Hej alla Thruxtonvänner. Är nyreggad på forumet men har lästa alla inlägg från början till slut och det verkar finnas mycket kunskap och intresse här hos er. Jag är en återfallsförbrytare och köpte en Thruxton 2008, första årsmodellen med bränsleinsprutning. Dessförinnan hade jag inte ägt en mc sedan 1986 och det här var precis vad jag var ute efter, ingen blysläde med fransar eller plastraket. Redan från 0 km körde jag med Triumphs utbytespipor TORs och lät handlaren mappa om insprutningen med den mappning som var anpassad för denna. Under förra vintern importerade jag BC Predators rostfria slipons från LA, underbar finish och ljud. Luftburken rensades ifrån den interna strypplattan, snorkeln togs bort och jag satte dit ett K&N filter istället för pappersfiltret. Nu till min fråga. Räcker den mappningen jag har och kompenserar den för de ändringar jag gjort? Hojen går bra och jämt men kan man få ut ännu mer? På tex www.triumphrat.net rekommenderar man en mappning till Arrow 2-2 som den bästa fabriksmappningen men enligt handlaren existerar ingen sådan... Även Brittish Custom i La rekommendar denna fabriksmap? Någon annan som gjort liknande förändring med luft o buller? Har också hört att om man låter hojen gå på tomgång i minst 12 min utan att röra gasen skall systemet göra en självkalibrering. Hälsningar ifrån Skåne
Välkommen