Triumph Thruxton-tråden

Jo, det är likadana dämpare till Scrambler och Thruxton. Kollade det då det fanns ett par Hagon Nitro på eBay som suttit på en Scrambler.

Gärna bilder!

Är ni helt hundra på det? :va Jag vet att bonnevillen har kortare dämpare än Thruxton i alla fall. Vad är det som gör scrambler högre än Thruxton i så fall? För den ser ju högre ut i alla fall.
 
Är ni helt hundra på det? :va Jag vet att bonnevillen har kortare dämpare än Thruxton i alla fall. Vad är det som gör scrambler högre än Thruxton i så fall? För den ser ju högre ut i alla fall.

Scrambler och thruxton har samma längd på originaldämparna. Jag tror att avgassystemet passar också med mindre justeringar på upphängningen. Någon på tyska forumet använde sig av scramblersystemet till sin thruxton.
Tyvärr hittar jag inte det just nu men ska kolla vidare.
Hoppsan, här var det ju. Inte en thrux utan en bonneville.
http://www.thruxton-forum.de/forum/viewtopic.php?f=3&t=10534
 
Last edited:
Fan vad jag är klåfingrig!!
Beställt ett par Raask 2" rör och minizoom...
Snygga som faaan!
4500kr är ju snuskigt billigt!

Borde inte vara någon större skillnad på födet mot mina 2-1 Arrow?
Skulle ju vara skönt att slippa mappa om commandern...

Vår för fan!! :yoparty
 
Fan vad jag är klåfingrig!!
Beställt ett par Raask 2" rör och minizoom...
Snygga som faaan!
4500kr är ju snuskigt billigt!

Borde inte vara någon större skillnad på födet mot mina 2-1 Arrow?
Skulle ju vara skönt att slippa mappa om commandern...

Vår för fan!! :yoparty

Jajaj du har ju bytt jobb precis så du har säkert råd! :arsele Välkommen in i Minizoom-klubben. De sitter riktigt slimmat och snyggt på hojen och låter gött! Snart ska vi ut och gasa på Sthlms gator bemötta av trånande blickar från stadens donnor och avundsjuka gliringar från grabbar och medelålders män... De lite äldre herrarna kommer gärna fram och snackar när man stannar och frågar om hojen. Allt detta är bara att vänja sig vid när man kör RÖD THRUXTON med MINIZOOM! :tungan Och just det en och annat arg tant får man nog räkna med också med tanke på ljudvolymen... :gnissla
 
Hoppsan, här var det ju. Inte en thrux utan en bonneville.
http://www.thruxton-forum.de/forum/viewtopic.php?f=3&t=10534

Aaah! Ser sjön!
Till er andra. Vilka svin ni är som kör innan min hoj är körklar. Vad hände med lagandan? :gnissla
Hojvädret fick mig i alla fall att åka till Biltema för att inhandla de sista muttrarna inför tce66-lösningen av problemet med stödet. Nu måste jag fanimig ha en körklar hoj på lördag när det ska bli bra väder igen.

Minizoomsystemet är för övrigt riktigt nice!

Edit: Fan vad trött jag blir. Jag köpte m8-bultar och ett paket med muttrar. Tydligen finns det UNF och UNC standarder. Nu köpte jag UNF bultar och UNC muttrar. Hur fan kan man arbeta på Bilmtemas byggavdelning utan att kunna det? :huvet

Edit2: Är det någon som kan sånt här eller? Är M en tredje standard?
Så jag måste ha M-muttrar till mina M-skruvar?
 
Last edited:
Yes! Hojade idag, visserligen med "fel" hoj men ändå. Lite småkallt på förmiddagen, men bättre på em (+7 och sol). Bra att hoja när man har något möte på stan och vet med sig att det är svårt att parkera.

Idag var vädret kanon i Gbg, var sugen som ..... på att ta ut hojen och ta en sväng, dock var det mörkt och kallt när man kom hem.
 
