Triumph Street Triple-tråden

Jag kör på dom, inga konstigheter. Lite knepigare att få hojen upplyft själv bara än att bånka på i svingen.

Jag trycker upp fronten först, tycker det är lättare att balansera när man kan hålla i styret. Då är det mycket lättare att få upp baken, både med vanliga klossar och klykor, eftersom man slipper balanseringsakten.
 
Jag trycker upp fronten först, tycker det är lättare att balansera när man kan hålla i styret. Då är det mycket lättare att få upp baken, både med vanliga klossar och klykor, eftersom man slipper balanseringsakten.
Så är det säkert. Har dock ingen separat för fronten
 
Hum, kollade på det. Men det kostar 399kr och min hoj väger 180kg så vill helst inte chansa.
Men tack för svar.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
 
Shit, jag har inte ens sett att det står max 160kg. :)
Jag har min street triple på den varje dag när jag parkerer i garaget hemma + att jag suttit på hojen själv samtidigt några gånger.
 
Shit, jag har inte ens sett att det står max 160kg. :)
Jag har min street triple på den varje dag när jag parkerer i garaget hemma + att jag suttit på hojen själv samtidigt några gånger.

Du behöver nog inte vara så orolig.
Tänk på hojens vikt plus fin som fördelas på två hjul.
Vad blir det lite under 300kg skulle jag tro. Hojen ca 185kg plus dina egna kkg och tror inte du väger 115kg.
All vikt lär inte hamna på bakhjulet utan ca hälften. Något mer möjligen...
Tror inte du behöver oroa dig för att det bara klarar 160kg.
 
Gnisslar från bromsen bak när jag bromsar lätt. Gott om belägg kvar. Kompisen säger att jag ska ta loss beläggen och putsa av ev vass kant. Är det bökigt att ta plocka bort beläggen bak? Ser ut som det nästan kan gå utan att ta bort oket? Är det vanligt att det gnisslar? Bromseffekten är god och gnisslar bara om jag bromsar lätt.
Någon med erfarenhet?
 
Nån som vet var man kan köpa svarta tankgrepp till ett rimligt pris till en Striple R? Jag hittar transparanta för en 400 men svarta drar iväg till 800.
 
Köpte snakeskin på eBay. Kostar runt 800 med frakt men det är de värt för skyddet och greppet man får :)

Skickat från min SM-J500FN via Tapatalk
 
Precis de jag har!
Kanon bra och ser riktigt bra ut på hojen.

Förresten vad kör ni för inställningar på fjädringen?
Har ställt in sag efter min vikt så undrar mest vad folk använder för retur och comp-dämpning fram och bak.
 
Hade varit fränt om du fixat en bild på själva dekalen på fälgen ?

Skickat från en Android, ingen jävla iPhone.
 
...
Förresten vad kör ni för inställningar på fjädringen?
Har ställt in sag efter min vikt så undrar mest vad folk använder för retur och comp-dämpning fram och bak.
Sportinställningarna enligt manualen. Funkar bra för mig och har varken ork eller kompetens att optimera mer.
 
Hej på er!! :yoparty
Ny här på både mc och forumet :arsele Håller på med kortet och kikar efter hoj. :) Har fastnat helt för Street Triple, fick testa en kollegas igår och den har ju allt jag behöver.
Jag har inte för mycket pengar utan tittar på årsmodell 2010-ish, alltså förra modellen. Har ni några tips på vad man ska kolla upp? Är det värt att lägga till 30k för att köpa en 2013? Tycker dock att förra modellen är snyggare med sina runda lysen :kär :fakta
 
Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top