Uppkörning Ljungby

Linnex

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Hoj
Honda 650 Deauville -99, Kawasaki Z750 GT -83, CF Moto 250 V3 -08
Bokade tid igår för uppkörning i Ljungby om en månad. En stad jag känner till väldigt dåligt.

Är det någon som vet vilka rundor de kan tänkas ta där och vilka fällor som finns?

Bor i Skövde men är uppväxt i Ljungby omnejd.
Det är några år sedan jag tog mitt kort där men dom brukar åka en runda i byn, passera det enda trafikljuset och klippa en rondell när dom ändå håller på, när jag körde upp för mc var vi en bit utåt Bolmens samhälle o körde där jag även fick visa att jag kunde köra grusväg.
Uppkörningarna brukar väl börja på Feringe flygfält och sen är det någon som som får köra därifrån, håll koll på Stopskyltar och sånt, det finns ett fyrvägsstop där men jag tror inte uppkörningarna passerar då det ligger på industriområdet.
Tror inte det finns några speciella fällor utan kan du köra så är nog inte kortet något problem.
Lycka till
Mvh Per

jag kan ljungby utantill, men dock körde jag upp i älmhult. så jag vet ej vilka lurigheter dom hittar på vid uppkörning i ljungby.
det enda stället som det är lite "krongligt" i ljungby är väl runt sjukhuset där det finns endel enkelriktat och utfartsförbud.
sen är numera den vägen som går från garvaren mot rondellen vid euromaster/bilstallet 50 km på nu sen dom byggde om den.
tipset är att kör så mycket du kan i ljungby innan uppkörning så du lär dig hitta i stan och vet vad för skyltar som sitter och vart dom sitter.

kom på att du troligen med kommer få köra runt centrum och dess gator, kör vääääldigt sakta där= gå gata.

Bra.

Jag har planer att åka dit med EU-moppe och köra runt någon halvdag i centrum. Det är ju en fördel att ha någorlunda hum om området. Även lite egen träning då på blinkers, dödavinkeln etc.

Brukar de även dra ut på E4:an mellan infarterna?

Last edited:
Bra.

Jag har planer att åka dit med EU-moppe och köra runt någon halvdag i centrum. Det är ju en fördel att ha någorlunda hum om området. Egen tränar då samtidigt blinkers, dödavinkeln etc.

Brukar de även dra ut på E4:an mellan infarterna?

Då kommer du passa in som handen i handsken i Ljungby :D
Det händer alltid någon att dom vill ut på e4:an så ha koll på det med.
/Per

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back