Världens sämsta land?

Vilket är världens sämsta land?

• Antal röstningar
    0
Om man kör Google Earth och zoomar in huvudstaden i Nordkorea så kan man se hur otroligt lite bilar som är ute o kör på vägarna. Där behövs inga vägtullar….

Det är lite olika ifall man bedömer skitland efter att bo där eller åka dit som turist. Nordkorea är ett lysande exempel på hur ett kommuniststyre kan gå totalt fel. Men jag skulle gärna åka till Nordkorea i framtiden som turist och få uppleva hur det var på 1950-talet, som en tidsresa ungefär.

Haha. Jag har varit i Nordkorea. Iaf 5-6 meter över deras gräns.
Make till kuliss mot "väst" får man leta efter. Haha. Hela området i DMZ är helt bisarrt. De har en "propagandastad" inom synhåll från Sydkorea. Fina kulisser på hus, bilar etc etc. 15-20 personer bor i stan och har som jobb att gå runt bland kulisserna och se lyckliga ut, samt att varje dag hissa den nordkoreanska flagga. En av världens största f.ö.

Syftet med stan är att visa "alla andra" hur bra de har det i Nordkorea och att det är OSS det är synd om.

Och det absolut bästa är att husen bara har 3 väggar, den sidan mot nordkorea, som inte syns utifrån alltså, har dom inte ens brytt sig om att bygga. Har för mig att "invånarna" inte bor där, utan kommer dit på morron och åker igen på kvällen.

Helt sanslöst alltså:va

Snacket om att Italienare o Fransmän inte pratar annat än deras modersmål e rent bull.Har vart i båda länderna en massa gånger o har då aldrig stött på nån som fortsätter prata sitt språk om man tilltalar denne på engelska.Däremot händer det att dom inte förstår men då höjer dom bara på axlarna så får man fråga nån annan.

Angående Afrika så sitter dom på enorma naturtillgångar så man undrar ju hur dessa länder hade sett ut med "västerländsk ledning".

Det är verkligen inte bull, åkte taxi i Rom med en kille som säkert i en kvart pratade på sitt för mig obegripliga språk. Fransmännen är väldigt lika, polackerna också faktiskt. Har i stort sett fått en sighrtseeing i Polen på polska när jag var ensam i telefonen, gubben pekade på vartannat hus vi passerade och babblade.

Om du vill feta hur Afrika hade sett ut under västerländska ledning så är det ju bara att titta på Sydarika för tjugo år sedan.

Tur att du tog med "U-landet" Grekland i pollen, Mackan... Rösterna har verkligen rasat in. Hela *trumvirvel* noll röster. :hihi

Om man kör Google Earth och zoomar in huvudstaden i Nordkorea så kan man se hur otroligt lite bilar som är ute o kör på vägarna. Där behövs inga vägtullar….

Det är lite olika ifall man bedömer skitland efter att bo där eller åka dit som turist. Nordkorea är ett lysande exempel på hur ett kommuniststyre kan gå totalt fel. Men jag skulle gärna åka till Nordkorea i framtiden som turist och få uppleva hur det var på 1950-talet, som en tidsresa ungefär.

Jag må vara korkad men hur åker man frammåt i tiden och hamnar i det förflutna?

Snacket om att Italienare o Fransmän inte pratar annat än deras modersmål e rent bull.Har vart i båda länderna en massa gånger o har då aldrig stött på nån som fortsätter prata sitt språk om man tilltalar denne på engelska.Däremot händer det att dom inte förstår men då höjer dom bara på axlarna så får man fråga nån annan.
Visst, åker man dit som turist och rör sig i "turist" områden så pratar de engelska. Men försök det med den vanliga arbetaren, inte ett smack engelska kommer det då, lika med grekland, frankrike, till och med Monte Carlo som bebos av allsköns nationaliteter finns det MÅNGA som inte kan ett ord på engelska.

Visst, åker man dit som turist och rör sig i "turist" områden så pratar de engelska. Men försök det med den vanliga arbetaren, inte ett smack engelska kommer det då, lika med grekland, frankrike, till och med Monte Carlo som bebos av allsköns nationaliteter finns det MÅNGA som inte kan ett ord på engelska.

Är engelska någon form av högre vetande och därmed en biljett ut ur U-landssyndromet?

