Världens sämsta land?

Vilket är världens sämsta land?

• Antal röstningar
    0

Det var mig en övermäktig uppgift och försöka förändra moralen på stället där jag var o jobbade.

Livet är inte bara jobba, jobba.
Dom du försökte förändra moralen på är nog dom som är mest lyckliga över att du åkt därifrån.
Hur mycket skulle du jobba om du fick 500€ i månaden?

//J

Jag har rest runt jorden ett par år och jobbat i ett femtiotal länder men sämst av alla var Litauen på landsbygden, maten, hotellet och i princip allt var kasst, men vems fel är det då? befolkningen får ju inte välja själva.

Bra östländer att resa till är Ungern, Tjeckien, Polen, visst stjäls det en massa och trafikmoralen liknar mer ett arkadspel men man vänjer sig.

Bra asienländer är Japan, Thailand, Taiwan, Korea, Kina (storstäder).

Bra sydamerikanska länder är Brasilien, Venezuela, Argentina, dock har kriminaliteten ökat väldigt mycket där dom senaste åren.

Tunisien har bra mat men kan upplevas som rätt jobbigt pga alla som hänger i en och tjatar.

Australien & Nya Zeeland är fina länder med trevliga människor.

Israel har varit ok en gång i tiden men dit åker man helst inte nu, Saudi Arabien har oxå bra mat och skapliga hotell men är rätt tråkigt i längden eftersom man har en massa regler och lagar som kan straffa dig hårt.

Sverige är rätt ok förutom den sydsvenska "vintern" som suger fett men vi har ju inte mycket att välja på, gilla läget eller dra.

Ni som får chansen att resa jorden runt och jobba i länder med annan kultur kommer att få upplevelser och värderingar som inte går att förklara.

JUST DO IT:yoparty

Jag har rest runt jorden ett par år och jobbat i ett femtiotal länder men sämst av alla var Litauen på landsbygden, maten, hotellet och i princip allt var kasst, men vems fel är det då? befolkningen får ju inte välja själva.

Kaliningrad ar om mojligt annu samre, sovjetisk soptipp nar den ar som samst....

Min röst hamnar ofelbart på ungern, inte för att det ser sådär superrrisigt ut men för att alla är så förbannat lata och otrevliga och inte ett dugg serviceminded. Ständigt påhopp från skabbiga luder gör inte heller speciellt mkt för totalintrycket. Nej jag vill inte dit o jobba igen faktiskt. Det var mig en övermäktig uppgift och försöka förändra moralen på stället där jag var o jobbade.

Var bodde du i ungern

Ar bosatt dar just nu och visst det ar lite speciellt men sa illa ar det inte. Visst folket talar helst inte annat an ungerska och de ar absolut inte serviceminded men det ar ingen i ostblocket. Lata tycker jag absolut inte de ar utan de flesta jobbar betydligt hardare an i sverige fast de ar vana av en valdigt tydlig arbetsledning sa de tar inte direkt nagra egna initativ.

Ludren saknar jag personlig erfarenhet av men de ar atminstone inte mer paflugna an nagon annanstans.

Last edited:
varför finns inte USA med? :D :D

Av samma skäl som jag anser att Brasilien inte hör dit. För att det är två exempel på länder där en stor andel människor har det mycket bra - även om det finns stor fattigdom också.

Personligen tycker jag att USA är ett obehagligt land ur många aspekter, men inte ett helt igenom skitland.

Där har jag aldrig varit, men det finns annars många underskattade platser i övriga Ryssland.

Du har inte direkt missat nagot, om mojligt annu skabbigare an resten av ryssland. Nedlagd flottbas och en astronomisk arbetsloshet och stor del av befolkningen ar statslos. Lar har varit fint en gang i tiden nar det var tyskt och hette koningsberg. Dar lag ett slott i staden som bombades och revs darefter av ryssarna sa byggde man ett hyllningshus till kommunismen. Vackert sa det forslar
2024062-Travel_Picture-Kaliningrad.jpg

Last edited:
Ahhh, det är konst. Vad heter den där stora gatan i (öst)berlin som börjar med stora tegelbyggnader för att ju längre man kommer övergå till mer eller mindra fantasifulla 60-talshus med kommunisttouch? Karl Marx-strasse eller nåt tror jag. Där finns några klassiker med.

Fransmän har en bra taktik när de ser att man inte förstår vad de säger. Istället för att försöka använda teckenspråk eller knaglig engelska fortsätter de stenhårt med franska, men de höjer rösten och pratar högre! :tummenupp

Exakt som italjenare alltså.

Nja, italienare har en tendens att veva ordentligt med armar och ben också, allt för att det ska bli lättare att förstå. Man ska uppenbarligen inte underskatta kroppsspråket.

Det ska man inte heller, har flera gånger varit hjälpt av det när jag inte förstått deras språk och de inte har kunnat engelska. Pratar man sitt eget språk istället så kommer kroppsspråket naturligt. Man ska givetvis inte veva som en väderkvarn dock.

Det ska man inte heller, har flera gånger varit hjälpt av det när jag inte förstått deras språk och de inte har kunnat engelska. Pratar man sitt eget språk istället så kommer kroppsspråket naturligt. Man ska givetvis inte veva som en väderkvarn dock.

Jag håller med helt och hållet, men man blir ju helt anfådd när man har ägnat en halvtimme åt att förklara att det krossade glaset redan är sorterat efter färg, att askan inte innehåller tungmetaller och att matavfall inte ska lämnas.
Men det gick bra till slut, fast det hade ju varit enklare om han hade kunnat lite engelska i alla fall.

Eh, va? Visst e de inte lika jättduktiga som bror duktig i Sverige, men de försöker i alla fall. Prata engelska i Italien går alldeles utmärkt. Det kanske är för att du kom dit (om du varit där) med den inställningen från början. Kroppsspråken är ju 80% av kommunikationen.

De är inte ens lika jätteduktiga som sina grannar i väster som trots sin otroliga inkompetens i engelska är 10xbättre än italjenarna.
Och vad de kan eller inte kan spelar egentligen ingen roll, det är inte poängen - poängen är att de fortsätter prata efter att jag tydligt visat att jag inte förstår halv sju av vad de snick-snackar om. :mattias

Det är klart, ska man bara köpa knulla så funkar ju kroppspråk hjälpligt, men ska man fråga vart man kan köpa akrylplastgranulat i stora partier så är det ju lite kärvt läge...

Du kan väl spela in en film där du med kroppsspråket frågar det, och lägga i filmer/bilder forumet.

Nord-Korea!!!

Vi hade Göran, men Kim Il Yung eller vad han heter är fan sju resor värre...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT