Triumph Thruxton-tråden

Nu har jag kört sen i våras med Norman Hyde-dämparna och är fortfarande väldigt nöjd.

Det smäller ju en del, och visst kan det låta läckert (ibland), men nu är nästa projekt en AIS-delete. Sen blir det troligtvis en mappning med TuneECU.

En fråga till er som har koll:

Som jag har fattat det så kan man stänga av O2 i TuneECU och då är de kits som säljs för O2-delete egentligen onödiga förutom rent utseendemässigt?

IMG_1737.jpeg

Om jag minns rätt så finns det två rutor man bockar i eller ur för att inaktivera SAI och O2. Där emot måste du ta bort eller plugga SAI om du ska slippa smällarna, jag körde första tiden med en Ikea påsklämma som klämde ihop slangen från luftburken men sen tog jag bort allt och pluggade i toppen och luftburken.

I dag tror jag bara jag hade pluggat slangen vid luftburken och låtit grejerna sitta kvar

Om jag minns rätt så finns det två rutor man bockar i eller ur för att inaktivera SAI och O2. Där emot måste du ta bort eller plugga SAI om du ska slippa smällarna, jag körde första tiden med en Ikea påsklämma som klämde ihop slangen från luftburken men sen tog jag bort allt och pluggade i toppen och luftburken.

I dag tror jag bara jag hade pluggat slangen vid luftburken och låtit grejerna sitta kvar
Fattar! Nu har jag redan köpt kittet och så är det ju kul att skruva lite också. :giggle:

Fattar! Nu har jag redan köpt kittet och så är det ju kul att skruva lite också. :giggle:

Det finns väl en lite fördel stt ha kvar SAI men med pluggad slang och det är ju om man ska ha på original dämparna med katalysatorer vid tex besiktningen sen vet jag inte hur mycket skada katterna tar att köra utan SAI men det är bäl inte bra.

Dock blir ju motorn snyggare och renare utan de extra slangarna i toppen.

Nån som testat bulliga sidokåpor till Thruxton 900? Jag skulle velat montera att USB-uttag i kåpan för att kunna ladda twlwfon eller eb powerban i packväskan. Samt att montera en on-off switch till tidreläet som styr android auto skärmen.

Vill inte borra och förstöra original kåpan så billiga ersättnings kåpor vore kanske ett alternativ, typ dessa https://www.aliexpress.com/item/1005008369131084.html

Nu har jag plockat bort SAI-systemet och mappat hojen. Valde mappen 20232 för "aftermarket silencers and mechanical odometer" i TuneECU. Körde en kort provtur och visst märks det lite skillnad, men framförallt att man slipper smällandet.

Vad kör ni andra för mappar?

IMG_1750.jpeg

Jag kör typ mappen ”Triumph Original för TOR” eller vad den nu kan heta. Inget mer avancerat än så alltså.
Har TOR-dämpare, rensad luftburk och KN-filter, inget mer, och hojen är snabbare nu när den är gammal än vad den var som ny. 🙂

Jag kör typ mappen ”Triumph Original för TOR” eller vad den nu kan heta. Inget mer avancerat än så alltså.
Har TOR-dämpare, rensad luftburk och KN-filter, inget mer, och hojen är snabbare nu när den är gammal än vad den var som ny. 🙂
Ok! Det borde vara motsvarande den jag valde. Har också K&N filter och bortplockad snorkel men har inte rensat luftburken.

Nyheter
Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7