Världens snabbaste invalidmoppe "ice edition"

Jo. Skulle man krascha och det börjar brinna så vill man nog kunna ta sig ut snabbt åt minst ett håll.

Ja det kan nog bli lite jobbigt då. Tänkte montera i ett bälte också...ifall man gör en liten vurpa vill man inte hamna under.:gnissla
 
pyssel

All kreativitet tar en framåt på något sätt, hjärngympa, trevlig garagetid, en upplevelse att pröva resultatet:banana. Roliga kommentarer! Funny, mvh Tony
 
coolt, galna byggen är trevliga att läsa om. själv har man fullt upp med ordinarie service på hojen känns det som. Varför har inte dygnet typ 36h istället.
 
Haha fan vad rymt projekt.
Detta måste verkligen följas :rock
 
Asballt, ska följas som Fan! :D bygg mer! :yoparty
 
Ja det kan nog bli lite jobbigt då. Tänkte montera i ett bälte också...ifall man gör en liten vurpa vill man inte hamna under.:gnissla

Skall du ha bälte, så behöver du minst fyrpunkt, riktig bur med fångstnät och "HANS".
Betydligt bättre att undvika att fastna i maskinen.
 
Skall du ha bälte, så behöver du minst fyrpunkt, riktig bur med fångstnät och "HANS".
Betydligt bättre att undvika att fastna i maskinen.

Ja vi får se hur det blir. Den biten får jag lösa när jag fått ihop maskinen och den fungerar.
 
Ja vi får se hur det blir. Den biten får jag lösa när jag fått ihop maskinen och den fungerar.

Räkna med buren innan den är klar. Risken är stor att du struntar i den annars.
Polaren hade en för en massa år sen. De kapsejsar av minsta lilla svängning. Fast du ska väll i och för sig inte havajerstyrningen som sitter original:D
 
Går den månne att få den trehjulsdriven? Jag tror att det kommer att blil svårt att få ner effekten i marken (speciellt på is) med bakhjulet så pass långt från jämnviktspunkten, och med en stor fet vindfångarkåpa längst fram som bromsar.

Stört bygge :)
 
Skitkul :tummenupp bygge, ser fram emot alla kommande uppdateringar med MÅNGA bilder
Lycka till
 
Räkna med buren innan den är klar. Risken är stor att du struntar i den annars.
Polaren hade en för en massa år sen. De kapsejsar av minsta lilla svängning. Fast du ska väll i och för sig inte havajerstyrningen som sitter original:D

Jo buren ska i så klart och även bälte. Vet inte exakt hur det ska bli bara. Min kommer att bli ca 160 cm bred fram och ganska lång så den blir förhoppningsvis stabil.

Går den månne att få den trehjulsdriven? Jag tror att det kommer att blil svårt att få ner effekten i marken (speciellt på is) med bakhjulet så pass långt från jämnviktspunkten, och med en stor fet vindfångarkåpa längst fram som bromsar.

Stört bygge :)

Enklast för mig blir att göra den bakhjulsdriven. Kommer att bli 90kg förare och 90 kg motorpaket bakom mig. Får hoppas att det räcker men centrum på bakhjulet kommer sitta ca 70 cm bakom detta.
 
Last edited:
Kan du inte bygga en bur likt den på dragsters. En sittbrunn du kryper ner i med andra ord. Skippa rutan och ha den som ingång på något sätt.
4-punktsbälte är nog det obehagligaste jag vet, känns som pungen ryker all världens väg om man kapsejsar. Fast det är nog säkrast med 4-punktsbälte ändå:va

CP-ruska is the shit:tummenupp
 
Här är donatorhojen:
 

Bifogat

  • IMG_2730.JPG
    IMG_2730.JPG
    221.3 KB · Visningar: 345
Då har man varit någon timme i garaget och skruvat bort svingen från hojen som ska sitta bak på "invaliden". Sen har jag länkarmar, fjädring, fälgar, bromsar och styrstång från en fyrhjuling. Bakdäcket jag ska använda hade jag på min sporthoj vid förra årets iskörning så det ska funka i år med.
 

Bifogat

  • DSCF8873.jpg
    DSCF8873.jpg
    98 KB · Visningar: 287
  • DSCF8874.jpg
    DSCF8874.jpg
    105.3 KB · Visningar: 493
  • DSCF8878.jpg
    DSCF8878.jpg
    93.1 KB · Visningar: 249
schyssta dubbar! men vad har brickorna för uppdrag? :va

Dubbarna är ju slipade m6-skruvar med mutter. Det sitter en karosseribricka på både in och utsidan för att skruven ska sitta kvar i däcket och att det ska bli stabilt.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top