Vågar man handla online på fc-moto.de?

Är Berik-storlekarna samma i tyskland som i sverige?
Har 52 i Berik, och vill köpa ett nytt berik ifrån FC-moto, men är osäker på alla länders olika storlekar...

Likadant med gummans, hon ska ha alpinestars 36, men det finns bara 38. Dock står det på översättningstabeller att svensk 36 är likamed eu38?! blir bara förvirrad...

har gått i tankarna nu när hojen är betald att skaffa nytt ställ som många andra :) Men hur kan det vara så billigt?!? Svenska återförsäljare måste ju tjäna överdrivet mkt... Lelles tar 9k tror jag för Alpinestar Monza och här kostar det 5,5 k? är det gammalt ställ eller hur funkar det? Skor och handskar är ju samma som i sverige iaf men många berik ställ har ju inte svenska återförsäljare. Känner att 15k är lite mkt för full utrustning

/// MVH Fredriksson

Vi har svenska generalagenter som har kommit på att i Sverige betalar folk.. Detta plus svenskt skattesystem samt att det är mindre marknad dvs mindre omsättning. typ
Håller dock inte med dig. Allt är billigare där så länge det inte är superrea här.
Hur mycket måste fc-m tjäna per skinnställ om dom skickar iväg 100 om dagen mot den lokala handlaren som kränger i snitt 1 per dag..:rolleyes: Vem är det som har bäst inköpspris?

trött och febrigt snille spekulerar..

Beställde min hjälm därifrån, en HJC R-PHA10, den den verkar vara näst intill omöjlig å få tag på i sverige. men jag la min beställning på FC moto på kvällen den 9e den skickades iväg den 10e och var framme för upphämtning den 14e och betalade när jag hämtade ut den på UPS så jag har inget annat än bra erfarenhet av dom! Så köp du :P

Är Berik-storlekarna samma i tyskland som i sverige?
Har 52 i Berik, och vill köpa ett nytt berik ifrån FC-moto, men är osäker på alla länders olika storlekar...

Likadant med gummans, hon ska ha alpinestars 36, men det finns bara 38. Dock står det på översättningstabeller att svensk 36 är likamed eu38?! blir bara förvirrad...

Provade ut Arlen Ness/Berik i storlek 56 här hemma och beställde från FC-moto. Satt som en smäck och jag märker ingen skillnad.

Beställde min hjälm därifrån, en HJC R-PHA10, den den verkar vara näst intill omöjlig å få tag på i sverige. men jag la min beställning på FC moto på kvällen den 9e den skickades iväg den 10e och var framme för upphämtning den 14e och betalade när jag hämtade ut den på UPS så jag har inget annat än bra erfarenhet av dom! Så köp du :P

En fråga, vad är det för knäppe på den? Dubbel D-ring eller snabb-klick?
Köpte en FG-15 därifrån som var av snabbfäste, vill hellre ha Dubbel D-ring nämligen. Ingick det mörkt visir, och färdigt visir för tear-off och pinlock? Något annat godis som medföljde?

Har beställt hemma i sverige, men det går ju att ändra på :)

de har en jävla idiot där på lagret, blir det minsta problem, så flippar han ut och skickar fel grejer. Har de grejerna hemma går det bra. Returer å sånt kan sluta hursomhelst. Jag ställde en fråga på engelska typ "jaha, ni har inte pumastövlarna förrän nästa år ? varför säger ni inte det, så att jag kan leta upp nåt annat ? jag har väntat 3 månader redan. Jag har kollat in Sidi Mega XX, är storlek 44 samma storlek som Puma stövlarna ?"

5 dagar senare har jag en kartong med Sidi stövlarna utanför dörren, och dessutom har de dragit det på kreditkortet

har gått i tankarna nu när hojen är betald att skaffa nytt ställ som många andra :) Men hur kan det vara så billigt?!? Svenska återförsäljare måste ju tjäna överdrivet mkt... Lelles tar 9k tror jag för Alpinestar Monza och här kostar det 5,5 k? är det gammalt ställ eller hur funkar det? Skor och handskar är ju samma som i sverige iaf men många berik ställ har ju inte svenska återförsäljare. Känner att 15k är lite mkt för full utrustning

/// MVH Fredriksson

Fundera på hur mycket mc prylar du köper under vinterhalvåret.....
Priserna i Sverige är nog satta högre pga kortare säsong samt betydligt mindre mc förare än tex Tyskland

Beställde min Arai Chaser hjälm på tisdagen! Fredag samma vecka ringer UPS och säger att dem är påväg med min hjälm! Det kallar jag service! Hade lätt räknat på längre lev. tid!

