Triumph Street Triple-tråden

Skit, då är min Triumph inte en Triumph då...:( Och ändå har den bara gått 15 000 mil... Kan det bero på att den inte varit inne på verkstad utan tagits hand om av en intresserad ägare? :va Fast det är inte en Street Triple men det står Triumph på plasttanken...:confused:
Blir våran Street Triple en Triumph om vi ser till att den kommer in på verkstad? :va Man vill ju gärna ha en riktig Triumph...:tungan

Skönt att veta att det finns kunskap att ta del av här på Sporthoj! :tummenupp
Skönt att veta att din Triumph är den enda Triumphen i världen och bara för att den aldrig har krånglat så kan det omöjligen finnas någon annan Triumph som har krånglat :confused:
Och tro mig, jag är mer intresserad av att sköta hojen än du är, för jag lämnar in min hoj på verkstad där utbildade människor skruvar med den. Men som sagt, din Triumph talar för alla Triumphs, om din har gått 15000 mil utan att ha varit på verkstad så tycker jag att du ska ta upp det med Triumph huvudkontor och be dom att avveckla serviceprogrammet och utöka garantin till 10 år :rolleyes:
 
Skönt att veta att din Triumph är den enda Triumphen i världen och bara för att den aldrig har krånglat så kan det omöjligen finnas någon annan Triumph som har krånglat :confused:
Och tro mig, jag är mer intresserad av att sköta hojen än du är, för jag lämnar in min hoj på verkstad där utbildade människor skruvar med den. Men som sagt, din Triumph talar för alla Triumphs, om din har gått 15000 mil utan att ha varit på verkstad så tycker jag att du ska ta upp det med Triumph huvudkontor och be dom att avveckla serviceprogrammet och utöka garantin till 10 år :rolleyes:

Härligt att veta att du vet hur stort mitt intresse är för skötseln av mina motorcyklar! :tummenupp
Tyvärr vet jag inte om det stämmer eftersom jag inte kan lika mycket som dig och kan jämföra våra intressen...:rodnar

John Young är känd bland folket med Järnröv och kör Triumph. Här är det en äldre Triple... http://www.craigvetter.com/pages/Vetter_Fairings/Windjammer-3/John-Young.html
Jag vet att han körde över 100 000 miles, 16 000 mil, med en 2004 Daytona men hittar inte det på nätet så då finns det inte...:(

Nu står det visserligen fler Triumph i garaget, och alla har inte gått över 15 000 mil, men jag känner fler Triumphägare som också sköter om sina motorcyklar utan att lämna iväg till verkstad... (Jo, man kan sköta motorcykeln på samma sätt som en utbildad Triumphmekaniker utan att lämna in den. Det är faktiskt vanliga människor som gör jobbet på Triumph!:D) En del kamrater, som missköter sin Triumph, vågar sig ändå ut på vägen. Tuffa killar!...:D

Nu gillar jag att skruva så det är en del av mitt hojintresse, det ger mig en tillfredsställelse. Köra är också ett intresse men skruvandet är grädde på moset! :)
(Fast Street Triple är ju inte lättskruvad i mitt tycke där det mesta sitter dj...ligt trångt till. Priset för en liten och lätt hoj...)

Dessutom kan det vara bra att ha kunskap. När vi fick punktering i somras behövde jag inte vänta på mekanikern utan skruvade av och på hjulet själv. Vilket gjorde honom glad eftersom han hade fullt med jobb ändå...:)

Men kan man inte ta hand om sin motorcykel och har pengar att göra av med så ska man naturligtvis lämna in den till Märkesverkstad! Då får man dessutom en stämpel för varje besök att visa upp när man säljer motorcykeln. :tummenupp

Nu säljer jag inte några motorcyklar så det behövs inga stämplar i mina serviceböcker. :)

Men för din egen skull skulle jag rekommendera att undvika Triumph och köra något bättre! Men det är min åsikt. :krama

strix_humor.jpg
 
Härligt att veta att du vet hur stort mitt intresse är för skötseln av mina motorcyklar! :tummenupp
Tyvärr vet jag inte om det stämmer eftersom jag inte kan lika mycket som dig och kan jämföra våra intressen...:rodnar

