Vågar man handla online på fc-moto.de?

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Tog en vecka för FC-moto att inse att skinnstället jag beställt var slut, dock fick jag ett motsvarande skinnställ efter begär som var 200 euro dyrare istället. Jävligt mycket tummen upp! :tummenupp
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Nu kom första lilla lilla negativiteten ifrån FC-moto, men samtidigt är jag impad över hur snabbt jag får mail-svar! Mindre än 24H mellan svaren!! Det är kanon!
Dock så har vi en liten tvist gällande Dainese Stella Julie-ställ till flickvännen.

Jag mailade och frågade om de hade svensk stl36, eftersom jag blev lite tveksam.
Dom svarade att det va italienska storlekar, och att hon skulle beställa 42.
Tänkte att dom missuppfattat mig, och frågade mer ingående.
Fick ett väldigt kort svar:
"She needs EUR42"

Okej, tänkte jag. Fick hem ett ställ idag från ett annat ställe, och då står det D36/EUR44 :)
Hur ska dom ha det! :)
Vet ju fortf inte om det är EUR42 eller 44 hon borde beställa :)
 

AxxL

Medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Ystad
Hoj
KTM 530 EXC 09/10?
haaj!

var länge sedan jag beställde från fc-moto senast, men beställde ett nytt ställ häromdagen, så tänkte mest höra har för mig man fick så man kunde följa var de man beställt befann sig precis som man kan göra med posten, är det så fortfarande? kommer de som ett mail då eller man hittar de någon annanstans?

mvh axel
 

nitell

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
Järfälla
Hoj
BMW G650 XMoto -07
AxxL, om du loggar in på ditt konto på fc-moto, och går till My Account i menyn till höger så finns en ikon "Query Order Status". Där har du Trackingcode och länk direkt till UPS.

Sist jag beställde därifrån, för ett par veckor sedan var det även en direktlänk ditt i mailet med orderbekräftelsen.
 

AxxL

Medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Ystad
Hoj
KTM 530 EXC 09/10?
tack för svaret, men antingen får jag ta på mig glasögonen o titta igen, eller så finns de inte, hittar inte det i "order status" och ingen länk i mailet heller, kanske inte står förrens de är skickat då,
 

Aquilo

Bensin luktar gott!
Gick med
21 Mar 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2006 Yamaha FZ1-S
Beställde tjejens skinnställ och stövlar i söndags och fick det idag! Dock så vet jag att både jag och tjejen dubbelkollade att det var ett svart/grått ställ vi beställde men det som levererades var ett svart/blått... När jag sen kollar noga i min orderbekräftelse så står där mycket riktigt schwartz/blau. Klantigt av mig att inte extremkollat det men är det någon annan som haft problemet att man lagt en färg i kundvagnen men fått en annan färg i ordern?

Undrar vad det kan komma att kosta en i frakt att byta?
Ska man bara fylla i den blå lappen och skicka tillbaka?

tack för svaret, men antingen får jag ta på mig glasögonen o titta igen, eller så finns de inte, hittar inte det i "order status" och ingen länk i mailet heller, kanske inte står förrens de är skickat då,

De måste ju regga paketet hos UPS innan du kan få tracking nr. Det får du sedan mailat till dig.
 

kimi

Medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha FZ1
Idag fick jag mitt skinnställ som jag beställde för ca 6 veckor sen, rätt strl o rätt färg mkt nöjd. Mail kontakten har varit lite sisådär men telefonkontakten helt ok! Så med andra ord så kommer jag utan tvekan att beställa där igen
 

Topoz

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2011
Ort
Nyköping
Hoj
2003, Yamaha, Fzs 1000
Hej där.

Jag som många andra sitter fast i "vänta på att nått ska hända på FC-moto"-fällan. Jag beställde en Schubert-hjälm 1:a feb och det har ännu inte hänt något. Tyvärr var jag så osmart att jag betalade den på en gång i tron om att det skulle fortare då.
Nu har jag skickat ett mail om dagen och det ger ju tyvärr inget alls. Dem svarade en gång på ett mail och sa att hjämlen skulle komma i slutet av februari men det var ju uppenbarligen bullshit. Jag försöker ringa på de nummren som finns på deras hemsida. Det ena fungerar inte (+49 241 9108784) och det andra är det ingen som svarar på (+49 241 4639472).

Är det någon som har lyckats få kontakt med denna firma? Finns det något annat nummer som man kan nån dem på?

Nu vill jag bara få tillbaka mina pengar och köpa hjälmen här i Sverige istället. Visst det kommer ju kosta 2000 mer men jag vill ju ha hjälmen till april när det är dags att åka.

Behöver jag tilllägga att jag ALDRIG kommer att handla nått mer på FC-moto!!
 

Topoz

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2011
Ort
Nyköping
Hoj
2003, Yamaha, Fzs 1000
Ring till banken/kreditkortsföretaget och be de spärra betalningen. Sen surfar du till http://helmetcity.co.uk/ och beställer därifrån. troligen billigare också.