FC-motos Mailkontakt har risats många gånger här. Men jag mailade i onsdags, och fick svar i lördags på klockren engelska. Jag är nöjd.
Har nåt mail sen igår att vänta svar ifrån, sen blir det full utrustning därifrån.
13000:- kontra svenska 17000:- är inget snack.

Facebook10-koden verkar inte längre funka. Ingen som har råkat hitta en ny?

Skulle nog tippa på att dom tagit bort den.

Inte så konstigt om det är så, försäsongen håller ju just på att dra igång och det är väl nu dom säljer som mest dvs ingen idé att ha rabatter.

Tiv

Skulle nog tippa på att dom tagit bort den.

Inte så konstigt om det är så, försäsongen håller ju just på att dra igång och det är väl nu dom säljer som mest dvs ingen idé att ha rabatter.

Tiv

Det tog jag för givet, men det var värt att chansa. Var dock så otålig att få hem mina stövlar att jag beställde fem minuter efter att jag frågade, så det hade nog inte spelat någon roll iaf :D

Tog en vecka för FC-moto att inse att skinnstället jag beställt var slut, dock fick jag ett motsvarande skinnställ efter begär som var 200 euro dyrare istället. Jävligt mycket tummen upp! :tummenupp

Nu kom första lilla lilla negativiteten ifrån FC-moto, men samtidigt är jag impad över hur snabbt jag får mail-svar! Mindre än 24H mellan svaren!! Det är kanon!
Dock så har vi en liten tvist gällande Dainese Stella Julie-ställ till flickvännen.

Jag mailade och frågade om de hade svensk stl36, eftersom jag blev lite tveksam.
Dom svarade att det va italienska storlekar, och att hon skulle beställa 42.
Tänkte att dom missuppfattat mig, och frågade mer ingående.
Fick ett väldigt kort svar:
"She needs EUR42"

Okej, tänkte jag. Fick hem ett ställ idag från ett annat ställe, och då står det D36/EUR44 :)
Hur ska dom ha det! :)
Vet ju fortf inte om det är EUR42 eller 44 hon borde beställa :)

haaj!

var länge sedan jag beställde från fc-moto senast, men beställde ett nytt ställ häromdagen, så tänkte mest höra har för mig man fick så man kunde följa var de man beställt befann sig precis som man kan göra med posten, är det så fortfarande? kommer de som ett mail då eller man hittar de någon annanstans?

mvh axel

AxxL, om du loggar in på ditt konto på fc-moto, och går till My Account i menyn till höger så finns en ikon "Query Order Status". Där har du Trackingcode och länk direkt till UPS.

Sist jag beställde därifrån, för ett par veckor sedan var det även en direktlänk ditt i mailet med orderbekräftelsen.

tack för svaret, men antingen får jag ta på mig glasögonen o titta igen, eller så finns de inte, hittar inte det i "order status" och ingen länk i mailet heller, kanske inte står förrens de är skickat då,

Beställde tjejens skinnställ och stövlar i söndags och fick det idag! Dock så vet jag att både jag och tjejen dubbelkollade att det var ett svart/grått ställ vi beställde men det som levererades var ett svart/blått... När jag sen kollar noga i min orderbekräftelse så står där mycket riktigt schwartz/blau. Klantigt av mig att inte extremkollat det men är det någon annan som haft problemet att man lagt en färg i kundvagnen men fått en annan färg i ordern?

Undrar vad det kan komma att kosta en i frakt att byta?
Ska man bara fylla i den blå lappen och skicka tillbaka?

tack för svaret, men antingen får jag ta på mig glasögonen o titta igen, eller så finns de inte, hittar inte det i "order status" och ingen länk i mailet heller, kanske inte står förrens de är skickat då,

De måste ju regga paketet hos UPS innan du kan få tracking nr. Det får du sedan mailat till dig.

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet