Triumph Street Triple-tråden

E.N.

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2016
Ort
Knivsta
Hoj
Triumph
Hej!

Fick stor intresse för precis modellen Street Triple Rx när jag såg den hos en MC försäljare nyss. Så Rx ägare, är det en hoj ni skulle starkt rekommendera? Plussar och minusar? Har provkört Mt-09, Ducati Monster, KTM Superduke R, och Panigale 1199 (Ducatin mest för bara skojs skull). Från tidigare nämnda bara KTM:n kändes "rätt", MEN inköpspris plus pris på försäkringen är "lite grann" överbudget :glömdet

Tackar för all input! Hadde även möjligheten att reservera en 2015 modell idag men tänkte avvakta och höra vad folk säger!
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Rx har ju quickshifter som standard och även flyscreen och bellypan. Den har också annan bakdel och säte.
Jag stod mellan en rx och vanlig, det som avgjorde de för mig var att jag ville ha plats under sadeln och svarta hjul.
Köpte en vanlig R och monterade sedan quickshifter vid första service, är kanon nöjd.
Bra försäkring hos svedea eller triumph märkesförsäkring också.
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Hej!

Fick stor intresse för precis modellen Street Triple Rx när jag såg den hos en MC försäljare nyss. Så Rx ägare, är det en hoj ni skulle starkt rekommendera? Plussar och minusar? Har provkört Mt-09, Ducati Monster, KTM Superduke R, och Panigale 1199 (Ducatin mest för bara skojs skull). Från tidigare nämnda bara KTM:n kändes "rätt", MEN inköpspris plus pris på försäkringen är "lite grann" överbudget :glömdet

Tackar för all input! Hadde även möjligheten att reservera en 2015 modell idag men tänkte avvakta och höra vad folk säger!
...........................................................................
Fantastisk motorcykel!
Jag kan tycka att Rx är snyggare men begränsad passagerarplats / sämre möjlighet för evt packväska baktill? Kombination kraft/vikt och körbarhet är suverän - finns i min mening inget behov av större motor än vad Street Triple erbjuder.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Halloj. Hojen startar inte efter vinterförvaring och batteriet laddar skitkasst med extern laddare. Drar inte ens runt startmotorn.

Tänkte köpa nytt batteri på biltema. Finns från 300 för ett vanligt till 389 för ett gel. Kommentarer?

Konstigt nog drog inte laddaren runt startmotorn. Kopplade laddaren rakt på på batteriet. Skumt?
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Laddaren levererar inte den strömtopp som behövs för start, speciellt inte om batteriet inte tar laddning. Köp ett nytt batteri!
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Ok. Värt att köpa ett "gel" för 389kr eller duger det med ett vanligt för 299kr?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Ska du ändå köpa ett Biltema har det ingen större betydelse, ta det billigaste. Jag hade köpt ett lite dyrare Lithiumbaserat. 2 kg lättare också.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Finns också på biltema dör 1100 kr. Det får man mer än 3 st vanliga batteri för..

Tror jag tar det billigaste. Tack för hjälpen.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Finns också på biltema dör 1100 kr. Det får man mer än 3 st vanliga batteri för..

Tror jag tar det billigaste. Tack för hjälpen.

Billigast är inte alltid bäst, men dyrt måste inte vara bättre. Utom för firmans vinst förståss! :D

Jag köpte detta batteri som, till skillnad från det batteri vi fick på garantin när det första batteriet dött, helt säkert håller länge.
http://www.mdsbattery.co.uk/shop/pr...entName=Motorcycle+Batteries&departmentID=155

Plockar du säkringen till startmotorn går den att springa igång. Men det är inte lätt, det är mycket komp i de små cylindrarna och det är inte en tung hoj! :D
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Köpte biltemas gel-batteri. Personalen sa att gel lämpar sig bättre för batteri som kastas fram och tillbaka. Lät mig övertalas.

Hojen startade direkt. :tummenupp
 

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
Plockar du säkringen till startmotorn går den att springa igång. Men det är inte lätt, det är mycket komp i de små cylindrarna och det är inte en tung hoj! :D

Jag sprang igång min förra året, utan att röra säkringen. Blev ett hårt träningspass. Efter många försök gick det på fyrans växel.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag sprang igång min förra året, utan att röra säkringen. Blev ett hårt träningspass. Efter många försök gick det på fyrans växel.

Anledningen då var att det inte fanns ett liv i hojen innan säkringen togs ur. Vi var inte hemma och 9 volt i batteriet räckte inte till med halvljuset på.




(På min Daytona stänger jag av ljuset med en knapp men det är omodärnt!:tungan)
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Jag sprang igång min förra året, utan att röra säkringen. Blev ett hårt träningspass. Efter många försök gick det på fyrans växel.

Sprang även jag igång min igår efter att jag inte orkat ladda batteriet under vintern. Nu är den fulladdad ;)
 

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
Jag lär behöva nytt batteri också, då jag lämnat mitt original i och oladdat för andra vintern i rad. Ska kolla hur det mår imorgon.

Det framgår inte av Biltemas sajt huruvida det är litiumjärn eller inte. Vad jag förstår har litiumbatterier det jobbigt under 10 grader celsius, men litiumjärn klarar det bättre. Deras 3-4 Ah verkar också vara i underkant, speciellt för kallt väder.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag lär behöva nytt batteri också, då jag lämnat mitt original i och oladdat för andra vintern i rad. Ska kolla hur det mår imorgon.

Vårt batteri visade inga tecken på att dö som batterier gjorde förr. Jag hade laddat det och den startade utan att tveka. Vi hade kört en god sväng utan problem. Sedan, efter ett av flera stopp där den startat utan problem, var allt svart. 9 volt och då tänds tydligen inte instrumenten för när jag släckte halvljuset, drog ur säkringen alltså, fick vi tändning så vi kunde springstarta.
Trodde först det var laddfel, den gamla laddregulatorn satt på, men den laddade fint.
 

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
Jag hade en 2003 50cc Honda Zoomer som jag lät stå utomhus varje vinter i 10 år. Bytte aldrig batteri och den startade alltid varje vår utan att tveka.
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Rx har ju quickshifter som standard och även flyscreen och bellypan. Den har också annan bakdel och säte.
Jag stod mellan en rx och vanlig, det som avgjorde de för mig var att jag ville ha plats under sadeln och svarta hjul.
Köpte en vanlig R och monterade sedan quickshifter vid första service, är kanon nöjd.
Bra försäkring hos svedea eller triumph märkesförsäkring också.
Vad fick du betala för QS?
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top