Tack för tipset. HelmetCity hade samma pris på hjälmen fast i pund, så den blir ju lite dyrare. Fast igengäld så kanske man får den :)

Behöver dock fortfarande få tag i FC-moto för att klara ut ekonomin......
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Har åter igen beställt saker från fc-moto. Beställde en xr-1100. Tog 2 dagar innan den skickades från jag beställde. Räknar med att få den på måndag och då har det tagit 8 dagar. Längsta tid det tagit för mig att få saker därifrån vilket jag anser är ett bra betyg.
Aldrig haft problem med fc-moto. Nog beställt 10-15 ggr. :tummenupp
 

Topoz

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2011
Ort
Nyköping
Hoj
2003, Yamaha, Fzs 1000
Vart en hjälm från Helmetcity istället. Fick tag i dem på FC-Moto efter tre dagars ringande. Dem var helt oförstående till att dem borde tagit kontakt med mig och talat om att hjälmen inte skulle komma förens i mitten på april! Med andra ord så avbeställde jag hjälmen hos dem.

Enligt mig så är god service att man kontaktar kunden om det blir förseningar i leveransen. Fast vad vet jag, man kanske ska finna sig i att vänta tre månader på att få en hjälm eller att behöva tjata på firman för att få ett svar när den kan tänkas dyka upp.

Dem funkar säkert jättebra när dem har saker hemma, men jag har nu lärt mig att det är en god idé att kolla med dem om dem har sakerna hemma INNAN man beställer.

Se detta nu inte som ett avrådande till att handla där utan mer som ett tips hur man kan göra för att få det att gå smidigt.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
MM det funkar bra när de har saker i lager. Jag FRÅGADE om stl 44 i Sidi Mega är lika stort som 44 i Puma, och FICK HEM Sidi stövlarna efter några dagar. smaka på den. Ska du skicka tillbaka kostar det dig 500 kr.
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Fick hem min hjälm i fredags.Inga problem med fc-moto.Den gick iväg dagen efter beställning.Dock så sög UPS getpung med sin leverans.Fick ringa och tjata på dom i fre.Efter att paketet legat 2,5 dygn på deras lager i Västerås.
 

Hyperhybris

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Solna
Hoj
Ducati HM
Beställde en Contour GPS från fc-moto för två veckor sedan. Dock blev det till att "hota" med att avbeställning för att få besked om ungefärlig leveranstid. Så förra veckan fick jag besked om att kameran skulle SKICKAS i slutet av denna vecka. Men kameran blev LEVERERAD idag. "Snabba ryck! Gött!" tänkte jag.... Men när jag öppnar lådan så är det uppenbart att orginalförpackningen varit öppnad tidigare.... Efter en första inspektion konstaterar jag följande:
1. En av de förseglade påsarna där ett fäste ligger i är öppnad :confused:

2. Skruven som ska hålla locket för linsglaset ligger löst i förpackningen. Och detta är inte så konstigt eftersom gängan är totalt sönderdragen. :mad:

3. Hela optiken förefaller ligga lite väl löst i kamerahuset. Snäppfunktionen för som ska hålla linsen i 0, +90 och -90 grader glappar flera mm :mad:

4. Hela montaget ser "rackigt" ut innanför luckan. "plasthalvorna" i kamerahuset linjerar inte alls upp med varandra. :mad:

5. Har man väl stoppat in batteriet så är det nästan omöjlit att ta ut det pga av den dåliga passningen. :gnissla

Jag har skrivt ett argt mail till fc-moto med samma info som ovan. Återkommer när fc-moto har svarat.

/Hh
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Har beställt ett Berik Enigma nu. Och även skickat förfrågan på SIDI-stövlar och lite annat gott. Dom brukar svara mig dagen efter. Har skickat kanske 4-5mail till dem. Inga problem. Förra året beställde jag en HJC-hjälm, kom som den skulle. Bra.
 

Aleks86

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Oslo
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2004
Har precis fått mitt nya skinnställ! Beställde i torsdags och fick det alltså idag tisdag. Så snabbt och smidigt!

För övrigt så blev det ett Arlen Ness storlek 56 till mig som är 193cm och 95kg tung. Provade nyss och det sitter som en smäck! Att jag dessutom betalade mindre än halva priset mot vad det hade kostat är känns ju inte helt fel...

Tja! Hur är det med längden i armarna för dig? Jag är också 193/95 och spekulerar i att beställa på nätet men tycker det är skumt och inte prova först. Lite segt och gå i butiker o prova utan och köpa tycker jag personligen
 

Spjutskakaren

Medlem
Gick med
11 Mar 2011
Ort
Göteborg
Hoj
FZS 600 - 00
Är det någon som har erfarenhet av att handla med Cash on delivery på fc-moto? När jag beställde min hjälm igår kom aldrig alternativet att betala med kort upp när jag lade ordern (jag gjorde säkert någon miss).

Betalar man UPS-killen i dörren, eller hur går det till? Jag tänkte ringa UPS imorgon, men jag tänkte någon här kanske har någon erfarenhet.
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Är det någon som har erfarenhet av att handla med Cash on delivery på fc-moto? När jag beställde min hjälm igår kom aldrig alternativet att betala med kort upp när jag lade ordern (jag gjorde säkert någon miss).

Betalar man UPS-killen i dörren, eller hur går det till? Jag tänkte ringa UPS imorgon, men jag tänkte någon här kanske har någon erfarenhet.

Ja, du betalar budet. Kom ihåg att ha jämna pengar för du får ingen växel tillbaka. Har bara betalat i svenska kronor. Vet ej om det går med någon annan valuta.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top