Triumph Thruxton-tråden

Har lite olja på ena gaffelbenet som kommer tillbaka även om man torkar bort den så jag tänkte testa att rengöra packboxen med en sån här Seal Mate. Men jag lyckas inte ens få bort dammskyddet.

Måste man lossa det här plastskyddet för att kunna få upp dammskyddet?
Glömde du bilder?

Jag har inte behövt byta packboxarna än så jag har tyvärr inget att bidra med.

Glömde du bilder?

Jag har inte behövt byta packboxarna än så jag har tyvärr inget att bidra med.
Hade tyvärr ingen bild när jag postade men jag löste det idag så om någon annan undrar så: knacka loss plastskyddet med hammare och en träkloss så kommer man åt dammskyddet.

Bifogat

• IMG_2060.jpeg
    IMG_2060.jpeg
    1.4 MB · Visningar: 18
Besiktigade hojen idag med blankt papper. Satte på originaldämparna innan och vilken skillnad det är på ljudet! Man glömmer fort.

Problemet med oljan på framgaffeln lyckades jag tyvärr inte lösa med Seal Mate. Gjorde två försök och varje gång när man hade pumpat gaffeln tyckte jag det såg bra ut, men efter provkörning var det ändå en tunn hinna med olja där.

Tog med en trasa och lite sprit och torkade bara av gaffelbenen innan, så nu kan man köra ett tag till men det kanske är dags att byta packboxar snart.

Last edited:
Jag bytte packboxarna på min andra året jag hade den , den började läcka från ena packboxen på vintern då hojen stod i garaget. Är man normalhändig och tar det lugnt är det ju ingen värre operation. kommer ihåg att man får vässa ett kvastskaft att hålla fast inne i gaffeln då man ska lossa skruven för att få isär den.

Kanske läge att då också fetta styrlagret då du ändå har loss gaffelbenen, jag misstänker att det är en sån sak som det nog fuskas med en del.

Jag bytte packboxarna på min andra året jag hade den , den började läcka från ena packboxen på vintern då hojen stod i garaget. Är man normalhändig och tar det lugnt är det ju ingen värre operation. kommer ihåg att man får vässa ett kvastskaft att hålla fast inne i gaffeln då man ska lossa skruven för att få isär den.

Kanske läge att då också fetta styrlagret då du ändå har loss gaffelbenen, jag misstänker att det är en sån sak som det nog fuskas med en del.
Ja jag har kikat lite videos på Youtube, och som du säger ser det inte så krångligt ut så jag skulle nog kunna lösa det. Tyvärr har jag ingen riktigt bra plats att meka på.

När det är dags ska jag kolla med Triumph vad dom tar och är det alltför blodigt kanske jag försöker mig på det själv.

Ja jag har kikat lite videos på Youtube, och som du säger ser det inte så krångligt ut så jag skulle nog kunna lösa det. Tyvärr har jag ingen riktigt bra plats att meka på.

När det är dags ska jag kolla med Triumph vad dom tar och är det alltför blodigt kanske jag försöker mig på det själv.
Eller så talar du med en fristående mindre verkstad. Det är inget svårt jobb för en mc-verkstad. Märkesverkstaden tar ju "märkesverkstadspris" per timma och du kommer säkerligen billigare undan på annat håll.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back