John Young är känd bland folket med Järnröv och kör Triumph. Här är det en äldre Triple... http://www.craigvetter.com/pages/Vetter_Fairings/Windjammer-3/John-Young.html
Jag vet att han körde över 100 000 miles, 16 000 mil, med en 2004 Daytona men hittar inte det på nätet så då finns det inte...:(

Nu står det visserligen fler Triumph i garaget, och alla har inte gått över 15 000 mil, men jag känner fler Triumphägare som också sköter om sina motorcyklar utan att lämna iväg till verkstad... (Jo, man kan sköta motorcykeln på samma sätt som en utbildad Triumphmekaniker utan att lämna in den. Det är faktiskt vanliga människor som gör jobbet på Triumph!:D) En del kamrater, som missköter sin Triumph, vågar sig ändå ut på vägen. Tuffa killar!...:D

Nu gillar jag att skruva så det är en del av mitt hojintresse, det ger mig en tillfredsställelse. Köra är också ett intresse men skruvandet är grädde på moset! :)
(Fast Street Triple är ju inte lättskruvad i mitt tycke där det mesta sitter dj...ligt trångt till. Priset för en liten och lätt hoj...)

Dessutom kan det vara bra att ha kunskap. När vi fick punktering i somras behövde jag inte vänta på mekanikern utan skruvade av och på hjulet själv. Vilket gjorde honom glad eftersom han hade fullt med jobb ändå...:)

Men kan man inte ta hand om sin motorcykel och har pengar att göra av med så ska man naturligtvis lämna in den till Märkesverkstad! Då får man dessutom en stämpel för varje besök att visa upp när man säljer motorcykeln. :tummenupp

Nu säljer jag inte några motorcyklar så det behövs inga stämplar i mina serviceböcker. :)

Men för din egen skull skulle jag rekommendera att undvika Triumph och köra något bättre! Men det är min åsikt. :krama

View attachment 401848
Vill börja med att säga att jag nästan fick ett hjärtattack när jag såg ditt långa inlägg på ditt svar till mig.
För att göra en lång historia kort, jag har kört hoj större delen av mitt liv och har provat det mesta, tro mig och det finns folk som kan intyga det :) Jag är absolut ingen märkesfreak som bara kör Italienska, japanska eller Engelska hojar :fakta Med andra ord så kan jag yttra mig om diverse märken då jag är öppen för alla märken. Nu köpte jag en Triumph av bara en ren nyfikenhet :) Jag är mycket nöjd med min hoj och jag älskar den. Men jag kan också säga att den känns inte lika väl ihopskruvad som en Japsing.
Triumph har blivit mycket bättre på senare år, men dom är inte riktigt där ännu, nu pratar jag om kvalité och inte körglädje! För då äger Trajjan :rock
 
Men nu blev vi sådär svenskt överens... :rodnar

Fast just idag älskar jag inte vad våran Street Triple gör med batterier.:mad:
Ett 14 år gammalt batteri fungerar lika bra som när det lämnade Hinckley men på två år så är det slut i den nyaste.

Det positiva är att vi inte var ute på en tur utan hojen står i garaget. Vi slipper dra en säkringen till lyset och springa igång som förra gången...:rolleyes:
 
Ang. Tank väska så skulle jag titta på en som man även kan använda som ryggsäck. Typ som denna

http://www.rideicon.com/products/?productGroupId=66840

Den kanske inte passar på våra hojjar. Dom andra kanske har den funktionen också?
Har en tankväska från Lidl som också kan bäras på ryggen. Inte lika flådig som den du länkar till men nog ligger den kvar på tanken när jag kör så det är nog inget problem. :P
 
Idag åkte cutsen av. Snyggt ja, men fan så opraktiskt. Jag bara repar den när jag måste köra med väska. Ibland spänner jag fast grejer där bak med nät när jag handlat, det funkar tji med cuts. Nä den hamnar i lådan med annat avskruvat.
 
Då har jag äntligen fått på min tail-tidy monterad (http://www.evotech-performance.com/2013-2033/triumph-street-triple-2013-onwards-tail-tidy)
Det tog längre än väntat (+30 min) och jag fick fippla lite med kablarna innan det blinkade rätt samt att det var kallt som stryk att montera utomhus. Beskrivningen från Evotech var inte direkt uppdaterad mot 2013-modellen samt att man saknade ett par steg för avmontering.
Men fint blev det, dock är passformen mot själva sitsen inte tätt på. Skall maila dem för att se om det är normalt eller om man lyckats göra fel. Ledsen för dålig kvalitet på bild.

webIMG_2655.jpg
 
Då har jag äntligen fått på min tail-tidy monterad (http://www.evotech-performance.com/2013-2033/triumph-street-triple-2013-onwards-tail-tidy)
Det tog längre än väntat (+30 min) och jag fick fippla lite med kablarna innan det blinkade rätt samt att det var kallt som stryk att montera utomhus. Beskrivningen från Evotech var inte direkt uppdaterad mot 2013-modellen samt att man saknade ett par steg för avmontering.
Men fint blev det, dock är passformen mot själva sitsen inte tätt på. Skall maila dem för att se om det är normalt eller om man lyckats göra fel. Ledsen för dålig kvalitet på bild.

View attachment 402067

Snyggt, av med skjutspinnarna och på med led-blinkers nu då! :)

Var menar du att passformen inte är rätt? Jag har nämligen det problemet med min R&G-tidy och med den glappar bakljuset i ovankant mot sadeln. Skitstörigt!
 
Snyggt, av med skjutspinnarna och på med led-blinkers nu då! :)

Var menar du att passformen inte är rätt? Jag har nämligen det problemet med min R&G-tidy och med den glappar bakljuset i ovankant mot sadeln. Skitstörigt!

Jag är lite tvekande till skjutspinnarnas vara eller icke vara om man nu behöver skjutsa någon men nu har man ju tänkt tanken :).

Jag har ni pratat med Evotech och det skall inte vara ett glapp så antingen har jag gjort fel eller så saknades det en detalj (förmodligen det första), skall montera ner grejorna senare för översyn.
Mitt glapp är mellan tidyn och sitsdelen, ej med lampan, vad jag kunde se iaf Har du någon bild på din?
 
Då har jag äntligen fått på min tail-tidy monterad (http://www.evotech-performance.com/2013-2033/triumph-street-triple-2013-onwards-tail-tidy)
Det tog längre än väntat (+30 min) och jag fick fippla lite med kablarna innan det blinkade rätt samt att det var kallt som stryk att montera utomhus. Beskrivningen från Evotech var inte direkt uppdaterad mot 2013-modellen samt att man saknade ett par steg för avmontering.
Men fint blev det, dock är passformen mot själva sitsen inte tätt på. Skall maila dem för att se om det är normalt eller om man lyckats göra fel. Ledsen för dålig kvalitet på bild.
För mig tog monteringen avsevärt längre tid men så hade jag hjälp av en pigg sjuåring också.

Om passformen är dålig har förmodligen något blivit fel. På min är passformen snarast bättre än original. Snabbkoll: Du glömde inte gummipackningen mellan tailtidyn och hojen? Gummipackningen har inte hamnat snett? Du bytte brickorna eller om det var hela skruvarna som håller fast tailtidyn från ovansidan?

Det som försenade min montering var, förutom den sjuårige medarbetaren, att jag fäste blinkersarna med fel skruvar vilket gjorde att halvorna bara nästan passade ihop. Med de korrekta och något kortare skruvarna fungerade det bättre.
 
Jag är lite tvekande till skjutspinnarnas vara eller icke vara om man nu behöver skjutsa någon men nu har man ju tänkt tanken :).

Jag tycker att det är snyggare med skjutspinnarna på plats. För min del är det förstås omöjligt att ta bort dem eftersom jag ofta skjutsar barnen, så kanske är det bara något jag framgångsrikt intalat mig.
 
sɐəɹpuɐ;5987988 skrev:
Jag tycker att det är snyggare med skjutspinnarna på plats. För min del är det förstås omöjligt att ta bort dem eftersom jag ofta skjutsar barnen, så kanske är det bara något jag framgångsrikt intalat mig.

Du har bara intalat dig :)

 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top