Triumph Street Triple-tråden

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Första turen är gjord!
Quickshifter är ju sjukt skoj, ett måste tycker jag nu!

Bytat ut gasrullen mot en från 1050 så jag fått kortare slag, gjorde detta även på min gamla street :).
Fick också hem depåstöds spools idag.

Bjuder på en bild från turen. 2016-02-12 15.13.18.jpg
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Efter ett par säsonger med triple inser jag att nåt är fel på mig. Ett obestämbart gnagande. Det känns inte helt hundra.

Så jag hade snacket.
-Det är inte du, det är jag. Vi kan inte fortsätta såhär. Jag känner en för stor attraktion gentemot en annan för att vi ska vara tillsammans. Jag vet att jag sårar dig men jag måste vara ärlig mot oss båda.

Så nu hoppas jag att en ny matte eller husse vill göra henne rättvisa. För jag räcker inte till.
http://www.sporthoj.com/annonser/id/3002
 

sneJe

Medlem
Gick med
28 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Cyklar för tillfället.
Årets första tur var nu genomförd, 5grader varmt och snöfritt i Östergötland! Märkte dock när jag skulle tvätta att det hade varit väldigt praktiskt med typ depåstöd istället för sidostödet!! Har någon något tips på ett "universalstöd" som går att använda direkt på svingen eller annars vilka bobbiner (heter det så?) man ska använda inhandla och isåfall både fram och bak?

// sneJe
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Årets första tur var nu genomförd, 5grader varmt och snöfritt i Östergötland! Märkte dock när jag skulle tvätta att det hade varit väldigt praktiskt med typ depåstöd istället för sidostödet!! Har någon något tips på ett "universalstöd" som går att använda direkt på svingen eller annars vilka bobbiner (heter det så?) man ska använda inhandla och isåfall både fram och bak?

// sneJe


Biltemas depåstöd funkar bra för mig.
Du behöver köpa Bobbiner, köp Triumph original de funkar bäst (provat massor.
Art nr : A9640085
Köpte mina hos Triumph center Uppsala via webshoppen.
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Biltemas depåstöd funkar bra för mig.
Du behöver köpa Bobbiner, köp Triumph original de funkar bäst (provat massor.
Art nr : A9640085
Köpte mina hos Triumph center Uppsala via webshoppen.

...................................................................

Jag körde på samma dvs Biltema depåstöd och Triumphs bobbiner... :tummenupp
 

sneJe

Medlem
Gick med
28 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Cyklar för tillfället.
Beställde ett par original-bobiner från Triumph så får vi se om jag köper depåstöd från biltema, lutar just nu åt PowerWorks från XL-moto bara för att de hade roliga färger till samma pris!
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Satte på snakeskin idag, äntligen är säsongen snart igång! :)


35377a0959bea5a2a55a86085755699e.jpg
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Halloj. Om jag vill att hojen ska sjunka ner/ihop lite mer i ingången/genom kurvorna, är det förspänningen jag ska lätta på? Hur gör man? Hur mycket? Väger ca 84 Kg naken, nybajsad och hungrig. Lägg på 5-7 kg för utrustningen? Ca 93-95 kg curb weight?

Det känns som fjädringen är lite för stum, man är liksom lite för högt mitt i kurvan. Begripligt? :näsblod Borde jag ändra något annat är förspänningen?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Varför vill du ha sämre frigång i kurvorna? Nåja, hur som så är det nog inte förspänningen du ska skruva på. Med angiven vikt tror jag hojen är låg som den är, brukar vara gjort för nån 75-80 kg. Men det är ju enkelt att kolla och isåfall minska förspänningen till rekommenderat häng.

Om fjädringen inte rör sig eller är stötig är det främst kompression och retur du ska justera. Vill den inte gå ihop, mindre kompression. Trycker den tillbaka så det studsar i gaffeln eller sparkar bakut, mer retur.
 
Last edited:

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Täby
Hoj
Snart
Fram så skruvade jag ut förspänningen helt, minskade komp helt och ökade retur fullt.

Bak så har jag inte rört förspänningen, minskade komp helt och ökade retur fullt.

Fjädringen känns fortfarande hård men jag tror att jag fick lite mer komfort.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Om returen står på fullt utan någon som helst kompression är det klart den känns hård, den hinner ju inte tillbaka för att hantera nästa ojämnhet utan du hoppar bara runt på en komprimerad fjädring som dessutom inte bromsar något när den trycks ihop...
 
Last edited:

Street T

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple - 13
Hallå gott folk! Möjligtvis tar upp en tråd som redan finns, ber om ursäkt för det då.
Skall lämna in hojen för service. Har en Triumph Street triple 2013. Rek, av bra verkstäder till rimligt pris.
Tack på förhand.
 

P-Zero

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R -14
Hallå gott folk! Möjligtvis tar upp en tråd som redan finns, ber om ursäkt för det då.
Skall lämna in hojen för service. Har en Triumph Street triple 2013. Rek, av bra verkstäder till rimligt pris.
Tack på förhand.

Lelles tog 1995kr i års service i mot 3295kr på hojcenter i länna. ( Har inte fått något bra intryck/förtroende av hojcenter heller, felmonterad tailtidy o lite div)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Kör med Leo Vince i titan på min. Ingen PC bara mappad.

Väldigt högljudd tycker jag. Mätte upp drygt 106dB med dB-killer i, tre meter vid sidan av hojen, stillastående på knappt 6000rpm. Mätinstrument av proffstyp.

Har inte testat något annat.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top