Världens snabbaste invalidmoppe "ice edition"

Nu vet jag var xKjell-kåpan är hämtad från :)

attachment.php

åhh,vad jag saknat xkjell-kåpan,greven hade slut på dessa sist jag skulle ha en:)

Här kommer det lite bilder efter de senaste ansträngningarna. Har fått dit länkarmarna med stötdämparinfästningar. Monterat svingen och bakfjädringen. Sen har jag fortsatt med störtbågen. Ser kanske lite rolig ut just nu men det blir nog bra när det är färdigt. Tanken är att jag kommer sitta gansk lågt i "hytten" så man får plats med hjälm, men det verkar funka. Ryggstödet på stolen kommer att sitta fast i störtbågens bakre rör. Sen kommer motorn sitta precis bakom mellan störtbågen och bakfjädringen.

Bifogat

• DSCF8917.JPG
    DSCF8917.JPG
    116.6 KB · Visningar: 334
  • DSCF8918.JPG
    DSCF8918.JPG
    110.4 KB · Visningar: 328
  • DSCF8919.JPG
    DSCF8919.JPG
    109.7 KB · Visningar: 334
  • DSCF8920.JPG
    DSCF8920.JPG
    117.9 KB · Visningar: 323
  • DSCF8921.JPG
    DSCF8921.JPG
    120.6 KB · Visningar: 317
vilken idiot du är... men fan va jag gillar det =D

Jag tycker du ska SFRO-regga den som amatörbyggt fordon jag.
Borde väll vara samma sak som att bygga en trike fast bak och fram.

He he, ja det vore något! Tror nog inte att de godkänner denna...:D

Borde väll gå om man bara använder rätt material och dokumenterar ordentligt. Sen får man väll lägga några blyplattor i botten så den inte väger för lite. Sen lyfter man ut plattorna, tutar och kör som satan.:hojraket

Kul bygge! :tummenupp :bow
För femtielva år sen krockade jag med ett halvmongo som körde en såndär moppe. Efter det började jag köra med mycket stor marginal för att släppa fram dessa fordon i trafiken. :skrämd
Tur att man sällan eller aldrig ser dom ute och köra nu för tiden...

Du borde köpt mitt gamla turboprojekt som donatorhoj så har fått turbo på skiten oxå :D
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=56431

[YOUTUBE-ID]N4scZ1LlXbA[/YOUTUBE-ID]

Bättre grepp i starten! :D

Fan vad fult! Ja man skulle allt behöva lite grepp i starten, men jag tror att ett bildäck inte får plats som jag funderade på att sätta dit. Får nog köra med det hojdäcket jag har. Och inte dubbla som på filmen...:arsele

Lite småpill på gång. Framfälgarna kändes lite för breda så jag började kapa och tog bort ca en tum på bredden och svetsade ihop. Nu är de 6,5 tum breda istället för 7,5 tum. Lite lättare att hitta 12 tums däck som passar på en smalare fälg.

Bifogat

• DSC00624.jpg
    DSC00624.jpg
    132 KB · Visningar: 158
  • DSC00625.jpg
    DSC00625.jpg
    127.8 KB · Visningar: 157
  • DSC00626.jpg
    DSC00626.jpg
    106.1 KB · Visningar: 157
Lite provmontering av Los Invalidos...
Den blir ganska stor i slutänden ändå...280 cm lång och 145 cm bred. Får hoppas att det blir stabilt nog.

Bifogat

• IMG_3403.jpg
    IMG_3403.jpg
    107.6 KB · Visningar: 273
Kan man gatregga en go-cart måste det gå att gatregga detta bygge (så länge blinkers etc sitter där det ska och funkar) :tummenupp

Så är det kanske, men den här bygger jag endast till speed weekend i Orsa så den kommer endast gå på gatan vid provkörning.

Lite småpill på gång. Framfälgarna kändes lite för breda så jag började kapa och tog bort ca en tum på bredden och svetsade ihop. Nu är de 6,5 tum breda istället för 7,5 tum. Lite lättare att hitta 12 tums däck som passar på en smalare fälg.

Är det 4x100 på bultmönstet? Isåfall hade jag gett dig en hyfsad peng för dem fälgarna... Letat som en tok efter breddade fälgar med det bultmönstret

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan