Killerwhale
Gudomlig sporthojare
Snubben på moto twins sätter precis ihop sin sista TRX "klon" med chassi från RSVR osv. 917cc 900 motor med mera.Så ingen TRX då?![]()
Den hade varit fin att äga men fanken så dyr i inköp.
Som en helt ny hoj dock....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Snubben på moto twins sätter precis ihop sin sista TRX "klon" med chassi från RSVR osv. 917cc 900 motor med mera.Så ingen TRX då?![]()
Den och S1000r är jävligt dyra. Över tusenlappen i månaden, medans man betalar 340 schpänn för en 1290 superduke.Hur ser Tuono V4:an ut i försäkring numera? 1000-kubikaren som är råare börjar ju komma ner i pengar också.
1098 eller MT-10 funkar ju...Den och S1000r är jävligt dyra. Över tusenlappen i månaden, medans man betalar 340 schpänn för en 1290 superduke.
IF har jävligt bra priser på mycket men lite skevt....MT-10 också 340 isch
Kom på det lite plötsligt, vill du göra det jävligt lätt för dig har jag förgasare liggande. Nyrenoverade 2018, bara lite stora munstycken i dem, men normala finns....Ibland är det lustigt hur livet händer när man gör andra planer, förra året när jag skulle fixa hojen och börja köra igen efter flera år så pajade ryggen så hela säsongen gick åt helvete!Men nu är ryggen okej så i år är det dags! Bara att renovera förgasarna eftersom allt gummi i dom hade torkat sönder, tydligen gillar inte motorcyklar att stå i över 10 år! så, renovera förgasare och rensa ur rosten ur tanken och göra en service, sen så!
Beror lite på kostnaden, jag har beställt grejerna som behövs, men det skulle ju spara en del tid! Hur ser membranen ut? Det var p.g.a dom som jag fick avbryta skruvandet i helgen!Kom på det lite plötsligt, vill du göra det jävligt lätt för dig har jag förgasare liggande. Nyrenoverade 2018, bara lite stora munstycken i dem, men normala finns....
Det skulle vara något!Snubben på moto twins sätter precis ihop sin sista TRX "klon" med chassi från RSVR osv. 917cc 900 motor med mera.
Den hade varit fin att äga men fanken så dyr i inköp.
Som en helt ny hoj dock....
En lusentapp, så har du grejer på ingång är det ingen idé köpa fler gamla förgasare. Funkade dock fint om än väldigt fett sist jag körde dem vilket nog var Brno 2019, membranen hela och inte torra.Beror lite på kostnaden, jag har beställt grejerna som behövs, men det skulle ju spara en del tid! Hur ser membranen ut? Det var p.g.a dom som jag fick avbryta skruvandet i helgen!![]()
Kom ihåg en sak, det har gått säkert 30-40 membran mellan UK och DE forumen. Det beror på att folk inte tankar 98 oftast.Beror lite på kostnaden, jag har beställt grejerna som behövs, men det skulle ju spara en del tid! Hur ser membranen ut? Det var p.g.a dom som jag fick avbryta skruvandet i helgen!![]()
Jo vars, han skall tydligen koncentrera sig på KTM 990 LC8 motorer (som iaf han tycker är världens bästa tydligen)Det skulle vara något!
Är den planad nånting också, eller kan jag köra tunnare packning som jag tänkt göra med min topp?Faan va coolt, det är "Boost3" här inne som portat och svetsat den!
Det är ju lite det, vinsten skulle ju vara tid, men det är ingen brådska än, men skulle det smyga sig med förgasarna jag har av någon anledning så hojtar jag till och ser om du har dom kvar!En lusentapp, så har du grejer på ingång är det ingen idé köpa fler gamla förgasare. Funkade dock fint om än väldigt fett sist jag körde dem vilket nog var Brno 2019, membranen hela och inte torra.
Bra att du säger det, även om jag tror att största problemet i just det här fallet är att hojen har stått i mer än 10 år!Kom ihåg en sak, det har gått säkert 30-40 membran mellan UK och DE forumen. Det beror på att folk inte tankar 98 oftast.
För mycket methanol i billigare soppan som torkar ut membranen.

Icke planad, den är liiiiiite vattenslipad på en glasskiva hemma i mitt kök. Mest för att få bort orenheter så du är OK på det!Är den planad nånting också, eller kan jag köra tunnare packning som jag tänkt göra med min topp?
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Jo vars, han skall tydligen koncentrera sig på KTM 990 LC8 motorer (som iaf han tycker är världens bästa tydligen)
På TDXen så var det endast förknasare kvar och hämtar man den nu får man den för 55 loppor.....
Det är bara att hämta! Hur många bra byggen får man för 55? Varenda sönderkapad caferacerbratscrambler-virago kostar ju lika mycket.Får ju ta och lägga in en liten bild jag fick av Jörgen på sista bygget för alltid, den hade varit lite skön ändå!!![]()
Jorå, det hade varit cool att ha hans sista bygge. Men kollade lite på svmc och transportstyrelsen och det finns risk att det blir strul när det är ett ombygge. Ursprungshanteringen kan gå åt helsicke tydligen....Det är bara att hämta! Hur många bra byggen får man för 55? Varenda sönderkapad caferacerbratscrambler-virago kostar ju lika mycket.
Tack vare UPS och liknande befraktare så har inte mina prylar dykt upp!En lusentapp, så har du grejer på ingång är det ingen idé köpa fler gamla förgasare. Funkade dock fint om än väldigt fett sist jag körde dem vilket nog var Brno 2019, membranen hela och inte torra.

Och chansen att dom dyker upp under veckan som kommer verkar låg, så jag är nog fortfarande intresserad så länge dom inte behöver renoveras!Jag bytte emulsionstuber, nålar och tätningar 2018.Tack vare UPS och liknande befraktare så har inte mina prylar dykt upp!Och chansen att dom dyker upp under veckan som kommer verkar låg, så jag är nog fortfarande intresserad så länge dom inte behöver renoveras!
Jatack! Jag kommer ju att få grejerna förr eller senare, men jag vill ha igång hojen så fort som möjligt!Jag bytte emulsionstuber, nålar och tätningar 2018.
Jag kan försöka hinna med och byta ner munstycken i helgen så kan du testa iaf
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |