Vågar er morsa åka med er?

Micke Das

Rödljuskung i lågskor
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Lyckeby
Hoj
Tidigare: Yamaha YZF 600 R Thundercat. Nu: Baby Trold, Trille Noa -06.
Har ni blivit fostrade så väl av mamsingen att hon skulle våga sätta sig på bönpallen bakom er?
Min morsa åkte över 20 mil på sin 48-årsdag när jag hämtade hojen efter att jag köpt den. :cool:
 

Getingen

Dont Panic
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
2016 Yamaha MT-07
Morsan åkte med på horneten, och tyckte att jag skulle gasa mer. Låg i runt 140 på en rakstrecka. :D

Bra med krut i henne allså
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Morsan skulle nog åka med om jag frågade, hon brände ju MC som ung. Dessutom har ju jag bara en 600a, så det är ju inte så mycket (var hennes kommentar när jag berättade 600cc) =)

Lillsyrran är dock mest tjatig, måste nog bränna henne till skolan när den börjar så hon får skryta lite, nån nytta ska hon väl ha av en äldre bror. =)
 

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
Hahahahaha... morsan e så åkrädd att de går inte att ha henne i bilen knappt... sitter o bromsar i golvet så de blir snart hål.
o hojen blir hon rädd bara hon ser den... :p
 

Backe

Farsa
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
Honda motard
Morsan blundar när jag sätter mig på hojen!

Hon vill inte se den säger att den är farlig och tycker jag ska köra försiktigt... vilket jag alltid gör :tummenupp

Fast å andra sidan så blir jag nervös när jag sitter brevid henne i bilen :)
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Skojar du, min morsa skulle hellre ät skit med glassplitter i än att åker hoj med mig(mina föräldrar våkar ju knappt låta mig köra när vi åker upp till norrland för att hälsa på släkten, trots att jag haft körkort i 10år och tar det väldigt lugnt nät jag kör bil?)!. :D

P.s Kan ifos lägga till att jag har många vänner som inte heller skulle våga åka hoj med mig av någon obegriplig anledning?. :crash
 
Last edited:

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Ja
Vet inte, men jag tror inte jag skulle våga ha mamma bakpå. Hon kanske skulle svimma och falla av. :)
 

Kaxen

Ska bara fixa lite...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kramfors
Hoj
Såld!
Ganska säker att morsan inte skulle åka av mig. Har aldrig frågat men hon
tokvägrade provsitta den i midsommras då man hade visning...
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
ambulans skrev:
Hahahahaha... morsan e så åkrädd att de går inte att ha henne i bilen knappt... sitter o bromsar i golvet så de blir snart hål.
o hojen blir hon rädd bara hon ser den... :p

Känner precis igen mig.

Första tecknet på att hon tycker det går för fort är när knogarna som håller i handtaget på dörren vitnar.. :)
Strax efter (4 sekunder ungefär) så börjar hon leta efter broms pedalen på passagerar golvet.
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Blue skrev:
Känner precis igen mig.

Första tecknet på att hon tycker det går för fort är när knogarna som håller i handtaget på dörren vitnar.. :)
Strax efter (4 sekunder ungefär) så börjar hon leta efter bromspedalen på passagerar golvet.
 

JohanR1

Väntar på andra tider
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bankeryd
Hoj
Såld
Självklart hon gör de. Hon tycker de ä sköj. Men de ä nog de enda gångerna man nästan kör laglig fart =)
 

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Knivsta
Hoj
Avställd klassiker.
Självklart ! Problemet är snarare att hålla sig undan så man slipper ha henne med ... ;)

(bara hon nu inte läser detta inlägg...)

//B
 

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
*
ADLRIG, hon hatar att jag åker.
Och med all rätt. Hon och farsan råkade ut för en olycka på mc när dom var unga, och ni gissade rätt, det var en bilist som trodde det var en moped dom åkte på och åkte ut mitt framför dom.
Morsan bröt lårbenet och fick trevliga skruvar och sånt iskruvat.
Så henne på min hoj, det tror jag inte.
 

Cale

aka Robospine & Domiseven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
RSV Mille -99
Jadå, självklart.. så ofta jag bara orkar ta med henne..

första gången bankade hon med näven i sidan efter att jag kört tokfort i en skön låååång kurva.. Efter det var det lite segkörning som gällde..

Andra gången var det bättre, inte så fort i kurvorna men när det blev en liten pluttwheelie så skulle hon berätta det för sina jobbarkompisar :)
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jodå, men då får man köra väldigt försiktigt. Hon övningskörde med mig på tung hoj, dvs på "pappret"... I själva verket har hon aldrig kört mc i hela sitt liv, de fick ju kortet automatiskt med bilkortet förr. Så det var egentligen jag som gav morsan körlektioner.
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top