Världens sämsta land?

Vilket är världens sämsta land?

• Antal röstningar
    0
För övrigt skulle jag knappast kalla något av ovannämnda EU-länder för u-land.

Det där hade jag en del funderingar kring men kom fram till att länder där befolkningen fortsätter prata sitt språk med turister efter att de märkt att de inte förstår bör kvalificeras som U. Syftar då på Italien främst. Grekland är ju U enligt alla definitioner, likaså CCCP-staterna nämnda.

Jag rostar pa i princip varenda existerande skitland i, eller egentligen hela javla kontinenten Afrika. Verkar ju suga enormt, med hiv (som botas bast genom valdtakt av spadbarn, eller?), diktaturer, svalt/fattigdom bortom alla granser, krig overallt, rubbade djur typ flodhast, denguefeber/ebola och fan + hans moster. Vilken helvetisk skit. Tanker aldrig aka dit.

Afghanistan, Irak, Iran, Nordkorea m.fl. spridda skitlander ligger nog hyfsat bra till oxa.

/Lasse

Vilken helvetisk skit. Tanker aldrig aka dit.

Jag lutar faktiskt också åt att det aldrig blir av. Det enda det skulle kunna bli är Sydafrika, men så bra kan det inte vara att det uppväger nackdelen med att inte konsekvent och ärligt kunna förneka att man varit på den där kontinenten.
Å andra sidan har jag svårt att tro att det finns något land i Afrika som är sämre än Litauen.

Chile :va Har fått för mig att chilenare ska vara ett jäddrigt otrevligt folk!
Snillen spekulerar. Du har "fått för dig" att chilenare är "jäddrigt" otrevliga och därför är det ett skitland:va Jag har "fått för mig" att du verkar vara "jäddrigt" tappad bakom en vagn.

Nordkorea är världens största skitland, utan konkurrens.

"Jag har aldrig varit där och jag har inte för avsikt att någonsin åka dit. Men nominerar ändå X som världens skitland."

Det kan vara sådana uttalande som får mig att tycka illa om Sverige.

Kan också bero på att vädret här är skrämmande dåligt 9 månader om året.

Att det sedan är ett av de hårdast beskattade länderna i världen gör inte det hela bättre.

Att jag sedan bott i ett "sämre ställt land" en längre period, och fått smak för värderingar som inte grundar sig enbart i storleken på bank kontot kan säkert spela in det med.

Snillen spekulerar. Du har "fått för dig" att chilenare är "jäddrigt" otrevliga och därför är det ett skitland:va Jag har "fått för mig" att du verkar vara "jäddrigt" tappad bakom en vagn.

Nordkorea är världens största skitland, utan konkurrens.

Hej hej :hej

"Jag har aldrig varit där och jag har inte för avsikt att någonsin åka dit. Men nominerar ändå X som världens skitland."

Det kan vara sådana uttalande som får mig att tycka illa om Sverige.

Kan också bero på att vädret här är skrämmande dåligt 9 månader om året.

Att det sedan är ett av de hårdast beskattade länderna i världen gör inte det hela bättre.

Att jag sedan bott i ett "sämre ställt land" en längre period, och fått smak för värderingar som inte grundar sig enbart i storleken på bank kontot kan säkert spela in det med.

:tummenupp

Jag lutar faktiskt också åt att det aldrig blir av. Det enda det skulle kunna bli är Sydafrika, men så bra kan det inte vara att det uppväger nackdelen med att inte konsekvent och ärligt kunna förneka att man varit på den där kontinenten.
Å andra sidan har jag svårt att tro att det finns något land i Afrika som är sämre än Litauen.

Jag har varit i några afrikanska länder... nu är det alltid fel att dra alla över en kam, det är trots allt bara några länder i afrika jag besökt och det finns ju som bekant rätt många. Men jag tror mig ha en bra uppfattning, så jag tror att du har rätt i att Sydafrika inte är bra nog att uppväga eländet i resten! Kontinenten suger!

Men jag har varit i Litauen också, och jag håller inte med dig i ditt sista påstående. Visst är Litauen en riktig s**thåla, men landet håller inte i denna jämförelse. Klasskillnad. En annan division.

bla bla bla...
Skulle speciellt vilja höra mer om Grekland, det sägs vara vansinnigt dåligt men jag har aldrig hajat varför, är det det där med killar som gillar killar?

Vad vill du veta om greklan?
Vad för dåligt har du hört?
Så bomba mig med frågor så ska jag försöka svara på dom.

Att du klassar Italien och Grekland u-land har jag svårt att förstå :va

//J

är du galen ända landet jag har varigt i där man kan supa sig medvetslös på baren för 50:-

nationaldräkten kan det bli bättre :va

Brasilien är ett märkligt land med stora klassskillnader, det finns en del i övrigt att önska. Men det kvalar inte alls in som skitland.

Att sitta på Copacabana med en Caipirinha i näven och kolla på strutar som står rakt ut... :tummenupp Säg något som slår det!?

Det där hade jag en del funderingar kring men kom fram till att länder där befolkningen fortsätter prata sitt språk med turister efter att de märkt att de inte förstår bör kvalificeras som U. Syftar då på Italien främst. Grekland är ju U enligt alla definitioner, likaså CCCP-staterna nämnda.

Frankrike är värre. Det är ju ett fint land men det går ju tyvärr inte prata med dom, ävem fast att dom kan andra språk.:mad:

Vilket är egentligen världens sämsta land och varför? Nu snackar vi u-länder alltså, inte komma dragandes med Norge eller något nu.

Du får nog se över din definition på U-land... :)

Det där hade jag en del funderingar kring men kom fram till att länder där befolkningen fortsätter prata sitt språk med turister efter att de märkt att de inte förstår bör kvalificeras som U. Syftar då på Italien främst.

Eh, va? Visst e de inte lika jättduktiga som bror duktig i Sverige, men de försöker i alla fall. Prata engelska i Italien går alldeles utmärkt. Det kanske är för att du kom dit (om du varit där) med den inställningen från början. Kroppsspråken är ju 80% av kommunikationen.

Last edited:
Nordkorea, absolut.

Jag förundras dock fortfarande av hur många inkompetenta och fullkomligt talanglösa människor som för sig här i Sverige.

Frankrike är värre. Det är ju ett fint land men det går ju tyvärr inte prata med dom, ävem fast att dom kan andra språk.:mad:

Fransmän har en bra taktik när de ser att man inte förstår vad de säger. Istället för att försöka använda teckenspråk eller knaglig engelska fortsätter de stenhårt med franska, men de höjer rösten och pratar högre! :tummenupp

Fransmän har en bra taktik när de ser att man inte förstår vad de säger. Istället för att försöka använda teckenspråk eller knaglig engelska fortsätter de stenhårt med franska, men de höjer rösten och pratar högre! :tummenupp

Tips: Det finns en bra taktik på fransmän. Man börjar tilltala dem på franska som är så dålig att man väcker deras sympati. De brukar då gärna gå med på att fortsätta på engelska. :tummenupp

Nordkorea, absolut.

Jag förundras dock fortfarande av hur många inkompetenta och fullkomligt talanglösa människor som för sig här i Sverige.

Haha. Jag har varit i Nordkorea. Iaf 5-6 meter över deras gräns.
Make till kuliss mot "väst" får man leta efter. Haha. Hela området i DMZ är helt bisarrt. De har en "propagandastad" inom synhåll från Sydkorea. Fina kulisser på hus, bilar etc etc. 15-20 personer bor i stan och har som jobb att gå runt bland kulisserna och se lyckliga ut, samt att varje dag hissa den nordkoreanska flagga. En av världens största f.ö.

Syftet med stan är att visa "alla andra" hur bra de har det i Nordkorea och att det är OSS det är synd om.

Jag tror att tyskarna och fransmännen kommer att bli lite ledsna på dig när du kallar deras länder för u-länder.

Min röst hamnar ofelbart på ungern, inte för att det ser sådär superrrisigt ut men för att alla är så förbannat lata och otrevliga och inte ett dugg serviceminded. Ständigt påhopp från skabbiga luder gör inte heller speciellt mkt för totalintrycket. Nej jag vill inte dit o jobba igen faktiskt. Det var mig en övermäktig uppgift och försöka förändra moralen på stället där jag var o jobbade.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT