Triumph Street Triple-tråden

Årets första tur var nu genomförd, 5grader varmt och snöfritt i Östergötland! Märkte dock när jag skulle tvätta att det hade varit väldigt praktiskt med typ depåstöd istället för sidostödet!! Har någon något tips på ett "universalstöd" som går att använda direkt på svingen eller annars vilka bobbiner (heter det så?) man ska använda inhandla och isåfall både fram och bak?

// sneJe
 
Årets första tur var nu genomförd, 5grader varmt och snöfritt i Östergötland! Märkte dock när jag skulle tvätta att det hade varit väldigt praktiskt med typ depåstöd istället för sidostödet!! Har någon något tips på ett "universalstöd" som går att använda direkt på svingen eller annars vilka bobbiner (heter det så?) man ska använda inhandla och isåfall både fram och bak?

// sneJe


Biltemas depåstöd funkar bra för mig.
Du behöver köpa Bobbiner, köp Triumph original de funkar bäst (provat massor.
Art nr : A9640085
Köpte mina hos Triumph center Uppsala via webshoppen.
 
Biltemas depåstöd funkar bra för mig.
Du behöver köpa Bobbiner, köp Triumph original de funkar bäst (provat massor.
Art nr : A9640085
Köpte mina hos Triumph center Uppsala via webshoppen.

...................................................................

Jag körde på samma dvs Biltema depåstöd och Triumphs bobbiner... :tummenupp
 
Beställde ett par original-bobiner från Triumph så får vi se om jag köper depåstöd från biltema, lutar just nu åt PowerWorks från XL-moto bara för att de hade roliga färger till samma pris!
 
Satte på snakeskin idag, äntligen är säsongen snart igång! :)


35377a0959bea5a2a55a86085755699e.jpg
 
Halloj. Om jag vill att hojen ska sjunka ner/ihop lite mer i ingången/genom kurvorna, är det förspänningen jag ska lätta på? Hur gör man? Hur mycket? Väger ca 84 Kg naken, nybajsad och hungrig. Lägg på 5-7 kg för utrustningen? Ca 93-95 kg curb weight?

Det känns som fjädringen är lite för stum, man är liksom lite för högt mitt i kurvan. Begripligt? :näsblod Borde jag ändra något annat är förspänningen?
 
Varför vill du ha sämre frigång i kurvorna? Nåja, hur som så är det nog inte förspänningen du ska skruva på. Med angiven vikt tror jag hojen är låg som den är, brukar vara gjort för nån 75-80 kg. Men det är ju enkelt att kolla och isåfall minska förspänningen till rekommenderat häng.

Om fjädringen inte rör sig eller är stötig är det främst kompression och retur du ska justera. Vill den inte gå ihop, mindre kompression. Trycker den tillbaka så det studsar i gaffeln eller sparkar bakut, mer retur.
 
Last edited:
Fram så skruvade jag ut förspänningen helt, minskade komp helt och ökade retur fullt.

Bak så har jag inte rört förspänningen, minskade komp helt och ökade retur fullt.

Fjädringen känns fortfarande hård men jag tror att jag fick lite mer komfort.
 
Om returen står på fullt utan någon som helst kompression är det klart den känns hård, den hinner ju inte tillbaka för att hantera nästa ojämnhet utan du hoppar bara runt på en komprimerad fjädring som dessutom inte bromsar något när den trycks ihop...
 
Last edited:
Hallå gott folk! Möjligtvis tar upp en tråd som redan finns, ber om ursäkt för det då.
Skall lämna in hojen för service. Har en Triumph Street triple 2013. Rek, av bra verkstäder till rimligt pris.
Tack på förhand.
 
Hallå gott folk! Möjligtvis tar upp en tråd som redan finns, ber om ursäkt för det då.
Skall lämna in hojen för service. Har en Triumph Street triple 2013. Rek, av bra verkstäder till rimligt pris.
Tack på förhand.

Lelles tog 1995kr i års service i mot 3295kr på hojcenter i länna. ( Har inte fått något bra intryck/förtroende av hojcenter heller, felmonterad tailtidy o lite div)
 
Kör med Leo Vince i titan på min. Ingen PC bara mappad.

Väldigt högljudd tycker jag. Mätte upp drygt 106dB med dB-killer i, tre meter vid sidan av hojen, stillastående på knappt 6000rpm. Mätinstrument av proffstyp.

Har inte testat något annat.
 
Hej!

Fick stor intresse för precis modellen Street Triple Rx när jag såg den hos en MC försäljare nyss. Så Rx ägare, är det en hoj ni skulle starkt rekommendera? Plussar och minusar? Har provkört Mt-09, Ducati Monster, KTM Superduke R, och Panigale 1199 (Ducatin mest för bara skojs skull). Från tidigare nämnda bara KTM:n kändes "rätt", MEN inköpspris plus pris på försäkringen är "lite grann" överbudget :glömdet

Tackar för all input! Hadde även möjligheten att reservera en 2015 modell idag men tänkte avvakta och höra vad folk säger!
 
Rx har ju quickshifter som standard och även flyscreen och bellypan. Den har också annan bakdel och säte.
Jag stod mellan en rx och vanlig, det som avgjorde de för mig var att jag ville ha plats under sadeln och svarta hjul.
Köpte en vanlig R och monterade sedan quickshifter vid första service, är kanon nöjd.
Bra försäkring hos svedea eller triumph märkesförsäkring också.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top