Vågar er morsa åka med er?

Micke Das

Rödljuskung i lågskor
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Tidigare: Yamaha YZF 600 R Thundercat. Nu: Baby Trold, Trille Noa -06.
Har ni blivit fostrade så väl av mamsingen att hon skulle våga sätta sig på bönpallen bakom er?
Min morsa åkte över 20 mil på sin 48-årsdag när jag hämtade hojen efter att jag köpt den. :cool:

Morsan åkte med på horneten, och tyckte att jag skulle gasa mer. Låg i runt 140 på en rakstrecka. :D

Bra med krut i henne allså

Morsan skulle nog åka med om jag frågade, hon brände ju MC som ung. Dessutom har ju jag bara en 600a, så det är ju inte så mycket (var hennes kommentar när jag berättade 600cc) =)

Lillsyrran är dock mest tjatig, måste nog bränna henne till skolan när den börjar så hon får skryta lite, nån nytta ska hon väl ha av en äldre bror. =)

Hahahahaha... morsan e så åkrädd att de går inte att ha henne i bilen knappt... sitter o bromsar i golvet så de blir snart hål.
o hojen blir hon rädd bara hon ser den... :p

Morsan blundar när jag sätter mig på hojen!

Hon vill inte se den säger att den är farlig och tycker jag ska köra försiktigt... vilket jag alltid gör :tummenupp

Fast å andra sidan så blir jag nervös när jag sitter brevid henne i bilen :)

Skojar du, min morsa skulle hellre ät skit med glassplitter i än att åker hoj med mig(mina föräldrar våkar ju knappt låta mig köra när vi åker upp till norrland för att hälsa på släkten, trots att jag haft körkort i 10år och tar det väldigt lugnt nät jag kör bil?)!. :D

P.s Kan ifos lägga till att jag har många vänner som inte heller skulle våga åka hoj med mig av någon obegriplig anledning?. :crash

Last edited:
Vet inte, men jag tror inte jag skulle våga ha mamma bakpå. Hon kanske skulle svimma och falla av. :)

Ganska säker att morsan inte skulle åka av mig. Har aldrig frågat men hon
tokvägrade provsitta den i midsommras då man hade visning...

ambulans skrev:
Hahahahaha... morsan e så åkrädd att de går inte att ha henne i bilen knappt... sitter o bromsar i golvet så de blir snart hål.
o hojen blir hon rädd bara hon ser den... :p

Känner precis igen mig.

Första tecknet på att hon tycker det går för fort är när knogarna som håller i handtaget på dörren vitnar.. :)
Strax efter (4 sekunder ungefär) så börjar hon leta efter broms pedalen på passagerar golvet.

Blue skrev:
Känner precis igen mig.

Första tecknet på att hon tycker det går för fort är när knogarna som håller i handtaget på dörren vitnar.. :)
Strax efter (4 sekunder ungefär) så börjar hon leta efter bromspedalen på passagerar golvet.

Självklart hon gör de. Hon tycker de ä sköj. Men de ä nog de enda gångerna man nästan kör laglig fart =)

Självklart ! Problemet är snarare att hålla sig undan så man slipper ha henne med ... ;)

(bara hon nu inte läser detta inlägg...)

//B

ADLRIG, hon hatar att jag åker.
Och med all rätt. Hon och farsan råkade ut för en olycka på mc när dom var unga, och ni gissade rätt, det var en bilist som trodde det var en moped dom åkte på och åkte ut mitt framför dom.
Morsan bröt lårbenet och fick trevliga skruvar och sånt iskruvat.
Så henne på min hoj, det tror jag inte.

Jadå, självklart.. så ofta jag bara orkar ta med henne..

första gången bankade hon med näven i sidan efter att jag kört tokfort i en skön låååång kurva.. Efter det var det lite segkörning som gällde..

Andra gången var det bättre, inte så fort i kurvorna men när det blev en liten pluttwheelie så skulle hon berätta det för sina jobbarkompisar :)

Jodå, men då får man köra väldigt försiktigt. Hon övningskörde med mig på tung hoj, dvs på "pappret"... I själva verket har hon aldrig kört mc i hela sitt liv, de fick ju kortet automatiskt med bilkortet förr. Så det var egentligen jag som gav morsan körlektioner.

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back