Aaah! Ser sjön!
Till er andra. Vilka svin ni är som kör innan min hoj är körklar. Vad hände med lagandan? :gnissla
Hojvädret fick mig i alla fall att åka till Biltema för att inhandla de sista muttrarna inför tce66-lösningen av problemet med stödet. Nu måste jag fanimig ha en körklar hoj på lördag när det ska bli bra väder igen.

Minizoomsystemet är för övrigt riktigt nice!

Edit: Fan vad trött jag blir. Jag köpte m8-bultar och ett paket med muttrar. Tydligen finns det UNF och UNC standarder. Nu köpte jag UNF bultar och UNC muttrar. Hur fan kan man arbeta på Bilmtemas byggavdelning utan att kunna det? :huvet

Edit2: Är det någon som kan sånt här eller? Är M en tredje standard?
Så jag måste ha M-muttrar till mina M-skruvar?

UNF och UNC är tumgängor! Fine respektive Coarse, fin och grov!

Till M-skruvar måste du ha M-muttrar och dessutom med samma gängstigning men det är nog inget problem med M8. Den har standard 1,25 i stigning. Finns visserligen som fingänga 1,0 men den stöter man inte så ofta på. När det gäller M10, M12 och större så måste man dock kolla gängstigning lite noggrannare då det finns flera olika som används.

Edit: Svaret på din fråga högre upp i inlägget måste tyvärr besvaras med NEJ. Man kan idag inte förvänta sig att personalen kan någonting om produkterna de säljer. Undantag finns men de är sällsynta. Annat var det förr som vi gamlingar brukar säga, he he
 
Last edited:
BJN; Tack för svaret. Man kan ju tycka att det borde vara lätt att köpa en bult och en mutter till den, men tydligen inte. Det komiska är att jag pratade med två olika personer. En i infodisken och en på byggavdelningen, men ingen av dom visste uppenbarligen :va
 
Jajaj du har ju bytt jobb precis så du har säkert råd! :arsele Välkommen in i Minizoom-klubben. De sitter riktigt slimmat och snyggt på hojen och låter gött! Snart ska vi ut och gasa på Sthlms gator bemötta av trånande blickar från stadens donnor och avundsjuka gliringar från grabbar och medelålders män... De lite äldre herrarna kommer gärna fram och snackar när man stannar och frågar om hojen. Allt detta är bara att vänja sig vid när man kör RÖD THRUXTON med MINIZOOM! :tungan Och just det en och annat arg tant får man nog räkna med också med tanke på ljudvolymen... :gnissla

WORD!

Loud pipes saves lives!

Han skickar dom idag så kaaanske att jag hinner sätta på! :D i helgen.
 
Fan vad jag är klåfingrig!!
Beställt ett par Raask 2" rör och minizoom...
Snygga som faaan!
4500kr är ju snuskigt billigt!

Borde inte vara någon större skillnad på födet mot mina 2-1 Arrow?
Skulle ju vara skönt att slippa mappa om commandern...

Vår för fan!! :yoparty

Skitsnyggt och låter säkert underbart men 2"......

Det är ju såna dubbelväggiga som jag har och då får du ju inga blåa krökar :D
 
Skitsnyggt och låter säkert underbart men 2"......

Det är ju såna dubbelväggiga som jag har och då får du ju inga blåa krökar :D

Tror dom är dubbelväggiga. Vet ej inner diametern... Hoppas på samma som mitt Arrow...
Borde väl inte vara någon större skilnad på flödet...

Dags att försöka fixa bilder :gnissla
 
Ny på forumet

Hej alla Thruxtonvänner. Är nyreggad på forumet men har lästa alla inlägg från början till slut och det verkar finnas mycket kunskap och intresse här hos er. Jag är en återfallsförbrytare och köpte en Thruxton 2008, första årsmodellen med bränsleinsprutning. Dessförinnan hade jag inte ägt en mc sedan 1986 och det här var precis vad jag var ute efter, ingen blysläde med fransar eller plastraket. Redan från 0 km körde jag med Triumphs utbytespipor TORs och lät handlaren mappa om insprutningen med den mappning som var anpassad för denna. Under förra vintern importerade jag BC Predators rostfria slipons från LA, underbar finish och ljud. Luftburken rensades ifrån den interna strypplattan, snorkeln togs bort och jag satte dit ett K&N filter istället för pappersfiltret. Nu till min fråga. Räcker den mappningen jag har och kompenserar den för de ändringar jag gjort? Hojen går bra och jämt men kan man få ut ännu mer? På tex www.triumphrat.net rekommenderar man en mappning till Arrow 2-2 som den bästa fabriksmappningen men enligt handlaren existerar ingen sådan... Även Brittish Custom i La rekommendar denna fabriksmap? Någon annan som gjort liknande förändring med luft o buller? Har också hört att om man låter hojen gå på tomgång i minst 12 min utan att röra gasen skall systemet göra en självkalibrering. Hälsningar ifrån Skåne
 

Bifogat

  • Vespa vs Traja.jpg
    Vespa vs Traja.jpg
    138 KB · Visningar: 114
Last edited:
Hej alla Thruxtonvänner. Är nyreggad på forumet men har lästa alla inlägg från början till slut och det verkar finnas mycket kunskap och intresse här hos er. Jag är en återfallsförbrytare och köpte en Thruxton 2008, första årsmodellen med bränsleinsprutning. Dessförinnan hade jag inte ägt en mc sedan 1986 och det här var precis vad jag var ute efter, ingen blysläde med fransar eller plastraket. Redan från 0 km körde jag med Triumphs utbytespipor TORs och lät handlaren mappa om insprutningen med den mappning som var anpassad för denna. Under förra vintern importerade jag BC Predators rostfria slipons från LA, underbar finish och ljud. Luftburken rensades ifrån den interna strypplattan, snorkeln togs bort och jag satte dit ett K&N filter istället för pappersfiltret. Nu till min fråga. Räcker den mappningen jag har och kompenserar den för de ändringar jag gjort? Hojen går bra och jämt men kan man få ut ännu mer? På tex www.triumphrat.net rekommenderar man en mappning till Arrow 2-2 som den bästa fabriksmappningen men enligt handlaren existerar ingen sådan... Även Brittish Custom i La rekommendar denna fabriksmap? Någon annan som gjort liknande förändring med luft o buller? Har också hört att om man låter hojen gå på tomgång i minst 12 min utan att röra gasen skall systemet göra en självkalibrering. Hälsningar ifrån Skåne

Sjäv kör jag förgasare, så det kan inte jag svara på..
Men välkomen i gänget, Kul att det blir lite fler som hittar hit.
jävla fin bild:tummenupp
 
Hej alla Thruxtonvänner. Är nyreggad på forumet men har lästa alla inlägg från början till slut och det verkar finnas mycket kunskap och intresse här hos er. Jag är en återfallsförbrytare och köpte en Thruxton 2008, första årsmodellen med bränsleinsprutning. Dessförinnan hade jag inte ägt en mc sedan 1986 och det här var precis vad jag var ute efter, ingen blysläde med fransar eller plastraket. Redan från 0 km körde jag med Triumphs utbytespipor TORs och lät handlaren mappa om insprutningen med den mappning som var anpassad för denna. Under förra vintern importerade jag BC Predators rostfria slipons från LA, underbar finish och ljud. Luftburken rensades ifrån den interna strypplattan, snorkeln togs bort och jag satte dit ett K&N filter istället för pappersfiltret. Nu till min fråga. Räcker den mappningen jag har och kompenserar den för de ändringar jag gjort? Hojen går bra och jämt men kan man få ut ännu mer? På tex www.triumphrat.net rekommenderar man en mappning till Arrow 2-2 som den bästa fabriksmappningen men enligt handlaren existerar ingen sådan... Även Brittish Custom i La rekommendar denna fabriksmap? Någon annan som gjort liknande förändring med luft o buller? Har också hört att om man låter hojen gå på tomgång i minst 12 min utan att röra gasen skall systemet göra en självkalibrering. Hälsningar ifrån Skåne

Välkommen till forumet ! Du kan kolla lite på denna sida: http://www.triumphtwinpower.com/triumph-twin-performance-efi-tune-download.php
Om du är duktig på tyska ska du kolla denna sida: http://www.bonneville-forum.de/tuning/index.html
 
Visste att det fanns kunskap

Skall börja med att kontakta englandsföretaget. De verkar dock villja att man skickar över elektronikboxen till England för omprogrammering och det känns så där, lite riskabelt nu när hojsäsongen snart drar igång. Optimalt om man kunde få någon i Sverige att fixa till det. Skall börja med att skaka fram den bästa fabriksmappningen man kan få tag på. Verkar vara okunskap hos handlaren att det inte finns en Arrow 2-2 map.

Bjussar på en bild till, tisdagsträffarna i Löddeköpinge drar igång den 3 maj igen, finns nog inte en motorintresserad skåning som inte varit där, allt som flyger och rullar på 2 eller flera hjul brukar dyka upp och hojavdelningen har en separat veteranavdelning med många gamla vackra nostalgihojar, även engelska sådana, http://www.vikingatider.se/motor/ Om ni är på väg söderöver på semester så missa inte detta, varje tisdag från 3 maj
 

Bifogat

  • DSC00004.jpg
    DSC00004.jpg
    239.6 KB · Visningar: 102
  • DSC00005.jpg
    DSC00005.jpg
    252.4 KB · Visningar: 108
Skall börja med att kontakta englandsföretaget. De verkar dock villja att man skickar över elektronikboxen till England för omprogrammering och det känns så där, lite riskabelt nu när hojsäsongen snart drar igång. Optimalt om man kunde få någon i Sverige att fixa till det. Skall börja med att skaka fram den bästa fabriksmappningen man kan få tag på. Verkar vara okunskap hos handlaren att det inte finns en Arrow 2-2 map.

Jag glömde bort Jojje som driver Stabbarps auto, http://www.stabbarps-auto.com/index.html
han fixade min box för ett par år sen med gott resultat. Han har också koll på efi och en testbänk för bästa resultat. Verkstad utanför Eslöv tror jag.
 
...Nu till min fråga. Räcker den mappningen jag har och kompenserar den för de ändringar jag gjort?

Hej Lind222!

Du har ju en Traja specialist i Sjöbo nämligen Ackes, om du nu vill vända dig till någon firma vill säga som är specialist på Traja
http://www.sjobo.nu/ackes.mc/

Ser att du bor i Lomma och brukar vara i Lödde på motorträffarna, chansen är nog stor att vi stöter på varandra kanske :tummenupp
 
Någon annan som gjort liknande förändring med luft o buller? Har också hört att om man låter hojen gå på tomgång i minst 12 min utan att röra gasen skall systemet göra en självkalibrering. Hälsningar ifrån Skåne

Välkommen!

Jag körde TOR piporna med TOR-mappen men när jag bytte till Togas så bad jag lelles att mappa till arrow 2-2 mappen, den går mycket renare och mjukare nu, dessutom känns den friskare vid högre varv.

Rekommenderar det starkt om du inte tänkt köpa box och lämna in den till specialist för en helt individuell mappning.

Man är lagom sugen på att hoja runt i stan så det dånar mellan husväggarna! Drog av täcket idag och den ser ju så fin och blank ut!

Ni stockholmare får höra av er när det blir lite åka, jag är på!

Hittade en bra sida idag, verkar ha lite av allt möjligt för café hojar

http://www.dimecitycycles.com/
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top