EUR44 är lika med D38 i sverige om jag får bestämma.


Dock skulle bikini-bilden hjälpa avsevärt och röja alla tvivel :tuttar
 

*Hampa*

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Danderyd
Hoj
660-04
Hej på er! I lördags så beställde jag lite grejer från fcmoto och i början stod det viwed på orderstatus. i 3dagar nu har det stått in process på orderstausen. Min undran e om det kommer ändras till sent (i orderstatus) när det skickas eller om in process menas med att det e skickat. blir lite fundersam, tycker dom borde skicka grejerna om dom har dom hemma och börjar misstänka att det inte finns i lagret. om ngn vet hur det är får ni gärna berätta! =)
 

Spjutskakaren

Medlem
Gick med
11 Mar 2011
Ort
Göteborg
Hoj
FZS 600 - 00
Hej på er! I lördags så beställde jag lite grejer från fcmoto och i början stod det viwed på orderstatus. i 3dagar nu har det stått in process på orderstausen. Min undran e om det kommer ändras till sent (i orderstatus) när det skickas eller om in process menas med att det e skickat. blir lite fundersam, tycker dom borde skicka grejerna om dom har dom hemma och börjar misstänka att det inte finns i lagret. om ngn vet hur det är får ni gärna berätta! =)
På min beställning står det: Order was received - Viewed - In process - Dispatched och slutligen Invoiced.

Jag skulle tro att din order ännu inte är skickad från Fc-moto förrän det står dispatched. Jag tycker priserna och sortimentet överlag är bra, men även jag irriterades lite över att man inte kan se lagerstatus. Det är trots allt 2011 även i Tyskland.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
På min beställning står det: Order was received - Viewed - In process - Dispatched och slutligen Invoiced.

Jag skulle tro att din order ännu inte är skickad från Fc-moto förrän det står dispatched. Jag tycker priserna och sortimentet överlag är bra, men även jag irriterades lite över att man inte kan se lagerstatus. Det är trots allt 2011 även i Tyskland.

Det står ju "no longer available" om man väljer nåt som inte finns. Mailade och frågade, och då sa dom att det kunde komma in om en månad ca.
 
Last edited:

Spjutskakaren

Medlem
Gick med
11 Mar 2011
Ort
Göteborg
Hoj
FZS 600 - 00
Det står ju "no longer available" om man väljer nåt som inte finns. Mailade och frågade, och då sa dom att det kunde komma in om en månad ca.

Jo, men frågan är vad det innebär. Har varan då utgått ur sortimentet el är det bara slut på deras lager?

Jag har beställt prylar (ej mc-relaterade) över nätet i flera år från svenska, engelska och amerikanska handlare och i nästan alla fall kan man se deras hur många exemplar som finns på lager i den aktuella butiken el om man har beställt fler från tillverkaren och när varan isf beräknas vara i butikens lager.

I Hampas fall verkar man ju inte ha varan på lager, utan att det stått "no longer available" så det verkar ju funka sådär.

Observera att jag är positiv till fc-moto då det jag beställt skickats iväg snabbt och utan problem till ett pris som ligger rejält under det svenska. Jag tycker bara att man vara tydligare med sin lagerstatus.
 

*Hampa*

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Danderyd
Hoj
660-04
På min beställning står det: Order was received - Viewed - In process - Dispatched och slutligen Invoiced.

Jag skulle tro att din order ännu inte är skickad från Fc-moto förrän det står dispatched. Jag tycker priserna och sortimentet överlag är bra, men även jag irriterades lite över att man inte kan se lagerstatus. Det är trots allt 2011 även i Tyskland.

Ok, tack för svaret! Får väl ringa nästa vecka om inget händer. för visst kan det väl inte ta över en vecka att packa ihop ett par boots och en hjälm om det finns inne? även om dom har väldigt mycket beställningar på våren så borde det väl inte ta så lång tid?
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ingen som sitter på en rabattkupong på fc-moto men som inte tänkt handla nått innan den går ut ?
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Mitt skinnställ har lämnat tyskland nu. Betalade 15 mars.
 

*Hampa*

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Danderyd
Hoj
660-04
fick ett mail igår av fcmoto där dom bekräftade det jag tyvärr trodde, att varken boots eller hjälm fanns på lager. Dock skulle det komma nya till dem och han trodde att det skulle kunna skickas runt den 28/3. och det e väl helt ok även om jag gärna hade haft sakerna redan nu om det blir kördugligt snart.. men när jag beställde så stod det inte "no longer available" eller ngt annat som skulle visa att det inte fanns på lager. hade jag nu inte mailat och frågat tror jag heller inte att dem hade hört av sig och berättat. men men, det kunde va värre. Hoppas nu bara att det verkligen kommer in till den 28e och att det inte skjuts upp ännu längre!
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Jag beställde en Shoie hjälm och ett Arleen Ness ställ i Tisdags eftermiddag den 15/3 i Fredags den 18/3 kom Ups och ringde på dörren med paketet. Jag betalade med kort till Ups. Fungerade utmärkt tycker jag
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Jaså? Det kunde inte jag göra. :va

Det gick bra att göra under arbetstiden för deras kontorspersonal sa han till mig. man kan inte dra kortet hos chaffisen, men han ringer in till kontoret och uppger kortnummret, då funkar det utmärkt
 

Persund

Nybliven hojåkare
Gick med
26 Jan 2011
Ort
Boden
Hoj
Ktm 620 Super Comp
Beställde en jacka av dem lör den 12:e och den har kommit nu. Trodde den skulle komma till dörren man jag ska tydligen betala lastbilsstation.se så det tar säkert nån dag till. Störande då jag tog ut kontanter för att ha vid dörren och nu måste jag på banken för att sätta in dem igen :huvet

Har dock ett problem då paketet blev 550kr dyrare än vad det skulle. Verkar som om antigen Fc eller UPS har blandat ihop euro och $.

Ups bad mig iaf att kontakta fc så jag har skickat dem ett mail och hoppas på snabbt svar. Tänkte ringa om jag inte har svar i inboxen imorgon.
 

Persund

Nybliven hojåkare
Gick med
26 Jan 2011
Ort
Boden
Hoj
Ktm 620 Super Comp
Förresten någon som vet man vad åker på att betala ifall man bestämmer sig för att ej lösa ut paketet?
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Beställde 3 par Sidi Vortice i söndags.. Hoppas det kommer innan fredag då. Verkar som att ni andra fått erat inom 3-5 dagar!?
 

Aquilo

Bensin luktar gott!
Gick med
21 Mar 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2006 Yamaha FZ1-S
Förresten någon som vet man vad åker på att betala ifall man bestämmer sig för att ej lösa ut paketet?

Vet ej, men däremot fick jag surt veta att det kostar 435:- att skicka tillbaka ett skinnställ med posten... Tycker det är jävligt mycket, men kanske bara jag som är snål...
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Beställde/betalade 15mars (på kvällen bör tilläggas). Fick mitt skinnställ idag, allt rätt och i sin ordning!
Nu blir det en order till!
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top