Är engelska någon form av högre vetande och därmed en biljett ut ur U-landssyndromet?
Absolut inte, se på mitt favorithatland Nigeria, de pratar engelska men är pöbel för det. Fast nu råkar det ju vara så att just engelska är ett internationellt språk inom många områden så att folk åtminstone kan några ord är inte för mycket begärt i mina ögon.

Italien.

* Alla italienska män är fjolliga.
* Alla italienska kvinnor har mustach och vårtor.
* Dom har inget trafikvett, och mycket lite vett i övrigt.
* Byggfusk i massor, riktiga hafsjobb är det som gäller.
* Det låter löjligt när de pratar.
* Berlusconi.

(Jag har inga belägg, men detta är en fördomsfull tråd)

Italien.

* Berlusconi.

* De fuskar på fotboll! :mattias

Kan inte ens räkna alla gånger jag semestrat i Frankrike, och det är inte många ord engelska jag fått växla med lokalbefolkningen. Trots deras oförmåga eller ovilja att prata engelska måste jag dock erkänna att de verkligen försöker göra sig förstådda (om än på fortsatt franska). En polare hade en ganska rolig diskussion med en kassör på McDonalds under ett besök i alperna:

Polare - Twoa CHEESEBURGER sevö pleh
Kassör - ???? (en lång replik på franska)
Polare - Twoa CHEESEBURGER sevö pleh
Kassör - ??? (mer franska)
Polare - Ähh va fan, tre ostburgare tack
Kassör - ??? (ännu mer franska)
Polare - Tre ostburgare tack
Polare - Tre ostburgare tack

Och så höll de på ett tag, kommer inte ihåg hur det slutade :gnissla

Förresten röstade jag på Irak, men Nord Korea delar nog fan den eminenta första platsen....

Jag tog italien...Helt säker på att alla i italien är gamla ss generaler med nåt ont i ögat för oss skandinaver!

Italien.

* Berlusconi.

Jösses, jag hoppas verkligen att det där var tänkt som ett ironiskt inlägg(?). Annars tycker jag ärligen synd om dig.

:skrämd

Monica_Belluci_Sexy.jpg

:smasha :whip

Italien.

* Berlusconi.

Alltså, Italien är U men inte av de falska anklagelser du räknar upp.

* Italienska män är fantastiskt välklädda och får genomsnittssvensken att se ut som ett socialfall från 60-talet
* Italienska kvinnor, se ovan inlägg från Zee.
* Trafikvett har de så klart inte, jobbade med en italjenare och åkte bil med honom ibland. Fy fan. Övrig vett kan man ifrågasätta sedan de valde Prodi.
* Ingen aning, möjligen korrekt
* Kanske världens vackraste språk, sannolikt
* Berlusconi är den mest karismatiska ledaren i europa sedan Thatcher, eventuellt kan (kunde) Haider konkurrera

Såg att någon sågade Polen?? Det verkar vara ett land med stora regionala variationer. Varenda bit av Polen jag har stött på har varit en angenäm bekantskap om man ser till folket - fruktansvärt trevliga människor och jag åker gärna dit och jobbar igen.

Att den materiella standarden är låg tycker jag inte är speciellt avskräckande. Det finns värre...

världens sämsta land efterfrågas, men sen har man bara uländer att välja på, korkat.

USA

.
Var bodde du i ungern

Ar bosatt dar just nu och visst det ar lite speciellt men sa illa ar det inte. Visst folket talar helst inte annat an ungerska och de ar absolut inte serviceminded men det ar ingen i ostblocket. Lata tycker jag absolut inte de ar utan de flesta jobbar betydligt hardare an i sverige fast de ar vana av en valdigt tydlig arbetsledning sa de tar inte direkt nagra egna initativ.

Ludren saknar jag personlig erfarenhet av men de ar atminstone inte mer paflugna an nagon annanstans.

Bodde i Budapest, alldeles vid tunnelbanestationen på Kalvin Tér, vid frihetsbron typ. Tja dom som var där jag var anser jag var lata, då dom hela tiden drog sig undan trots mkt klara direktiv. Sen har jag vart i vissa andra östländer med (tjeckien, bulgarien) och där tyckte jag överlag att folk var trevligare än i Ungern, dock så har Ungern sina bra sidor med, jag skulle lätt kunna åka dit och semestra, men inte jobba.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT