Jo, det är likadana dämpare till Scrambler och Thruxton. Kollade det då det fanns ett par Hagon Nitro på eBay som suttit på en Scrambler.
Gärna bilder!
Är ni helt hundra på det?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo, det är likadana dämpare till Scrambler och Thruxton. Kollade det då det fanns ett par Hagon Nitro på eBay som suttit på en Scrambler.
Gärna bilder!
Är ni helt hundra på det?Jag vet att bonnevillen har kortare dämpare än Thruxton i alla fall. Vad är det som gör scrambler högre än Thruxton i så fall? För den ser ju högre ut i alla fall.
Yes! Hojade idag, visserligen med "fel" hoj men ändå. Lite småkallt på förmiddagen, men bättre på em (+7 och sol). Bra att hoja när man har något möte på stan och vet med sig att det är svårt att parkera.Vår för fan!!![]()
Fan vad jag är klåfingrig!!
Beställt ett par Raask 2" rör och minizoom...
Snygga som faaan!
4500kr är ju snuskigt billigt!
Borde inte vara någon större skillnad på födet mot mina 2-1 Arrow?
Skulle ju vara skönt att slippa mappa om commandern...
Vår för fan!!![]()
Hoppsan, här var det ju. Inte en thrux utan en bonneville.
http://www.thruxton-forum.de/forum/viewtopic.php?f=3&t=10534
Yes! Hojade idag, visserligen med "fel" hoj men ändå. Lite småkallt på förmiddagen, men bättre på em (+7 och sol). Bra att hoja när man har något möte på stan och vet med sig att det är svårt att parkera.
Aaah! Ser sjön!
Till er andra. Vilka svin ni är som kör innan min hoj är körklar. Vad hände med lagandan?
Hojvädret fick mig i alla fall att åka till Biltema för att inhandla de sista muttrarna inför tce66-lösningen av problemet med stödet. Nu måste jag fanimig ha en körklar hoj på lördag när det ska bli bra väder igen.
Minizoomsystemet är för övrigt riktigt nice!
Edit: Fan vad trött jag blir. Jag köpte m8-bultar och ett paket med muttrar. Tydligen finns det UNF och UNC standarder. Nu köpte jag UNF bultar och UNC muttrar. Hur fan kan man arbeta på Bilmtemas byggavdelning utan att kunna det?
Edit2: Är det någon som kan sånt här eller? Är M en tredje standard?
Så jag måste ha M-muttrar till mina M-skruvar?
Jajaj du har ju bytt jobb precis så du har säkert råd!Välkommen in i Minizoom-klubben. De sitter riktigt slimmat och snyggt på hojen och låter gött! Snart ska vi ut och gasa på Sthlms gator bemötta av trånande blickar från stadens donnor och avundsjuka gliringar från grabbar och medelålders män... De lite äldre herrarna kommer gärna fram och snackar när man stannar och frågar om hojen. Allt detta är bara att vänja sig vid när man kör RÖD THRUXTON med MINIZOOM!
Och just det en och annat arg tant får man nog räkna med också med tanke på ljudvolymen...
![]()
Fan vad jag är klåfingrig!!
Beställt ett par Raask 2" rör och minizoom...
Snygga som faaan!
4500kr är ju snuskigt billigt!
Borde inte vara någon större skillnad på födet mot mina 2-1 Arrow?
Skulle ju vara skönt att slippa mappa om commandern...
Vår för fan!!![]()
Skitsnyggt och låter säkert underbart men 2"......
Det är ju såna dubbelväggiga som jag har och då får du ju inga blåa krökar![]()
Hej alla Thruxtonvänner. Är nyreggad på forumet men har lästa alla inlägg från början till slut och det verkar finnas mycket kunskap och intresse här hos er. Jag är en återfallsförbrytare och köpte en Thruxton 2008, första årsmodellen med bränsleinsprutning. Dessförinnan hade jag inte ägt en mc sedan 1986 och det här var precis vad jag var ute efter, ingen blysläde med fransar eller plastraket. Redan från 0 km körde jag med Triumphs utbytespipor TORs och lät handlaren mappa om insprutningen med den mappning som var anpassad för denna. Under förra vintern importerade jag BC Predators rostfria slipons från LA, underbar finish och ljud. Luftburken rensades ifrån den interna strypplattan, snorkeln togs bort och jag satte dit ett K&N filter istället för pappersfiltret. Nu till min fråga. Räcker den mappningen jag har och kompenserar den för de ändringar jag gjort? Hojen går bra och jämt men kan man få ut ännu mer? På tex www.triumphrat.net rekommenderar man en mappning till Arrow 2-2 som den bästa fabriksmappningen men enligt handlaren existerar ingen sådan... Även Brittish Custom i La rekommendar denna fabriksmap? Någon annan som gjort liknande förändring med luft o buller? Har också hört att om man låter hojen gå på tomgång i minst 12 min utan att röra gasen skall systemet göra en självkalibrering. Hälsningar ifrån Skåne
Hej alla Thruxtonvänner. Är nyreggad på forumet men har lästa alla inlägg från början till slut och det verkar finnas mycket kunskap och intresse här hos er. Jag är en återfallsförbrytare och köpte en Thruxton 2008, första årsmodellen med bränsleinsprutning. Dessförinnan hade jag inte ägt en mc sedan 1986 och det här var precis vad jag var ute efter, ingen blysläde med fransar eller plastraket. Redan från 0 km körde jag med Triumphs utbytespipor TORs och lät handlaren mappa om insprutningen med den mappning som var anpassad för denna. Under förra vintern importerade jag BC Predators rostfria slipons från LA, underbar finish och ljud. Luftburken rensades ifrån den interna strypplattan, snorkeln togs bort och jag satte dit ett K&N filter istället för pappersfiltret. Nu till min fråga. Räcker den mappningen jag har och kompenserar den för de ändringar jag gjort? Hojen går bra och jämt men kan man få ut ännu mer? På tex www.triumphrat.net rekommenderar man en mappning till Arrow 2-2 som den bästa fabriksmappningen men enligt handlaren existerar ingen sådan... Även Brittish Custom i La rekommendar denna fabriksmap? Någon annan som gjort liknande förändring med luft o buller? Har också hört att om man låter hojen gå på tomgång i minst 12 min utan att röra gasen skall systemet göra en självkalibrering. Hälsningar ifrån Skåne
Hej alla Thruxtonvänner. .........
Skall börja med att kontakta englandsföretaget. De verkar dock villja att man skickar över elektronikboxen till England för omprogrammering och det känns så där, lite riskabelt nu när hojsäsongen snart drar igång. Optimalt om man kunde få någon i Sverige att fixa till det. Skall börja med att skaka fram den bästa fabriksmappningen man kan få tag på. Verkar vara okunskap hos handlaren att det inte finns en Arrow 2-2 map.
...Nu till min fråga. Räcker den mappningen jag har och kompenserar den för de ändringar jag gjort?
Någon annan som gjort liknande förändring med luft o buller? Har också hört att om man låter hojen gå på tomgång i minst 12 min utan att röra gasen skall systemet göra en självkalibrering. Hälsningar ifrån Skåne
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |