Triumph Street Triple-tråden

2013, uppdaterades hela chassit, och där ska de va ganska stor skillnad (har inte provat någon tidigare modell) men den är lättkörd, men kan pressas utan dess like då man vill!! Ja, effekt/gasrespons är oerhört bra avvägt på ST3!! Jag tror den är ganska mycket bättre på bana än vad MT09 är också, just pga. chassi m.m.

Har kompisar jag kör med som har hojar med runt 1000cc, hänger streeten på bra med så pass mycket större hojar? När jag provkörde den så tyckte jag det kändes som den hade bra drag:)
På kurvig väg har snarare dom problem att hänga på men när det rakar ut blir det omvänt när hastigheten går över 150. Det är min upplevelse.

Haha när de svängde påvägen tillbaka såg jag bara grus o tänkte crash så du seglade iväg. Men ja på vissa rakor hamnade du långt bak

På kurvig väg har snarare dom problem att hänga på men när det rakar ut blir det omvänt när hastigheten går över 150. Det är min upplevelse.

Min erfarenhet också.

Idag har jag beställt Arrow-sliponet och vit undertray, sen får det nog räcka med godsaker till hojen ett tag. Jag har nog glasat mina belägg, så det får bli lite värre belägg fram.

Är 82000:- ett vettigt pris för en R-modell, 2013, gått 320 mil?

Om du prutar. Det är denna, eller hur?

http://www.blocket.se/stockholm/Street_triple_r_52414333.htm?ca=23_11&w=3

Just nu har Triumph kampanj, köper du en ny Street Triple R så bjuder dom på flyscreen, seat cowl och belly pan för ordinariepriset 99900 kr. Vill du ha någon av de tillbehören (flyscreen hade redan "din" hoj såg jag) så är du ju snart nära nypriset ändå. Plus att nytt är nytt...

Om du prutar. Det är denna, eller hur?

http://www.blocket.se/stockholm/Street_triple_r_52414333.htm?ca=23_11&w=3

Just nu har Triumph kampanj, köper du en ny Street Triple R så bjuder dom på flyscreen, seat cowl och belly pan för ordinariepriset 99900 kr. Vill du ha någon av de tillbehören (flyscreen hade redan "din" hoj såg jag) så är du ju snart nära nypriset ändå. Plus att nytt är nytt...

Yes det är den. Ok! Vad tror ni man ska sikta på att få ner den till? Är nog inte intresserad av något av de tillbehören.

Last edited:
Han kunde släppa den för 78...

Låter väl bättre iallafall. Kostar en ny 99000 så är det väl en ok sänkning för de 300 milen... Tänk på att Pirelli-däcken slits ganska snabbt (åtminstone på min speed) så de kanske behöver bytas ut snart och det kostar ju några tusenlappar.

hmm...som n00b man är? Hur viktigt är rekommendationerna i service boken? Sorry, inget svar på din fråga men har för mig de står Pirelli eller Michelin?!

Fyra olika är rekommenderade av Triumph, det är väl inte viktigt alls egentligen att följa det. Rätt dimension och typ av däck för din körning och din hoj är utmärkt.

Jag är dock väldigt nöjd med Diablo Rosso Corsa, fint grepp och äts inte upp allt för snabbt verkar det som. Mina har gått 300 mil nu och ser fortfarande fina ut. Tålde bandagen mycket bättre än de Pilot Road 2 jag hade på gamla hojen.

Är det någon som redan behövt sula om hojen och vad har ni lagt på för däck då?

Jag nötte igenom till korden på mitt bakdäck i oktober. Det gick från ok men med touringplatta till tvärslut på en förmiddag. Eftersom det var helg och jag skulle köra dagen därpå fick jag låna ett Michelin Pilot 3 av en polare. Jag tänker byta båda däcken nu och det blir sannolikt Metzeler M7 RR.

sɐəɹpuɐ;5991895 skrev:
Jag nötte igenom till korden på mitt bakdäck i oktober. Det gick från ok men med touringplatta till tvärslut på en förmiddag. Eftersom det var helg och jag skulle köra dagen därpå fick jag låna ett Michelin Pilot 3 av en polare. Jag tänker byta båda däcken nu och det blir sannolikt Metzeler M7 RR.

Hur många mil fick du ut cirka?

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...