2Wheeldrive
Nu kör vi!
Fick problem med ett konstigt missljud från bakhjulet när jag skulle smörja kedjan på hojen.
Troligtvis är det något lager som inte mår som den ska.
Motorcykeln i fråga är en Triumph Street Triple 2013.
Nu till saken...
Jag har kört hoj i många år och har varit i kontakt med många verkstäder genom åren.
Motorcykeln köpte jag från en firma i Stockholm som var helt suveräna under hela affären, dvs från beställningen av motorcykeln från min sida till leveransen från deras sida!
Just nu under min semester så befinner jag mig i Dalarna där även min hoj finns. Då det lät väldigt illa från "troligtvis lagret" så mailade jag direkt firman och skrev att jag var i akut behov av en verkstadstid och bifogade även ett videoklipp med missljudet. Säljaren visade deras mekaniker klippet och jag fick då prata med mekanikern i telefon. Han hade svårt att avgöra vart missljudet kom ifrån och det har jag självklart full förståelse för, sånt där ska man egentligen titta på plats. Då frågade jag deras mekaniker om jag kunde komma in med hojen omgående och kanske få låna en lånehoj under tiden så att man inte blir hojlös under dessa vackra soliga dagar, det skulle jag ta med säljaren sa mekanikern och när jag då frågar honom om jag kan komma in med hojen omgående så svarar han med att " jag vill helst veta vad felet är innan vi tar in den" (Citat) Det kan ju vara något simpelt som att en länk på kedjan inte är som den ska. Frågar då om jag kan få prata med säljaren om det finns en möjlighet till en lånehoj tills min blir klar, då svarar mekanikern med att säljaren är upptagen med en kund "mitt samtal började med säljaren som sedan räckte över telefonen till mekanikern" Jag frågade då mekanikern om det finns ett smidigt sätt att lösa detta på?
Han sa då... Obs! Utan att ha pratat med säljaren innan, vi har inga lånehojar och jag tror inte att det går att ordna så att du får låna någon, det bästa du kan göra är att kontakta en Triumph verkstad som ligger närmare dig (skjuta över problemet till en annan
)
Ringer då till Tonys MC och Motor i Borlänge, skickar videoklippet till honom och han säger följande... Kör inte en meter med den hojen och kom in med den på en gång! Det där låter inte alls bra. Frågade om lånehoj eller eventuellt hyra en hoj. Han svarar då med att... Du hade fått låna min Speed Triple om försäkringen hade gällt
Han hade fullt upp men tog emot min hoj ändå. Han skulle gå igenom den så fort han kunde och återkomma till mig. Det där mina vänner är en sann MC-broder
Inget ont eller negativt till firman jag köpte hojen av, men tänk om jag hade fått samma hjälp från firman som jag köpte hojen av som jag fick från Tonys MC & Motor i Borlänge.
Troligtvis är det något lager som inte mår som den ska.
Motorcykeln i fråga är en Triumph Street Triple 2013.
Nu till saken...
Jag har kört hoj i många år och har varit i kontakt med många verkstäder genom åren.
Motorcykeln köpte jag från en firma i Stockholm som var helt suveräna under hela affären, dvs från beställningen av motorcykeln från min sida till leveransen från deras sida!
Just nu under min semester så befinner jag mig i Dalarna där även min hoj finns. Då det lät väldigt illa från "troligtvis lagret" så mailade jag direkt firman och skrev att jag var i akut behov av en verkstadstid och bifogade även ett videoklipp med missljudet. Säljaren visade deras mekaniker klippet och jag fick då prata med mekanikern i telefon. Han hade svårt att avgöra vart missljudet kom ifrån och det har jag självklart full förståelse för, sånt där ska man egentligen titta på plats. Då frågade jag deras mekaniker om jag kunde komma in med hojen omgående och kanske få låna en lånehoj under tiden så att man inte blir hojlös under dessa vackra soliga dagar, det skulle jag ta med säljaren sa mekanikern och när jag då frågar honom om jag kan komma in med hojen omgående så svarar han med att " jag vill helst veta vad felet är innan vi tar in den" (Citat) Det kan ju vara något simpelt som att en länk på kedjan inte är som den ska. Frågar då om jag kan få prata med säljaren om det finns en möjlighet till en lånehoj tills min blir klar, då svarar mekanikern med att säljaren är upptagen med en kund "mitt samtal började med säljaren som sedan räckte över telefonen till mekanikern" Jag frågade då mekanikern om det finns ett smidigt sätt att lösa detta på?
Han sa då... Obs! Utan att ha pratat med säljaren innan, vi har inga lånehojar och jag tror inte att det går att ordna så att du får låna någon, det bästa du kan göra är att kontakta en Triumph verkstad som ligger närmare dig (skjuta över problemet till en annan

Ringer då till Tonys MC och Motor i Borlänge, skickar videoklippet till honom och han säger följande... Kör inte en meter med den hojen och kom in med den på en gång! Det där låter inte alls bra. Frågade om lånehoj eller eventuellt hyra en hoj. Han svarar då med att... Du hade fått låna min Speed Triple om försäkringen hade gällt

Han hade fullt upp men tog emot min hoj ändå. Han skulle gå igenom den så fort han kunde och återkomma till mig. Det där mina vänner är en sann MC-broder

Inget ont eller negativt till firman jag köpte hojen av, men tänk om jag hade fått samma hjälp från firman som jag köpte hojen av som jag fick från Tonys MC & Motor i Borlänge.