TRX-tråden

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Ibland är det lustigt hur livet händer när man gör andra planer, förra året när jag skulle fixa hojen och börja köra igen efter flera år så pajade ryggen så hela säsongen gick åt helvete!:huvet Men nu är ryggen okej så i år är det dags! Bara att renovera förgasarna eftersom allt gummi i dom hade torkat sönder, tydligen gillar inte motorcyklar att stå i över 10 år! så, renovera förgasare och rensa ur rosten ur tanken och göra en service, sen så!
Kom på det lite plötsligt, vill du göra det jävligt lätt för dig har jag förgasare liggande. Nyrenoverade 2018, bara lite stora munstycken i dem, men normala finns....
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Kom på det lite plötsligt, vill du göra det jävligt lätt för dig har jag förgasare liggande. Nyrenoverade 2018, bara lite stora munstycken i dem, men normala finns....
Beror lite på kostnaden, jag har beställt grejerna som behövs, men det skulle ju spara en del tid! Hur ser membranen ut? Det var p.g.a dom som jag fick avbryta skruvandet i helgen! :)
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Beror lite på kostnaden, jag har beställt grejerna som behövs, men det skulle ju spara en del tid! Hur ser membranen ut? Det var p.g.a dom som jag fick avbryta skruvandet i helgen! :)
En lusentapp, så har du grejer på ingång är det ingen idé köpa fler gamla förgasare. Funkade dock fint om än väldigt fett sist jag körde dem vilket nog var Brno 2019, membranen hela och inte torra.
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Beror lite på kostnaden, jag har beställt grejerna som behövs, men det skulle ju spara en del tid! Hur ser membranen ut? Det var p.g.a dom som jag fick avbryta skruvandet i helgen! :)
Kom ihåg en sak, det har gått säkert 30-40 membran mellan UK och DE forumen. Det beror på att folk inte tankar 98 oftast.
För mycket methanol i billigare soppan som torkar ut membranen.
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
En lusentapp, så har du grejer på ingång är det ingen idé köpa fler gamla förgasare. Funkade dock fint om än väldigt fett sist jag körde dem vilket nog var Brno 2019, membranen hela och inte torra.
Det är ju lite det, vinsten skulle ju vara tid, men det är ingen brådska än, men skulle det smyga sig med förgasarna jag har av någon anledning så hojtar jag till och ser om du har dom kvar! :)
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Kom ihåg en sak, det har gått säkert 30-40 membran mellan UK och DE forumen. Det beror på att folk inte tankar 98 oftast.
För mycket methanol i billigare soppan som torkar ut membranen.
Bra att du säger det, även om jag tror att största problemet i just det här fallet är att hojen har stått i mer än 10 år! :gnissla
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Jo vars, han skall tydligen koncentrera sig på KTM 990 LC8 motorer (som iaf han tycker är världens bästa tydligen) :)
På TDXen så var det endast förknasare kvar och hämtar man den nu får man den för 55 loppor.....


Får ju ta och lägga in en liten bild jag fick av Jörgen på sista bygget för alltid, den hade varit lite skön ändå!! :)
 

Bifogat

  • TDX917cc.jpg
    TDX917cc.jpg
    193.3 KB · Visningar: 29

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Får ju ta och lägga in en liten bild jag fick av Jörgen på sista bygget för alltid, den hade varit lite skön ändå!! :)
Det är bara att hämta! Hur många bra byggen får man för 55? Varenda sönderkapad caferacerbratscrambler-virago kostar ju lika mycket.
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Det är bara att hämta! Hur många bra byggen får man för 55? Varenda sönderkapad caferacerbratscrambler-virago kostar ju lika mycket.
Jorå, det hade varit cool att ha hans sista bygge. Men kollade lite på svmc och transportstyrelsen och det finns risk att det blir strul när det är ett ombygge. Ursprungshanteringen kan gå åt helsicke tydligen....
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
En lusentapp, så har du grejer på ingång är det ingen idé köpa fler gamla förgasare. Funkade dock fint om än väldigt fett sist jag körde dem vilket nog var Brno 2019, membranen hela och inte torra.
Tack vare UPS och liknande befraktare så har inte mina prylar dykt upp!:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet Och chansen att dom dyker upp under veckan som kommer verkar låg, så jag är nog fortfarande intresserad så länge dom inte behöver renoveras!
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Tack vare UPS och liknande befraktare så har inte mina prylar dykt upp!:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet Och chansen att dom dyker upp under veckan som kommer verkar låg, så jag är nog fortfarande intresserad så länge dom inte behöver renoveras!
Jag bytte emulsionstuber, nålar och tätningar 2018.

Jag kan försöka hinna med och byta ner munstycken i helgen så kan du testa iaf

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Jag bytte emulsionstuber, nålar och tätningar 2018.

Jag kan försöka hinna med och byta ner munstycken i helgen så kan du testa iaf

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Jatack! Jag kommer ju att få grejerna förr eller senare, men jag vill ha igång hojen så fort som möjligt!:)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top