Världens snabbaste invalidmoppe "ice edition"

Jag och en kompis bytte till oss en cp-shopper i tonåren. En encylindring luftkyld 500 cc sidventilare utan växellåda som kraftkälla. Ett slitet drivpaket från Pappas HVA WR 400. Framdrevet svetsade vi fast på vevaxeln. Bakdrevet bultades fast utanpå orginalbakdrevet.
Taket kapade vi för äkta cab-känsla.
Man puttade igång den, hoppade i och gasade. lite segt i början men sen så tjoflöjt vad fort det gick till plugget.
Skapelsen blev sedermera beslagtagen av polisen efter en rätt vild jakt. Jag fick ett försprång mellan två betongklumpar. Jag dumpade bygget bakom viksjö centrum och kutade som en galning. CP-shoppern fick åka bärgare medans vi låg på taket på viksjö centrum och kollade på alla polisbilar och allt spektakel..... Those were the days

Åter till saken :) Bygg på! en cp-shopper i 300 på is är ju en dröm som måste förverkligas.

Jag och en kompis bytte till oss en cp-shopper i tonåren. En encylindring luftkyld 500 cc sidventilare utan växellåda som kraftkälla. Ett slitet drivpaket från Pappas HVA WR 400. Framdrevet svetsade vi fast på vevaxeln. Bakdrevet bultades fast utanpå orginalbakdrevet.
Taket kapade vi för äkta cab-känsla.
Man puttade igång den, hoppade i och gasade. lite segt i början men sen så tjoflöjt vad fort det gick till plugget.
Skapelsen blev sedermera beslagtagen av polisen efter en rätt vild jakt. Jag fick ett försprång mellan två betongklumpar. Jag dumpade bygget bakom viksjö centrum och kutade som en galning. CP-shoppern fick åka bärgare medans vi låg på taket på viksjö centrum och kollade på alla polisbilar och allt spektakel..... Those were the days

Åter till saken :) Bygg på! en cp-shopper i 300 på is är ju en dröm som måste förverkligas.

Vilket år var detta?
Bodde på Axvägen mellan -70-84!

Då har man varit någon timme i garaget och skruvat bort svingen från hojen som ska sitta bak på "invaliden". Sen har jag länkarmar, fjädring, fälgar, bromsar och styrstång från en fyrhjuling. Bakdäcket jag ska använda hade jag på min sporthoj vid förra årets iskörning så det ska funka i år med.

Kan du hitta ett bildäck att kränga på? Du får ju mer anläggningsyta då.

Kan du hitta ett bildäck att kränga på? Du får ju mer anläggningsyta då.[/QUOTE

Det har du helt rätt i. Men då måste jag hitta ett 17 tums bildäck... Ska ju inte vara så svårt. Tänkte mest eftersom jag redan hade detta men det kanske jag ska kolla upp!

Då sitter du väldigt annorlunda.
Fyrpunkt sitter som ett midjebälte kombinerat med två hängslen.

Insåg detta också. Jag kanske satt upp och ner och åkte tyskbil med stressfläkt.
Eller så är det klätterselarna från gamla jobbet som lurar minnet:D

När planeras premiärturen?

Insåg detta också. Jag kanske satt upp och ner och åkte tyskbil med stressfläkt.
Eller så är det klätterselarna från gamla jobbet som lurar minnet:D

När planeras premiärturen?

Den (lilla) säkerhetsrisk som finns med fyrpunktsbäte är att man kan glida neråt (nästan omöjligt om man har avsedd stol och har dragit åt bältet) vilket man utesluter genom fem- eller sexpunktsbälte.
De klämmer taskorna.

Detta ska bli kul att se i Orsa, men vart är alla byggbilder?

Hoppas det blir mer häftiga åk nästa år som kör.

Detta ska bli kul att se i Orsa, men vart är alla byggbilder?

Hoppas det blir mer häftiga åk nästa år som kör.

Jag har haft lite uppehåll i bygget men det fortsätter i helgen och ska uppdateras med bilder efter detta! :tummenupp

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan