Nja, slangarna har jag bytt, men batteriet kan ju vara dött.. Kan det ha påverkat så mycket?Så... Dött batteri och död soppapump? Eller åtminstone vacuumslangar som inte längre är täta?
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nja, slangarna har jag bytt, men batteriet kan ju vara dött.. Kan det ha påverkat så mycket?Så... Dött batteri och död soppapump? Eller åtminstone vacuumslangar som inte längre är täta?
Det, eller torkat så den inte är tät. Jag har bytt, för den gamla funkar visserligen men läcker soppa tillbaka i insuget via vacuumslangen när den står. Nåt den lärde sig på 4 år i trädgårdsboden hos mellanägaren.Då har jag satt batteriet på laddning, jag hoppas att det blir skillnad... En fundering jag har, kan pumpen ha beckat igen efter att ha stått så länge?
Då får det bli en ny pump också, jag vill verkligen få ordning på hojen, nu ser jag hur mycket det straffar sig att hojen står i flera år...Det, eller torkat så den inte är tät. Jag har bytt, för den gamla funkar visserligen men läcker soppa tillbaka i insuget via vacuumslangen när den står. Nåt den lärde sig på 4 år i trädgårdsboden hos mellanägaren.
Köpte den ersättningspump från Kina. Så här långt är den tätare än resten av hojen...
Jag har bytt kranen också, till en vanlig för tidig R1a. Den gamla dog i samma skjul.
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Det hjälpte inte heller, nu börjar det bli ont om idéer...Ny pump var det ja, undrar om jag skulle ta och köpa en ny termostat också när jag ändå håller på...
Bär mig emot, men tändsystemet kan ju ha tröttnat så spolarna/kablarna/stiften inte gör det de ska. Ta hit den till Uppsala så spånar vi? Eller så hämtar jag er, har ju buss.Det hjälpte inte heller, nu börjar det bli ont om idéer...![]()
Det vore otroligt snällt och hjälpen skulle vara mycket uppskattad men just nu måste det bli stopp på investeringar...Bär mig emot, men tändsystemet kan ju ha tröttnat så spolarna/kablarna/stiften inte gör det de ska. Ta hit den till Uppsala så spånar vi? Eller så hämtar jag er, har ju buss.
Du använder original luftburk och original luftfilter?monterat renoveringskit på gav det resultatet att hojen gick ÄNNU sämre...
Ja och filtret är nytt.Du använder original luftburk och original luftfilter?
Original ljuddämpare? Ivfsh är lufttempen just nu inte optimal för "sommarbestyckning". Med rätt inställd luftskruv för tomgången, rätt flottörhöjd och trottelnålarna i rätt läge - blir det bättre om du shimsar upp trottelnålarna med en eller två M3-brickor eller om nålarna har ställbart läge så du kan höja dem?Ja och filtret är nytt.
Nej, det sitter slipon på den, precis som det har gjort ända sedan jag köpte den 2005. Nålarna går att justera, jag har satt dom i mitten, flottörhöjden har jag inte rört...Original ljuddämpare? Ivfsh är lufttempen just nu inte optimal för "sommarbestyckning". Med rätt inställd luftskruv för tomgången, rätt flottörhöjd och trottelnålarna i rätt läge - blir det bättre om du shimsar upp trottelnålarna med en eller två M3-brickor eller om nålarna har ställbart läge så du kan höja dem?
Vet du att flottörnivån är rätt? Med öppnare ausgepöff bör du höja nålen ett snäpp eller två dvs sätta clipset längre ned på nålen. Går den bättre varm än kall? Hur den går kall är inget man ska "justera bort" när det gäller förgasare. Använd choke. Alla vakumanslutningar för synk är pluggade?flottörhöjden har jag inte rört...
Nja, jag har ju inte rört flottörnivån, och den gick ju bra när jag ställde hojen för alla år sen... Jag har inte märkt någon skillnad i hur den går varm/kall, och när jag startade den igår så hann jag aldrig märka någon skillnad eftersom jag inte separerade förgasarna när jag monterade renoveringskittet så sprutade soppan ut när den gick igång... Dom enda slangarna som inte är pluggade är för bränsle...Vet du att flottörnivån är rätt? Med öppnare ausgepöff bör du höja nålen ett snäpp eller två dvs sätta clipset längre ned på nålen. Går den bättre varm än kall? Hur den går kall är inget man ska "justera bort" när det gäller förgasare. Använd choke. Alla vakumanslutningar för synk är pluggade?
Jag körde den i ultraljudstvätt, jag tänkte att det borde räcka, men jag får åtgärda det när jag river den andra uppsättningen förgasare som ligger i bilen, om inte annat så får jag övning i att renovera förgasare!Har du verkligen gjort rent förgasarna från gammal oxid och bröte, med tanke på att den puffar och uffar?
Det finns nog ett antal fasta munstycken man inte kan skruva loss som man lär rensa med hjälp av kopparkardel från strömkabel. Använd INTE ståltråd då det repar den mjuka mässingen.
T.ex. markerat med rött (bild från TDM850):
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |